• 1
  • 2
2025-05-15, 17:29
Moderator
Neksnors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Är väl bara att skriva typ "(Inlägg korrigerat på användarens begäran)" undertill?
Och så visar det sig att inlägget, postat av en och redigerat av en annan, innehåller ett lagbrott, sympati för Måns Zelmerlöw eller något annat perverst.

Man skulle kanske kunna lösa det delvis genom att låta en moderator skriva en text som sedan systemet lägger som ett sorts citat i trådstarten. Men då skulle man inte kunna ändra på befintlig text, bara lägga till. Och det skulle nog kräva en del kodande för teknikerna.
Citera
2025-05-15, 17:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ancistrus
Jag själv har väl egentligen inga principiella problem med det, men jag tänker inte ta en offentlig utskällning för att jag försöker hjälpa någon. Så OM vi återinför det måste vi i så fall besluta om mycket tydliga och väl avgränsade regler om exakt när och hur vi får göra det.

Vore inte så kul om någon moderator ändrar i ens inlägg så att det står "jävla judesvin" och "jag älskar Hitler" ifall man senare får sin identitet röjd. Någon moderator skulle ju annars kunna ändra lite i inläggshistoriken hos ett konto denne misstänker tillhör en politiker och sedan tipsa media. Så mycket bra att moderatorer inte får redigera inlägg. Flashback har ju hundra moderatorer och det räcker ju med en som inte har rent mjöl i påsen för att sabotera...
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in