2025-09-22, 17:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LimitedByAsholes
Läs igen din tröge fan vad Cindell skrev.
Hon skrev att självklart har de egna jurister eller KONTRAKT med en juristfirma.
Så nu hänger du upp dig på ordet KONTRAKT. Att du inte ger dig.

Jag ser det som mycket troligt att de har kontakter med någon eller några advokadbyråer, det har alla företag i den storleksklassen. Det är inte Oves korvkiosk vi pratar om här.

Citat:
Varför försöker du få det till egna jurister eller ANLITA en extern byrå?
Den meningen förstod jag inte alls. Skriver du i affekt nu?[/quote]

Citat:
Hela min poäng handlade just om ATG inte har egna jurister och inte huruvida de anlitar någon vilket för fan ju är något helt annat.
Jag förstår inte vad du bråkar om. Antingen använder de sina egna jurister eller så anlitar de någon.

Nu är inte jurist någon skyddad titel, så även den som städar på kontoret kan kalla sig jurist. Hur som helst har jag gett dig namnet på en i företaget som faktiskt är akademiskt utbildad jurist.

Tänkte du annars att de skulle skicka Nisse från lagret för att sköta förhandlingarna?

Citat:
Nog med detta trams, jag har faktiskt bättre saker för mig än hamna i evighetsdiskussioner med en efterbliven pappskalle...
Det vore nog fiffigt om du slutade att prata med dig själv, så en mycket bra idé.
Citera
2025-09-22, 18:07
Avstängd
LimitedByAsholess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stiffinger
Så nu hänger du upp dig på ordet KONTRAKT. Att du inte ger dig.

Jag ser det som mycket troligt att de har kontakter med någon eller några advokadbyråer, det har alla företag i den storleksklassen. Det är inte Oves korvkiosk vi pratar om här.

Den meningen förstod jag inte alls. Skriver du i affekt nu?

Jag förstår inte vad du bråkar om. Antingen använder de sina egna jurister eller så anlitar de någon.

Nu är inte jurist någon skyddad titel, så även den som städar på kontoret kan kalla sig jurist. Hur som helst har jag gett dig namnet på en i företaget som faktiskt är akademiskt utbildad jurist.

Tänkte du annars att de skulle skicka Nisse från lagret för att sköta förhandlingarna?

Det vore nog fiffigt om du slutade att prata med dig själv, så en mycket bra idé.
[/quote]

Det är bra din dåre, jag ger mig.
Självklart har ATG anställda jurister, du säger det så då måste det ju vara så...
Själv undrar jag mest vad dessa heltidsanställda jurister som ATG avlönar sysslar med till vardags fem dagar i veckan?
Städar Lord Skarplöths kontor kanske?
Citera
2025-09-22, 18:15
Medlem
Citat:
Självklart har ATG anställda jurister, du säger det så då måste det ju vara så...
Jag tror att de har det, om de sedan kommer att användas i dessa förhandlingar vet jag inte.

ATG har närmare femhundra anställda, att det sitter några jurister och har hand om deras avtal, tvister med mera, är knappast osannolikt. Förstår inte varför du hänger upp dig så mycket på det.

För mig känns det bara som att du försöker finna fel på de som tror att ATG kommer gå vidare. Trots att du gång på gång blir knullad. Ge dig, var vettig och diskutera istället. Om de har egna jurister eller anlitar en byrå är väl för fan totalt oviktigt.

Citat:
Själv undrar jag mest vad dessa heltidsanställda jurister som ATG avlönar sysslar med till vardags fem dagar i veckan?
Städar Lord Skarplöths kontor kanske?
Det är bara sorgligt att du inte förstår att det behövs jurister i ett storföretag.
Citera
2025-09-22, 18:31
Avstängd
LimitedByAsholess avatar
Citat:
Jag tror att de har det, om de sedan kommer att användas i dessa förhandlingar vet jag inte.

ATG har närmare femhundra anställda, att det sitter några jurister och har hand om deras avtal, tvister med mera, är knappast osannolikt. Förstår inte varför du hänger upp dig så mycket på det.

För mig känns det bara som att du försöker finna fel på de som tror att ATG kommer gå vidare. Trots att du gång på gång blir knullad. Ge dig, var vettig och diskutera istället. Om de har egna jurister eller anlitar en byrå är väl för fan totalt oviktigt.

Det är bara sorgligt att du inte förstår att det behövs jurister i ett storföretag.

Nej din pappskalle, det är inte oviktigt huruvida ATG har egna jurister eller anlitar en byrå...
Tvärtom så är det högst väsentligt eftersom det handlar om kostnaden för ATG att dra folk inför rätta.
Självklart skulle det vara betydligt billigare om de redan har heltidsanställda jurister, men det tror jag inte de har.
I varje fall inte i den omfattning som krävs här med massrättegångar...

Allt som har hänt hittills har jag förutspått från dag ett, det är bara att gå tillbaka i tråden.
Men inbilla dig att jag blir knullad om det gör dig glad...
Citera
2025-09-22, 18:41
Medlem
Citat:
Nej din pappskalle, det är inte oviktigt huruvida ATG har egna jurister eller anlitar en byrå...
Tvärtom så är det högst väsentligt eftersom det handlar om kostnaden för ATG att dra folk inför rätta.
Självklart skulle det vara betydligt billigare om de redan har heltidsanställda jurister, men det tror jag inte de har.
I varje fall inte i den omfattning som krävs här med massrättegångar...

