• 1
  • 2
2025-05-13, 14:39
Medlem
Fangfaces avatar
Det blir väl enklare för dom, och så slipper dom riskera böter för att de kränkt nån förvirrad individ.
Citera
2025-05-13, 18:07
Medlem
VetusSpirituss avatar
Det är uteslutet hondjur som kan bli gravida,den som säger något annat har naturligtvis fel.
Citera
2025-05-13, 21:34
Medlem
shinystars avatar
Det är idioti rakt av!

De reducerar kvinnor til ingenting och medverkar till att radera decennier av kvinnokamp, som syftar i att göra kvinnor jämställda män, att sätta rampljuset på kvinnor och våra behov. Att vi behöver vård, läkemedel, FORSKNING, och ABORT!

Att nu förminska kvinnor som de nu föreslår är oförsvarbart. Jag kan faktiskt inte fatta hur de tänker.

Anledningen de förevisar är inte bra alls. Att försöka inkludera hela mänskligheten i en kvinnosak, en kvinnofråga såsom abort är rent ut sagt idiotiskt.

Jag hoppas de kan se sina döttrar i ögonen när det om 30 år är Handmaid's tale på riktigt när de står och slavar vid spisen.
Citera
2025-05-13, 22:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av triptyken
Känns helt OK? Kalla mig frihetspsyko men det ska vi alla skita i vilket kön man vill tillhöra.

Föredrar att inte leva i Iran. Men det kanske bara är jag?

Frihetspsyko, bah, snarare banalliberal. Lycka till att identifiera dig till frihet du.
Citera
2025-05-14, 00:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HenAnnan
Du kan klä ut dig till man. Du kan utföra kosmetisk kirurgi så att du får implantat som liknar en mans kroppsdelar, du kan till och med låta skära bort dina kvinnkliga kroppsdelar.
Men du kan inte ändra dina kromosomer.

Så har du två X-kromosomer så är du biologiskt sett en kvinna. Du kan ske önskar du var en man. Du kanske låtsas vara en man. Du kanske ser ut som en man. Och vi andra kanske spelar med, och låtsas som om du vore en man.
Men sanningen är att män kan inte bli gravida, oavsett hur mycket dom vill. Därför att SMERs "krav" absurda. För män kan inte föda barn. Tyvärr.

Om du råkar vara X0, XXY eller XYXY... vad är du då?
Citera
2025-05-14, 00:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shinystar
Det är idioti rakt av!

De reducerar kvinnor til ingenting och medverkar till att radera decennier av kvinnokamp, som syftar i att göra kvinnor jämställda män, att sätta rampljuset på kvinnor och våra behov. Att vi behöver vård, läkemedel, FORSKNING, och ABORT!

Att nu förminska kvinnor som de nu föreslår är oförsvarbart. Jag kan faktiskt inte fatta hur de tänker.

Anledningen de förevisar är inte bra alls. Att försöka inkludera hela mänskligheten i en kvinnosak, en kvinnofråga såsom abort är rent ut sagt idiotiskt.

Jag hoppas de kan se sina döttrar i ögonen när det om 30 år är Handmaid's tale på riktigt när de står och slavar vid spisen.

Hur är det att reducera kvinnor att fastslå att alla som är gravida har rätt till abort? Det innebär endast att oavsett vad du identifierar dig som (man, kvinna, katt, hund, träd osv.) så har du rätt till abort om du är gravid.
Citera
2025-05-14, 01:32
Medlem
BlueOysterPutins avatar
Kan tandpetare bli gravida? Om nu något identifierar sig som en tandpetare. Och föder de i så fall hos tandläkaren?
Citera
2025-05-14, 02:00
Medlem
Citronfrommages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jinniea
Jag ser inte vad någons kön har med saken att göra förutom till det strikt biologiska men som sagt kan jag vara en man men ändå föda barn.
Nej, det kan du inte eftersom män inte har äggstockar och livmoder. Jag hoppas att Sverige följer i Englands fotspår och också konstaterar att det bara finns två kön så vi slipper dessa dumheter.
Citera
2025-05-14, 07:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Silvestris
Om du råkar vara X0, XXY eller XYXY... vad är du då?

Så fort det finns en Y-kromosom så blir det en man, alltså kan personen inte bli gravid (ens om den identifierar sig som något annat än en man).
X0 är en kvinna, men är intfertil. Inga barn gjorda där heller.

Socialstyrelsen har rett ut detta åt oss! Jag postade en länk tidigare, men här kommer den igen:
https://www.socialstyrelsen.se/kunsk...A0X%20(Turners
Citera
2025-05-14, 12:12
Medlem
Banditas avatar
Eftersom att en person med biologiskt kvinnliga kroppskomponenter kan byta juridiskt kön utan att göra några medicinska eller kirurgiska ingrepp på den fysiska kroppen så är det väl att betrakta som korrekt att en juridisk man således kan bli gravid.

Så jag ser inget som motsätter att en omformulering i skrivelser om detta är korrekt.
Citera
2025-05-14, 12:18
Medlem
VoldemortZelenskyjs avatar
Djur kan också bli gravida. Jag identifierar mig som ekorre. Det ska man respektera.

Framförallt ska staten respektera min artidentitet. Jag kräver att få ett särskilt personnummer som överensstämmer med min artöverskridande identitet. Jag vill också ha kostnadsfri artbehandling med svanstransplantation, pälsbeläggnad pch kosmetiska ingrepp kring öron, näsa och ögon.

Staten ska också i sitt språk respektera min identitet. "Det som är gravid", med syftning på djuret. Mina pronomen, min kropp.
Citera
2025-05-14, 12:20
Medlem
Upplyftens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jinniea
Den som är gravid brukar ofta vara biologisk kvinna men behöver inte identifiera sig som kvinna så det är ju rätt. Vem är ni och staten att identifiera våra kön?

Vem är du som blir så kränkt bara för att "vi" inte kan tankeläsning för vad du,och andra, nu identifierar dig med. Och hur är det av intresse överhuvudtaget ? Har du problem med verkligheten ? En man med äggstockar och livmoder
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in