2025-05-15, 07:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Monda66
Håller med om barn och familjemedlemmar men visst är de ät lite konstigt att inte namn på både GM och BO redan är ute. Mest rykten verkar det som just nu. Ett stort bråk, mitt på dagen centralt och som filmas och ändå inga namn.

Eftersom vittnet i TÅ berättar att han följt efter GM och även har film/bild så borde det vara tydligt vem det är o då är det ju konstigt att det inte snackas mer.
Skulle det definitivt vara den som det ryktas om i tråden så borde det finnas mer fakta eftersom det är lite av en offentlig person.

När man ser bilderna på när GM flyr så förvånas jag över att GM ändå tar det så lugnt när han avviker.
Citera
2025-05-15, 08:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fatsuite
.

När man ser bilderna på när GM flyr så förvånas jag över att GM ändå tar det så lugnt när han avviker.
Vad skulle GM inte ta det piano för?
Va finns det för brådska i den situationen liksom, Kling o Klang fångar ingen
Citera
2025-05-15, 08:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LupesVulpus
Vad skulle GM inte ta det piano för?
Va finns det för brådska i den situationen liksom, Kling o Klang fångar ingen

Du har kanske rätt 😉
Dessutom kanske det skulle väcka större uppmärksamhet om han la benen på ryggen och spurtade därifrån..

Själv hade jag förmodligen haft betydligt mer bråttom, hade nog inte gått obemärkt förbi o vittnen hade inte kunnat missa min framfart 😉
Citera
2025-05-15, 10:29
Medlem
Citat:
Du har kanske rätt 😉
Dessutom kanske det skulle väcka större uppmärksamhet om han la benen på ryggen och spurtade därifrån..

Han valde att göra en grov yxattack mitt på ljusa dagen så centralt de går att komma i denna lilla miniatyr stad, fullt medveten om att de fanns otaliga vittnen. Han var inte rädd för att bli identifierad. I min åsikt var detta en skrämsel attack, riktad mot fler än bara mottagaren av huggen.
Citera
2025-05-15, 13:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AStroem
Han valde att göra en grov yxattack mitt på ljusa dagen så centralt de går att komma i denna lilla miniatyr stad, fullt medveten om att de fanns otaliga vittnen. Han var inte rädd för att bli identifierad. I min åsikt var detta en skrämsel attack, riktad mot fler än bara mottagaren av huggen.
Lite så tänkte jag också faktiskt
Citera
2025-05-15, 17:49
Medlem
Nu är det ju iaf en GM häktad enligt TÅ
”I häktningsframställan vill åklagaren ha Sollefteåbon häktad på sannolika skäl misstänkt för grov misshandel samt övergrepp i rättssak”

” För grov misshandel och övergrepp i rättssak är det lindrigaste straffet ett år och och sex månaders fängelse, och det är ytterligare en anledning till att åklagaren vill ha den anhållne häktad under den fortsatta utredningen.”

NU borde ju nån veta mer eller kunna bekräfta att det personen det gäller!!!!
Citera
2025-05-15, 21:42
Medlem
Citat:
Nu är det ju iaf en GM häktad enligt TÅ
”I häktningsframställan vill åklagaren ha Sollefteåbon häktad på sannolika skäl misstänkt för grov misshandel samt övergrepp i rättssak”

” För grov misshandel och övergrepp i rättssak är det lindrigaste straffet ett år och och sex månaders fängelse, och det är ytterligare en anledning till att åklagaren vill ha den anhållne häktad under den fortsatta utredningen.”

NU borde ju nån veta mer eller kunna bekräfta att det personen det gäller!!!!
Vart kan man vända sig för att få ut protokollet?
Citera
2025-05-15, 21:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vnorrland
Vart kan man vända sig för att få ut protokollet?

Du kan ju inte begära ut protokoll fören eventuell dom fallit. Är ju sekretess på de där nu. De ska va att du vet när eventuell häktningsförhandling eller så hålls och att du kollar med domstolen vilka mål som hålls den dagen och eventuellt få ut namn om de är det du söker.
Citera
2025-05-15, 21:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AStroem
Du kan ju inte begära ut protokoll fören eventuell dom fallit. Är ju sekretess på de där nu. De ska va att du vet när eventuell häktningsförhandling eller så hålls och att du kollar med domstolen vilka mål som hålls den dagen och eventuellt få ut namn om de är det du söker.
De heter väl häktnings protokoll?
Låter som att du tror att de är fupen jag söker?
Citera
2025-05-15, 22:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vnorrland
De heter väl häktnings protokoll?
Låter som att du tror att de är fupen jag söker?
Ja exakt. Missuppfattade.
Det blir väl efter häktningsförhandling du kan begära ut det från domstolen.
Citera
2025-05-16, 04:08
Medlem
Ja surra me city igår och fick förklarat att det var han som driver 51an som blev yxad, och Gm var fastighetsägarens bror till 51an som bor på Långgatan . Ska visst vara nån gammal grej dom har, dom skall visst rykt ihop tidigare inne på coop och lidel. Lite obegåvat kan ja tycka att utföra hämdattacker mitt på ljusa dan bland massa vittnen 😂
Citera
2025-05-16, 06:25
Medlem
lillen-68s avatar
Ah ja, övergrepp i rättssak betyder att MGM redan har ett åtal med BO som BO att vänta.
Då finns nog redan en tidigare FUP att begära ut från Härnösand dvs. tingsrätten.
Bör även finnas någon artikel i TÅ om ett tidigare brott begånget i Sollefteå.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in