Citat:
Ursprungligen postat av
nextlife
Dumma mig. Det beskrev du ju hur väl som helst.
Okej men hur länge hade de druckit metadon och vilken dos?
Är det inte ganska stor fördel att jag "bara" druckit det i 4-5 månader och max 70 mg?
Om jag vore du så när du väl nollat så kör tex lyrica första dagen, 300mg funkar nog om du inte är van.
När ja tagit lyr emot opi abstinens så har 300mg funkat första dagen. Men det är en helsikes snabb tolerans ökning. Dag två får du räkna med 600mg, dag3 900mg osv.
Har du god tillgång till benso hade jag kört varannan dag. Säg dag 1 300mg lyr morgon och 300mg på em/kväll. Dag 2 hade ja pumpat mig full i benso så mycket du vet att du fixar, jag kan trycka i mig 10-15mg xanor, speciellt under opiod abstinens då det inte slår alls lika hårt.
Om du alternerar så med lyrica ena dagen och benso den nästa så stiger inte toleransen på lyrica lika jävligt.
Hade jag varit du hade ja lagt upp det:
Dag1 300-600mg lyr
Dag2 8-12mg xanor
Dag3 300-600mg lyr ev upp på 900mg. Det känner du hur de hjälper.
Dag4 8-12mg Xanor
Och fortsätta så i 10 dygn. Du förstår min tanke. Har endel vänner som druckit metadon under 6 månader i doser runt 80-100mg och tagit sig ut det. Bägge kompisarna som gjort det säger det värsta fysiska suttit i 3-4 veckor, men det har garanterat att göra med hur länge man gått på det också.
Du kan äta både lyrica och benso i 10 dygn utan att bli fysisk beroende av det. Psykiskt kan du ju fastna för många gillar känslan man får på tex lyrica. Men då får du ta tjuren i hornen och se till att du inte byter ut metadonet emot ett lyrica beroende.
Jag hade själv lyrica utskrivet från vården 900mg i ett år. Fick lägga in mig på akutpsyk för att få hjälp sluta med rävgiftet.