2025-05-15, 10:37
Medlem
Enders.Aldebrinks avatar
Jag har dålig koll på kläder så vet inte om det jag söker finns.
Jag önskar en byxa att ha hemma till vardags när man inte gör något speciellt utan mest ligger i soffan och slappar, men som ändå ser ok ut även vid en kort sväng till affären osv.
En mysbyxa, men i annat material än dom vanliga mysbyxorna som tyvärr älskar att dra till sig hår (passar inte djurägare).
En Sweatpants fast i annat tyg.
Kanske någon form av träningsbyxa med snörning, utan obekväma muddar och blixtlås.
Finns det?
Citera
2025-05-15, 10:44
Medlem
Jordgubbes avatar
Bra fråga, söker nåt liknande. Finns det snyggbyxor (jeans, chinos eller kostymbyxor) i mjukis-tyg eller ska man behöva sy det själv (vilken inte kan vara så svårt). Det borde intressera fler. Många går runt i slafsiga mysbyxor (killar och tjejer) eller tajta träningsbyxor (tjejer) i byn, det ser tragiskt ut. Så marknaden för ovanstående borde finnas - när kommer de.
Citera
2025-05-15, 11:50
Medlem
One2Manys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enders.Aldebrink
Jag har dålig koll på kläder så vet inte om det jag söker finns.
Jag önskar en byxa att ha hemma till vardags när man inte gör något speciellt utan mest ligger i soffan och slappar, men som ändå ser ok ut även vid en kort sväng till affären osv.
En mysbyxa, men i annat material än dom vanliga mysbyxorna som tyvärr älskar att dra till sig hår (passar inte djurägare).
En Sweatpants fast i annat tyg.
Kanske någon form av träningsbyxa med snörning, utan obekväma muddar och blixtlås.
Finns det?

Där sket det sig direkt, som att fråga efter torrt vatten.

Du kommer alltid se ut som en luffare utan stil om du lämnar hemmet i mjukisbyxor.

I övrigt är det väl i princip omöjligt med bomulls/velourbyxor som inte blir håriga om man har djur hemma. Syntetmaterial är ännu värre.

Du kanske kan testa ett par pyjamasbyxor i siden, eller ett par linnebyxor?
Citera
2025-05-15, 13:49
Medlem
Enders.Aldebrinks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jordgubbe
Bra fråga, söker nåt liknande. Finns det snyggbyxor (jeans, chinos eller kostymbyxor) i mjukis-tyg eller ska man behöva sy det själv (vilken inte kan vara så svårt). Det borde intressera fler. Många går runt i slafsiga mysbyxor (killar och tjejer) eller tajta träningsbyxor (tjejer) i byn, det ser tragiskt ut. Så marknaden för ovanstående borde finnas - när kommer de.

Jag fick ett par byxor av frun i höstas som ser ut som vardagsbyxa fast lite mjukare, med snörning i midjan. Dock var det kraftig resårmudd vid fötterna vilket förstörde tycker jag.
Vet inte var hon köpte dom.
Jag har inga problem att ha mjukis eller träningsbyxa om man typ ska in till affären och köpa chips en kväll, så länge man är ren och inte ser ut som en luffare i övrigt. Men så bor ja på landsbygden där bönder går med leriga stövlar blandat med silikonbrudar eller tant Agda som handlar.
Jag stör mig bara på mjukisbyxor då de liksom är lite för mjuka och drar till sig hår. Blir galen på hundhår på kläderna.
Citat:
Ursprungligen postat av One2Many
Där sket det sig direkt, som att fråga efter torrt vatten.

Du kommer alltid se ut som en luffare utan stil om du lämnar hemmet i mjukisbyxor.

I övrigt är det väl i princip omöjligt med bomulls/velourbyxor som inte blir håriga om man har djur hemma. Syntetmaterial är ännu värre.

