Citat:
Ursprungligen postat av
One2Many
En luffare är en person som inte orkar göra den minimala ansträngningen att ta på sig ett par jeans när de går utanför hemmet. Riktigt loser beteende som signalerar att man gett upp.
Make a fucking effort.
Om jag ska sitta 5 min i bilen och gå in på Ica eller macken för att köpa en påse chips en lördagskväll klär jag inte upp mig. Folk får tycka vad dom vill.
Eller jag klär inte upp mig annars heller, men har mer vardagliga kläder som man kanske inte sunkar i hemma i soffan.
Jag ser ut som jag gör och är som jag är. Sen betyder det inte att jag är skitig, orakad, har trasiga och äckliga kläder så är jag aldrig.
Fritidsbyxor och luvtröja är min vardagskostym.
Citat:
Ursprungligen postat av
triptyken
Jag skulle hålla mig till mjukisar/runkisar fast i litet mer husdjurens färg så det inte syns. Plus som nån som INTE har hund, ingen annan märker det. Det e bara du. Så om jag vore du ryck på axlarna "jaja så är livet med jycke" och bär dina mjukisar med stolthet.
Men det finns på HM en del såna i annorlunda tyg som har mjukisbård och ibland band man knyter. Så jag skulle jaga där (typ "chinos joggers" eller nåt brukar dom heta, inte så dyra så värt att testa)
Det är inte så mycket att andra ska se att jag blivit hårig, jag ska ju bara vara hemma. Det är mer att jag tycker att det är jobbigt att va hårig.
Hunden fäller i perioder och andra inte alls. Men jag vill inte föra hår vidare till soffa, säng osv platser där hunden ändå inte får vara.
Jag får kolla vidare.
Tycker att de är konstigt att det inte går att hitta vanliga träningsbrallor som man hade förr (egentligen för bara några år sedan). Nu är allt i mjukis eller syntet. Blir statiskt och äckligt.
Citat:
Ursprungligen postat av
Vit-Brandbil
Det är väl just vad många kvinnor tror att de funnits med sina tights då dessa tycks användas jämt, de tror att de är snygga och även om de sitter likt korvskinn så är de nöjda.
Själv tycker jag det ser för jävligt ut så mitt råd till TS är att köpa sig ett par shorts, gärna fjällräven.
Shorts? Ja det funkar på sommaren men jag vill ha nåt som är skönt året runt.
Stor del av tiden hemma har jag bara kalsonger men tänker att jag bör ha någon form av byxa också, för husfriden om inte annat

Men jag skulle nog inte gå på stan eller till affären i shorts. Då gör ja det hellre i mjukis.