Citat:
Ursprungligen postat av
scaryfoot
Ska svara på det här igen. Jag har jämfört mig med andra män, men vet att det är lite dumt. Alla är olika, alla har nåt. Jag kanske har sidor som andra män inte har, som en kvinna skulle gilla. Och det är samma med andra män. De har sidor som inte jag har, och vissa kvinnor gillar de männen mer än mig.
Jag tror att kvinnor jämför sig med andra kvinnor. Faktum är att jag vet att kvinnor gör det.
Ja, man kan känna av om nån är nervös och osäker. Det får kvinnor vara. Men inte män.
Det har kvinnor sagt till mig. Det är avtändande. Sen träffade de män och sa att det var gulligt att han var nervös och blyg. Jag antar att de männen fick komma till, eftersom de blev tillsammans. Konstigt. Kvinnor säger ju att det är avtändande när en man är blyg och nervös.
Men de kanske inte hade sex, vad vet jag. De kanske satt och virkade ihop.
Du verkar vara en osäker människa, håller du på att bli incel? (kanske redan är incel)
Jämförelser med andra människor för att visa på sociala brister uppdiktade utifrån taskig självbild bryter ner, en bra metod för att utvecklas till incel.
Citat:
Ursprungligen postat av
All-the-way-77
"Kyrkan", buhu, "sociala konstruktioner", buhu. Då kan du säkert peka på en knippe exempel på kulturer där den kristna kyrkan inte finns och där det var norm av kvinnan var den initierande parten. Eftersom det är en social konstruktion så måste det självklart finnas hundratals exempel på kulturer, i nutid eller när som helst i världshistorien, där just denna sociala konstruktion inte finns/fanns?
Tja, det flesta samhällen är patriarkala sedan några tusen år tillbaka, det har inte alltid varit så. Med de stora religionernas framväxt blev den sociala kontrollen av reproduktionen central för att upprätthålla makten, kvinnan underordnades mannen.
Det finns matriarkala samhällen där mannen förpassats till spermadonator, mosuofolket:
Citat:
Ursprungligen postat av The Guardian
magine a society without fathers; without marriage (or divorce); one in which nuclear families don’t exist. Grandmother sits at the head of the table; her sons and daughters live with her, along with the children of those daughters, following the maternal bloodline. Men are little more than studs, sperm donors who inseminate women but have, more often than not, little involvement in their children’s upbringing.
https://www.theguardian.com/lifeands...never-the-boss
En dokumentär:
https://www.youtube.com/watch?v=qMTJt2RnJAk
Märkligt, en spegelversion av vårt patriarkala samhälle, beror det på biologiska faktorer? Nä, Mosuofolket är inga utomjordingar, patriarkat/matriarkat är en social konstruktion.
Hur som helst finns det heterosexuella kvinnor som skiter i normerna s.k.
pojkflickor, både maskulina och feminina som visar på den sociala konstruktionen.