Du kanske kan testa ett par pyjamasbyxor i siden, eller ett par linnebyxor?
Hur man klär sig för småärenden utanför hemmet beror på individ och var man bor.
Jag är inte så fåfäng och kan lämna huset med det jag har på mig. Orkar inte byta om för att gå till brevlådan eller köpa godis. Folk får tycka att jag är en luffare om dom vill

Men förr hade man träningsbyxor i mer halt material (vet inte materialet), ofta med dragkedja vid fötterna och fickorna.
Hade det förr när jag idrottade vid uppvärmning osv. Lite foder i också. Hade både Adidas och Puma.
Nåt sånt hade jag velat ha igen. Inget hår fastnar osv
Citera
2025-05-15, 14:44
Medlem
One2Manys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enders.Aldebrink
Hur man klär sig för småärenden utanför hemmet beror på individ och var man bor.
Jag är inte så fåfäng och kan lämna huset med det jag har på mig. Orkar inte byta om för att gå till brevlådan eller köpa godis. Folk får tycka att jag är en luffare om dom vill

En luffare är en person som inte orkar göra den minimala ansträngningen att ta på sig ett par jeans när de går utanför hemmet. Riktigt loser beteende som signalerar att man gett upp.

Make a fucking effort.
Citera
2025-05-15, 14:48
Medlem
triptykens avatar
Jag skulle hålla mig till mjukisar/runkisar fast i litet mer husdjurens färg så det inte syns. Plus som nån som INTE har hund, ingen annan märker det. Det e bara du. Så om jag vore du ryck på axlarna "jaja så är livet med jycke" och bär dina mjukisar med stolthet.

Men det finns på HM en del såna i annorlunda tyg som har mjukisbård och ibland band man knyter. Så jag skulle jaga där (typ "chinos joggers" eller nåt brukar dom heta, inte så dyra så värt att testa)
Citera
2025-05-15, 14:55
Medlem
triptykens avatar
Citat:
En luffare är en person som inte orkar göra den minimala ansträngningen att ta på sig ett par jeans när de går utanför hemmet. Riktigt loser beteende som signalerar att man gett upp.

Make a fucking effort.

Ooooof du hade fått en hjärnblödning om vi träffades (ingen fara, hade matat dig med öl tills du kvickna till)

Från 40 bestämde jag mig att jag aldrig ska ha obekväma kläder om det inte är en uttalad regel utan istället väga upp det med vad jag tycker är fint. Knepet är att bete sig naturligt och som om alla andra är dåligt klädda. Funkar otroligt bra i udda sammanhang. Speciellt jobb. Eller ja mitt förra jobb (det där lät inte bra inser jag nu )
Om man kommer glidande i mjukisshorts och foppatofflor, en mönstrad shorta och ett tjusigt tant-halsband tror folk att du är ett jävla geni om dom alla har kostym på sig. Plötsligt är du inte underklädd, dom är konstigt överklädda. Dom måste kompensera för sin okunnighet, du är den som inte behöver göra mer än vara där.
Citera
2025-05-15, 15:16
Medlem
One2Manys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av triptyken
Ooooof du hade fått en hjärnblödning om vi träffades (ingen fara, hade matat dig med öl tills du kvickna till)

Antagligen, jag anser att vi alla gemensamt behöver höja standarden i samhället. Det var trevligt när män bar hatt och kostym, men jag tycker att man idag iaf kan dra på sig ett par jeans när man visar sig ute bland folk. Jag vill inte ha det som i USA där folk glider in i matbutiken i flipflops och trasiga pyjamasbyxor.

Citat:
Från 40 bestämde jag mig att jag aldrig ska ha obekväma kläder om det inte är en uttalad regel utan istället väga upp det med vad jag tycker är fint. Knepet är att bete sig naturligt och som om alla andra är dåligt klädda. Funkar otroligt bra i udda sammanhang. Speciellt jobb. Eller ja mitt förra jobb (det där lät inte bra inser jag nu )
Om man kommer glidande i mjukisshorts och foppatofflor, en mönstrad shorta och ett tjusigt tant-halsband tror folk att du är ett jävla geni om dom alla har kostym på sig. Plötsligt är du inte underklädd, dom är konstigt överklädda. Dom måste kompensera för sin okunnighet, du är den som inte behöver göra mer än vara där.

