2025-05-14, 16:49
Medlem
Hej ! Jag klckte fr frsta gngen kycklingar i ggklckare , frsta kycklingen klcktes dag 21 och dag 22 klcktes andra. Det var dag 22 igr, sen s hade min svrmor med goda tankar stllt in lite mosat gg till kcycklingarn och jag tror d att den kycklingen som klcktes blivit lite vl taggad och haft ihjl den som klcktes senare. Det var ven ett gg som hade hl men det har nog blivit fr torrt s den klcktes inte . Nu str jag hr med en kyckling och har flyttat den till en stor kanin bur i ett varmt rum med en liten gmma till den och en spegel som sllskap s lnge , klarar den sig ?
Citera
2025-05-14, 16:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lucky.stone
Hej ! Jag klckte fr frsta gngen kycklingar i ggklckare , frsta kycklingen klcktes dag 21 och dag 22 klcktes andra. Det var dag 22 igr, sen s hade min svrmor med goda tankar stllt in lite mosat gg till kcycklingarn och jag tror d att den kycklingen som klcktes blivit lite vl taggad och haft ihjl den som klcktes senare. Det var ven ett gg som hade hl men det har nog blivit fr torrt s den klcktes inte . Nu str jag hr med en kyckling och har flyttat den till en stor kanin bur i ett varmt rum med en liten gmma till den och en spegel som sllskap s lnge , klarar den sig ?
Enligt djurskyddslagen mste den ha sllskap av andra kycklingar/hns.
Citera
2025-05-14, 19:57
Medlem
KlasLunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lucky.stone
Nu str jag hr med en kyckling och har flyttat den till en stor kanin bur i ett varmt rum med en liten gmma till den och en spegel som sllskap s lnge , klarar den sig ?

Klarar sig frn vad? Djurplgeri r det uppenbart att den inte klarar sig ifrn.
Citera
2025-05-15, 00:55
Medlem
Onanikrems avatar
Den klarar sig rent fysiskt men blir mentalt handikappad d hns r flockdjur.
Citera
2025-05-15, 09:47
Medlem
Har du vrmelampa till den? De behver tillgng till 37 grader den frsta tiden fr att inte frysa.
Den lr klara sig ven om den r sjlv men kan du hitta ngon kompis till den i samma lder skulle det vara bst. Den borde ven f kycklingstart att ta.
Citera
2025-05-16, 08:48
Medlem
Vi har hns sen tidigare s vi satte in den i en bur med en av de lugnare hnorna och hon accepterade den direkt, tills dess s levde kycklingen livet me min killes syrra d den hade p ntt stt fst sig vid den s inget djurplgeri
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in