2025-05-13, 20:41
Medlem
Vitiss avatar
Oavsett om ni håller med om deras politik eller inte; vilka politiker har ni respekt för?
Jag har respekt för
Richard Jomshof, för att han är tydlig, orädd och påläst.

Daniel Helldén, för att han har en orädd självsäkerhet och svarade i intervjun med Anders Holmberg i 30-minuter på en fråga: "Det vet jag inte.".
Hur många politiker har modet att svara så?!

Gudrun Schyman, innan F! vill jag tillägga.
Hon var tydlig och påläst och en kunnig retoriker.

Carl Bildt, av samma skäl som ovan.
Kunnig, påläst, och hade en överlägsen humoristisk ton.

Ni då?
Citera
2025-05-13, 20:45
Medlem
Jimmie Åkesson
Står stadigt trots stormar
Modig och orädd
Stridbar, tar fajten
Senast redigerad av tryggvardag 2025-05-13 kl. 20:47.
Citera
2025-05-13, 20:50
Medlem
Nicholassarkozys avatar
Jag gillar den där retoriskt vassa snubben i örebropartiet.
Citera
2025-05-13, 20:52
Medlem
Vitiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nicholassarkozy
Jag gillar den där retoriskt vassa snubben i örebropartiet.

Markus Allard?
Eller Peter Springare?
Citera
2025-05-13, 20:56
Medlem
grungewhores avatar
Ända sedan valrörelsen för många år sedan, när stolpskottet Ekdal intervjuade partiledarna med skjutjärnsteknik och trodde han var edge, så har jag respekterat Alf Svensson.

Ekdal slängde ur sig en hånfull fråga av typiskt kulturmarxistiskt snitt till Svensson;
"Tror du Jesus gick på vattnet". Man såg hur han trodde han avlossat en handgranat som landat i knät på Svensson, som förmodades slingra sig och stamma, men Alf Svensson sa bara
"Ja".

Ekdal börjar stamma och tycka att det hela är så fruktansvärt märkligt att man ens kan tro något sådant varvid Alf Svensson säger
"Jag är Pingstvän, jag måste tro det!".

Jag har inget till övers för varken pingstvänner eller Alf Svensson egentligen, men att veta att folk tycker man är fånig som tror något sådant men ändå bergfast i tron erkänna detta, visade att Alf Svensson var någon jag kunde lita på.

Sen att han satte Lennart Ekdal på plats var förstås obetalbart.
Citera
2025-05-13, 21:01
Medlem
grungewhores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vitis
Oavsett om ni håller med om deras politik eller inte; vilka politiker har ni respekt för?
Jag har respekt för
Richard Jomshof, för att han är tydlig, orädd och påläst.

Daniel Helldén, för att han har en orädd självsäkerhet och svarade i intervjun med Anders Holmberg i 30-minuter på en fråga: "Det vet jag inte.".
Hur många politiker har modet att svara så?!

Gudrun Schyman, innan F! vill jag tillägga.
Hon var tydlig och påläst och en kunnig retoriker.

Carl Bildt, av samma skäl som ovan.
Kunnig, påläst, och hade en överlägsen humoristisk ton.

Ni då?
Har träffat både Helldén och Schyman, där den förre är ett jävla arrogant klappträ, och den senare är oerhört professionell. Även om jag avskyr hennes politik så förstår jag varför folk följde henne.

Carl Bildt när han var aktiv i Sverige var en mästare på att handskas med pressen, men verkar ballat ur fullständigt de senaste 15-20 åren.

Håkan Juholt har jag träffat, liksom Stefan Löfven. Båda väldigt trevliga, återigen föraktar jag deras politik, men Juholt har märkligt nog en otrolig karisma. Men han verkar också vara mer en lite bufflig sanningssägare än en slipad politiker, så respekterar honom kan jag nog inte säga att jag gör...
Citera
2025-05-13, 21:02
Medlem
Klimatministern.

Skämtar bara. Det är ju så dumt. Inget grönt med klimat grejen. Haha. Att folk kan gå på det.
Citera
2025-05-13, 21:02
Medlem
Vitiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grungewhore
Ända sedan valrörelsen för många år sedan, när stolpskottet Ekdal intervjuade partiledarna med skjutjärnsteknik och trodde han var edge, så har jag respekterat Alf Svensson.

Ekdal slängde ur sig en hånfull fråga av typiskt kulturmarxistiskt snitt till Svensson;
"Tror du Jesus gick på vattnet". Man såg hur han trodde han avlossat en handgranat som landat i knät på Svensson, som förmodades slingra sig och stamma, men Alf Svensson sa bara
"Ja".

Ekdal börjar stamma och tycka att det hela är så fruktansvärt märkligt att man ens kan tro något sådant varvid Alf Svensson säger
"Jag är Pingstvän, jag måste tro det!".

Jag har inget till övers för varken pingstvänner eller Alf Svensson egentligen, men att veta att folk tycker man är fånig som tror något sådant men ändå bergfast i tron erkänna detta, visade att Alf Svensson var någon jag kunde lita på.

Sen att han satte Lennart Ekdal på plats var förstås obetalbart.

Helt enig.
Alf Svensson hade min respekt.
Han stod för sin sak.

Men jag tänkte på nu aktiva politiker.
Citera
2025-05-13, 21:04
Medlem
outback4s avatar
Annie Rööv
Citera
2025-05-13, 21:05
Medlem
Vitiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grungewhore
Har träffat både Helldén och Schyman, där den förre är ett jävla arrogant klappträ, och den senare är oerhört professionell. Även om jag avskyr hennes politik så förstår jag varför folk följde henne.

Carl Bildt när han var aktiv i Sverige var en mästare på att handskas med pressen, men verkar ballat ur fullständigt de senaste 15-20 åren.

Håkan Juholt har jag träffat, liksom Stefan Löfven. Båda väldigt trevliga, återigen föraktar jag deras politik, men Juholt har märkligt nog en otrolig karisma. Men han verkar också vara mer en lite bufflig sanningssägare än en slipad politiker, så respekterar honom kan jag nog inte säga att jag gör...

Jag gillade också Juholt.
Men han var tydligen en besvärlig typ på många sätt, t.ex alldeles för tydligt, så han blev snabbt bortplockad.
Citera
2025-05-13, 21:19
Medlem
grungewhores avatar
Citat:
Jag gillade också Juholt.
Men han var tydligen en besvärlig typ på många sätt, t.ex alldeles för tydligt, så han blev snabbt bortplockad.
Vad jag förstår har han fortfarande förtroendet hos vissa inom partiet, och det är dessa som Aftonbladet emellanåt försöker kasta smuts på, dels för att verka objektiva, dels för att partiet beställt det om de är för bångstyriga.
Citera
2025-05-13, 21:19
Medlem
grungewhores avatar
Citat:
Helt enig.
Alf Svensson hade min respekt.
Han stod för sin sak.

Men jag tänkte på nu aktiva politiker.
Kan faktiskt inte nämna en enda jag har respekt för längre.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in