Allt som har hänt hittills har jag förutspått från dag ett, det är bara att gå tillbaka i tråden.
Men inbilla dig att jag blir knullad om det gör dig glad...
Tror inte att det kommer handla om några massrättegångar.

Antingen får ATG rätt vid ett par förhandlingar, och då vet övriga att det kommer vara kört att gå vidare, eller så kommer ATG få fel, och då lägger de ner.

Jag kan tänka mig att ATG har egna jurister som kan sköta det här, men jag vet inte om det är så.

Jag tror att ATG kan se det här som en markering och för att visa att de är seriösa, men jag vet inte om det är så.

Varför det skulle vara så viktigt för dig om de använder egna jurister eller inte förstår jag inte.

Citat:

Citat:
Detta är vad jag tror kommer att hända.

Alla som har "lurat" till sig pengar kommer att få mail att de ska betala tillbaks.
Gör de inte det så är det givetvis slutspelat hos ATG.
Inget i övrigt kommer att hända, det kommer inte gå till varken domstol eller någon kronofogde.

Vi får väl se vem så får rätt...
Ser du hur fel du hade?
Senast redigerad av Stiffinger 2025-09-22 kl. 18:43.
Citera
2025-09-22, 18:43
Medlem
ATG har använt sig av externa advokatfirmor tidigare vid större tvistemål. Dock så tror jag dom har kunnigt folk anställda som har koll på vardagsjuridiken och dom kan förmodligen lägga en bra mall för vad som är rimligt att driva vidare och inte.
Citera
2025-09-22, 18:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aljechin69
ATG har använt sig av externa advokatfirmor tidigare vid större tvistemål. Dock så tror jag dom har kunnigt folk anställda som har koll på vardagsjuridiken och dom kan förmodligen lägga en bra mall för vad som är rimligt att driva vidare och inte.
Nu kommer signaturen "LimitedByAsholes" kräva att du ska namnge personerna. Hen har fått för sig att alla som inte tror som hen är hens fiender.

Vågar knappt skriva att jag tror som du.
Citera
2025-09-22, 18:57
Avstängd
LimitedByAsholess avatar
Citat:
Tror inte att det kommer handla om några massrättegångar.

Antingen får ATG rätt vid ett par förhandlingar, och då vet övriga att det kommer vara kört att gå vidare, eller så kommer ATG få fel, och då lägger de ner.

Jag kan tänka mig att ATG har egna jurister som kan sköta det här, men jag vet inte om det är så.

Jag tror att ATG kan se det här som en markering och för att visa att de är seriösa, men jag vet inte om det är så.

Varför det skulle vara så viktigt för dig om de använder egna jurister eller inte förstår jag inte.

Ser du hur fel du hade?

Vilket inlägg är det? Ge mig nummret på det inlägget för jag har svårt tro att jag verkligen skrev det...
Citera
2025-09-22, 18:58
Medlem
Citat:
Vilket inlägg är det? Ge mig nummret på det inlägget för jag har svårt tro att jag verkligen skrev det...
Om du klickar på pilen i citatet så kommer du dit, men här har du en direktlänk, (FB) Bugg hos ATG

Inlägg #425.
Senast redigerad av Stiffinger 2025-09-22 kl. 19:05.
Citera
2025-09-22, 19:11
Avstängd
LimitedByAsholess avatar
Citat:
Om du klickar på pilen i citatet så kommer du dit, men här har du en direktlänk, (FB) Bugg hos ATG

Inlägg #425.

Ja jag ser det nu, haha vete fan om jag var trött eller full då jag skrev det. Kan också vara att jag var ouppmärksam och tryckte på fel ord som surfplattan rekommenderade för mig.
Skriver man på en surfplatta så får man hela tiden rekommenderade ord för att man bara ska trycka på dem istället för hela ordet för att det ska gå snabbare att skriva.

Men visst där rövknullade du mig med mina egna ord...
Citera
2025-09-22, 19:16
Medlem
Citat:
Ja jag ser det nu, haha vete fan om jag var trött eller full då jag skrev det. Kan också vara att jag var ouppmärksam och tryckte på fel ord som surfplattan rekommenderade för mig.
Skriver man på en surfplatta så får man hela tiden rekommenderade ord för att man bara ska trycka på dem istället för hela ordet för att det ska gå snabbare att skriva.

Men visst där rövknullade du mig med mina egna ord...
Ja för ditt fel var det väl inte att du skrev helgalet.
Citera
2025-09-22, 19:24
Avstängd
LimitedByAsholess avatar
Citat:
Ja för ditt fel var det väl inte att du skrev helgalet.

Ja det var helgalet eftersom jag hela tiden trott att det självfallet kommer att gå till Kronfogden(vilket jag också har skrivit i diverse inlägg efter det inlägget du citerade) men att det absolut inte kommer att gå till någon rättegång i de fall som handlar om tjugo tusen eller mindre.

Ingen aning varför jag skrev då jag bara spekulerar.
Ett misstag var det hur som helst, det erkänner jag ju.
Men det var alltså ett omedvetet misstag då jag hela tiden trott att det kommer att gå till Kronofogden eftersom de flesta skiter på sig då och genast betalar tillbaka.

Man kan dock fundera på vilket slags liv du har när du inte har viktigare saker för sig än att snoka bland mina gamla inlägg...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in