Jeans är bekvämt? Det är vad man klär om till när man kommer hem från jobbet, som en riktig man.

Om någon kommer i attiraljerna du beskriver så utgår jag ifrån att det är en knarkare
Citera
2025-05-15, 16:52
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Det är väl just vad många kvinnor tror att de funnits med sina tights då dessa tycks användas jämt, de tror att de är snygga och även om de sitter likt korvskinn så är de nöjda.

Själv tycker jag det ser för jävligt ut så mitt råd till TS är att köpa sig ett par shorts, gärna fjällräven.
Citera
2025-05-15, 18:28
Medlem
Enders.Aldebrinks avatar
Citat:

Make a fucking effort.
Om jag ska sitta 5 min i bilen och gå in på Ica eller macken för att köpa en påse chips en lördagskväll klär jag inte upp mig. Folk får tycka vad dom vill.
Eller jag klär inte upp mig annars heller, men har mer vardagliga kläder som man kanske inte sunkar i hemma i soffan.
Jag ser ut som jag gör och är som jag är. Sen betyder det inte att jag är skitig, orakad, har trasiga och äckliga kläder så är jag aldrig.
Fritidsbyxor och luvtröja är min vardagskostym.
Citat:
Ursprungligen postat av triptyken
Jag skulle hålla mig till mjukisar/runkisar fast i litet mer husdjurens färg så det inte syns. Plus som nån som INTE har hund, ingen annan märker det. Det e bara du. Så om jag vore du ryck på axlarna "jaja så är livet med jycke" och bär dina mjukisar med stolthet.

Men det finns på HM en del såna i annorlunda tyg som har mjukisbård och ibland band man knyter. Så jag skulle jaga där (typ "chinos joggers" eller nåt brukar dom heta, inte så dyra så värt att testa)
Det är inte så mycket att andra ska se att jag blivit hårig, jag ska ju bara vara hemma. Det är mer att jag tycker att det är jobbigt att va hårig.
Hunden fäller i perioder och andra inte alls. Men jag vill inte föra hår vidare till soffa, säng osv platser där hunden ändå inte får vara.
Jag får kolla vidare.
Tycker att de är konstigt att det inte går att hitta vanliga träningsbrallor som man hade förr (egentligen för bara några år sedan). Nu är allt i mjukis eller syntet. Blir statiskt och äckligt.

Citat:
Ursprungligen postat av Vit-Brandbil
Det är väl just vad många kvinnor tror att de funnits med sina tights då dessa tycks användas jämt, de tror att de är snygga och även om de sitter likt korvskinn så är de nöjda.

Själv tycker jag det ser för jävligt ut så mitt råd till TS är att köpa sig ett par shorts, gärna fjällräven.
Shorts? Ja det funkar på sommaren men jag vill ha nåt som är skönt året runt.
Stor del av tiden hemma har jag bara kalsonger men tänker att jag bör ha någon form av byxa också, för husfriden om inte annat
Men jag skulle nog inte gå på stan eller till affären i shorts. Då gör ja det hellre i mjukis.
Citera
2025-05-15, 18:51
Medlem
Har tunna skalbyxor/fritidsbyxor. Glattare tunt material. Softshell? Dragsko midja, raka med stretch, kardborre benslut.
Ett fritids set med byxa och jacka ochså tunt glattigare material.
Har även trista WCT byxor.
Ingen av dessa samlar djur hår.
Har man snygga skor, keps, tröja till kan man handla. Är ju svart. Helt incognito. Vem bryr sig.
Jakt/fritids/sport butik.
Stadium, Engelsons har sånt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in