2025-05-15, 22:25
Medlem
Jag vet att de flesta av er kommer nog vilja säga "Baren får själv bestämma vem de serverar" osv osv. Men det är ju så småningom tråkigt. Jag blev permanent nekad servering på en bar pga en incident som jag inte orsakade, utan en bekant till mig. Det hände inte ens i samma bar, bara en annan inom samma kedja. Jag var inte på plats och visste inte ens om incidenten, men eftersom jag är bekant med personen så har personalen antagit att jag måste också vara "dålig". Eller bartenderns exakta ord var "jag kan inte avgöra vilken av er som gjorde detta". Man försökte förklara sig många gånger, även personalen i baren där incidenten skedde har sagt att jag hade ingenting att göra med den (och ganska ironiskt så vill den baren där incidenten skedde fortfarande servera mig). Men nä, jag är ändå nekad servering i den andra baren inom samma kedja. Mycket frustrerande och om man följer samma logik så borde alla stängas av från barer eftersom alla kan vara på något sätt associerade med folk som har tidigare orsakat incidenter. Har någon tips vad man kan göra här, helst förutom "acceptera förlusten"
Citera
2025-05-15, 22:38
Avstängd
Gå nån annanstans.
Citera
2025-05-15, 22:42
Medlem
Dålig recension är väll det bästa igentligen, då får ju baren heller inget bra rykte vilket kan vara en Win Win.
Citera
2025-05-15, 23:04
Avstängd
Det är något som du inte avslöjar. Du har nog inte vitt mjöl i påsen.
Citera
2025-05-15, 23:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nunjapiznes
Det är något som du inte avslöjar. Du har nog inte vitt mjöl i påsen.

Om jag säger att kompisen orsakade hygienisk oreda (t.ex. spydde på golvet under ett bord), skulle detta räcka?
Citera
2025-05-16, 08:10
Medlem
tilsammansnus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av barafragar
pga en incident som jag inte orsakade, utan en bekant till mig.
Liknande hände mig, på nån sunkig bar, i ett sunkigt område långt från där jag brukar vistas (= zero fucks given).

Vi kom in (dvs vi som i löst sammansatt gäng, känner till varandra men inte mer) och ett gäng 20+ åriga tjejer sitter själva vid ett bord. Jag går till baren och sköter mitt, en i våran sk krets är ett mongo som brukar bete sig pinsamt, man tänker "åh nej inte han" men men, nån i kretsen bjöd in han - jag kan då inte säga nåt utan bara hålla mig på avstånd.

Mycket riktigt han börjar bli pinsam, ställer sig där alla ser och flaxar för sig själv till musiken som en skadeskjuten mås. Går sen fram till tjejerna och får nåt slags "nej usch gå härifrån" såg inte allt men plötsligt skriker han "HÅLL KÄFTEN !!!" till en av tjejerna så fönstren skakar, typ alla vänder sig. Ingen har nån aning vad som händer, så går idioten till mig utav alla + några jag talade med - bara att förknippas med han inför andra var pinsamt för mig. Jag frågar vad fan han håller på med och får nåt bullshit svar om att "hon var oförskämd" - en tjej ? 20+ år ? och han som ser ut som quasimodo ? Så kommer nån från personalen och säger att "VI" måste lämna, mer än gärna för mig, jag är ute innan han hinner avsluta meningen - andra stod kvar och försökte resonera så jag hinner gå hemåt innan nåt. Undviker han numer som pesten, han har hejat på mig på avstånd när vi gått förbi, då vände jag mig bort som jag inte såg.

Som sagt, zero fucks given, tur bara att det hände nånstans där jag inte blir igenkänd eller annars vistas.
Citera
2025-05-16, 19:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tilsammansnu
Liknande hände mig, på nån sunkig bar, i ett sunkigt område långt från där jag brukar vistas (= zero fucks given).

Vi kom in (dvs vi som i löst sammansatt gäng, känner till varandra men inte mer) och ett gäng 20+ åriga tjejer sitter själva vid ett bord. Jag går till baren och sköter mitt, en i våran sk krets är ett mongo som brukar bete sig pinsamt, man tänker "åh nej inte han" men men, nån i kretsen bjöd in han - jag kan då inte säga nåt utan bara hålla mig på avstånd.

Mycket riktigt han börjar bli pinsam, ställer sig där alla ser och flaxar för sig själv till musiken som en skadeskjuten mås. Går sen fram till tjejerna och får nåt slags "nej usch gå härifrån" såg inte allt men plötsligt skriker han "HÅLL KÄFTEN !!!" till en av tjejerna så fönstren skakar, typ alla vänder sig. Ingen har nån aning vad som händer, så går idioten till mig utav alla + några jag talade med - bara att förknippas med han inför andra var pinsamt för mig. Jag frågar vad fan han håller på med och får nåt bullshit svar om att "hon var oförskämd" - en tjej ? 20+ år ? och han som ser ut som quasimodo ? Så kommer nån från personalen och säger att "VI" måste lämna, mer än gärna för mig, jag är ute innan han hinner avsluta meningen - andra stod kvar och försökte resonera så jag hinner gå hemåt innan nåt. Undviker han numer som pesten, han har hejat på mig på avstånd när vi gått förbi, då vände jag mig bort som jag inte såg.

Som sagt, zero fucks given, tur bara att det hände nånstans där jag inte blir igenkänd eller annars vistas.

Alltså där är väl reglerna att man måste slänga ut hela sällskapet. Antagligen om du nu skulle gå in utan dem så skulle du bli insläppt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in