2025-05-18, 18:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sharmut4
Fan det är ju sånt man ser på filmer nu för tiden..
Pojken var ju inte helt empatilös i o m att inte kastat handgranaten.

Är det grabben det ryktas om så är det en sorglig historia att han dragits in i det här. Från början en bra grabb med fin familj. Och han är väldigt empatisk.
Citera
2025-05-18, 20:18
Medlem
Ge dessa unga chansen, gola eller inte. Säger du inte vem de e livstid fängelse! De räcker med detta !
Citera
2025-05-18, 20:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troubletime
Är det grabben det ryktas om så är det en sorglig historia att han dragits in i det här. Från början en bra grabb med fin familj. Och han är väldigt empatisk.

Något säger mig att personen på andra sidan örat hade en hållhake.
Citera
2025-05-18, 21:08
Medlem
Citat:
Något säger mig att personen på andra sidan örat hade en hållhake.

Ska man tro kidsens snack så har han under högstadietiden dragits in bland väldigt unga gängkriminella, börjat sälja droger osv.
Precis som du tänker jag att de håller något emot honom för att få honom att genomföra dådet. Är glad att han inte gick med på att spränga en barnfamilj. Det säger ändå något om grabben imo.
Citera
2025-05-18, 21:29
Medlem
Angeliqas avatar
Citat:

Vet du varför pappan finns på lexbase? Det kanske är fel kille som det ryktas om eftersom den som sköt ihjäl en man inte förefaller vara så väldigt empatisk.
Citera
2025-05-18, 22:50
Medlem
Citat:
Ska man tro kidsens snack så har han under högstadietiden dragits in bland väldigt unga gängkriminella, börjat sälja droger osv.
Precis som du tänker jag att de håller något emot honom för att få honom att genomföra dådet. Är glad att han inte gick med på att spränga en barnfamilj. Det säger ändå något om grabben imo.

Har han bytt skola eller liknande?
För första gången är jag ''för'' MGM, något lurt är det.

Man ska inte blanda ungar i skolan.
Citera
2025-05-18, 23:08
Medlem
Citat:
Har han bytt skola eller liknande?
För första gången är jag ''för'' MGM, något lurt är det.

Man ska inte blanda ungar i skolan.

Njä, problemen började väl när han började högstadiet i närliggande by med mer problem(ungar) än den lilla ort han bor i.
Jag personligen har svårt att se honom göra någonting våldsamt öht så jag hävdar bestämt att allt bara är rykten so far 😅
Citera
2025-05-18, 23:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Angeliqa
Vet du varför pappan finns på lexbase? Det kanske är fel kille som det ryktas om eftersom den som sköt ihjäl en man inte förefaller vara så väldigt empatisk.

Ingen aning men vet att han inte är delaktig i grabbens liv så att säga.
Citera
2025-05-18, 23:11
Medlem
Citat:
Njä, problemen började väl när han började högstadiet i närliggande by med mer problem(ungar) än den lilla ort han bor i.
Jag personligen har svårt att se honom göra någonting våldsamt öht så jag hävdar bestämt att allt bara är rykten so far 😅

Mm.. och det ''coola'' gänget tog väl gott emot honom. Med elaka baktankar.

Har inte följt tråden så intensivt så jag har namn o stad mer än att han inte kastade in granaten pga familjer i lokalen och det är big up för honom.
Citera
2025-05-18, 23:18
Medlem
Citat:
Mm.. och det ''coola'' gänget tog väl gott emot honom. Med elaka baktankar.

Har inte följt tråden så intensivt så jag har namn o stad mer än att han inte kastade in granaten pga familjer i lokalen och det är big up för honom.

Mest troligt är det ju så.
Jag har haft grabben på besök flera gånger och det är en timid och väluppfostrad grabb vars familj också verkar riktigt trevlig. Tyvärr så blir sådana grabbar enkla offer är jag rädd. Men jag hoppas in i det sista att det är en tillfällighet att han ”försvunnit” i samband med händelsen.
Citera
2025-05-18, 23:20
Medlem
Citat:

hur vet du det? vem är GM?
Citera
2025-05-18, 23:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klutz99
Så en kines/mongolunge från Älvkarleby gick in på en sharia restaurant i ett industriområde i Uppsala och sköt ihjäl en papperslös babbe av misstag, måltavlan var egentligen en kriminell Palestiner med koppling till Knogis. Är detta vad som är nu känt?

dessa jävla palestinier..så vem är måltavlan förutom palestinie? var han på restauranten men mannen utan svenskt medborgarskap blev skjuten av misstag?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in