2025-05-14, 12:10
Medlem
Soffpotatis1357s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VetusSpiritus
Jag tror knappast någon vuxen har skickat barnen för att fönstertitta åt den,vad skulle denna få utav det?
Snarare handlar det om barns nyfikenhet osv. Du kanske är surkjärringen i området som är rolig att jävlas med. Alla samhällen har en sådan.

Barnen gick säkerligen in på eget bevåg för att kolla. Antingen ljög kärringen om att hon inte känner barnen, det är hennes. Eller så känner hon dem inte och tyckte att ts verkade knepig och ställde sig på barnens sida. Hur vet vi att ts inte fick ett psykbryt på barnen och kärringen uppmärksammade det? Barnen kanske vet att ts är ett psykfall och därför ville ta en titt...
Citera
2025-05-14, 12:11
Medlem
VetusSpirituss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Soffpotatis1357
Barnen gick säkerligen in på eget bevåg för att kolla. Antingen ljög kärringen om att hon inte känner barnen, det är hennes. Eller så känner hon dem inte och tyckte att ts verkade knepig och ställde sig på barnens sida. Hur vet vi att ts inte fick ett psykbryt på barnen och kärringen uppmärksammade det? Barnen kanske vet att ts är ett psykfall och därför ville ta en titt...
Ja exakt så är det fullt möjligt att det är.
Citera
2025-05-14, 13:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Soffpotatis1357
Barnen kanske vet att ts är ett psykfall och därför ville ta en titt...
Eh ? barnen visste att det är ett psykfall och DÄRFÖR sökte dit ? Hur får du ihop den meningen ? (LOL) Du visste att bensin brinner och därför hällde över dig+tände på ? ja tjena, gör det.

Vilken morsa står/kollar på när hennes barn agerar inbrottstjuv sen förnekar att det är hennes barn ? Hoppas socialen blir uppringda.
Citera
2025-05-14, 13:43
Medlem
Du gick alltså ut och filmade barnen?
Du är nog känd som områdets kuf, den läskiga gubben.
därför tycker barnen att det är spännande att gå in på din tomt.

Kvinnan som såg det hela blev väl orolig att du skulle ge dig på barnen.
Citera
2025-05-14, 13:47
Medlem
Soffpotatis1357s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av egzcxfasd
Eh ? barnen visste att det är ett psykfall och DÄRFÖR sökte dit ? Hur får du ihop den meningen ? (LOL) Du visste att bensin brinner och därför hällde över dig+tände på ? ja tjena, gör det.

Vilken morsa står/kollar på när hennes barn agerar inbrottstjuv sen förnekar att det är hennes barn ? Hoppas socialen blir uppringda.

Eh... Barn är nyfikna av natur och ja, det finns barn som medvetet söker sig till udda människor. Antingen för att bara titta eller för att jäklas.

Kan bara spekulera om kvinnan. Hon ville inte erkänna att det var hennes barn? Är det konstigt i situationen? Klart hon inte också går in på tomten för att hämta barnen, hon står bara och väntar och försöker på håll att de ska komma. Det räcker att barnen gått in.

Det är inte anledning att kontakta socialen och inte polis heller. Man ringer i alla fall inte 112 för att ett par barn är inne på ens tomt och tittar in genom fönster. Det borde ts kunna hantera själv. Det borde inte vara så jäkla svårt att ta reda på vem kvinnan är och vilka barnen är. Bara där lär man få reda på en del...
Citera
2025-05-14, 13:49
Medlem
Soffpotatis1357s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 6jrgt5hhjfdddd
Du gick alltså ut och filmade barnen?
Du är nog känd som områdets kuf, den läskiga gubben.
därför tycker barnen att det är spännande att gå in på din tomt.

Kvinnan som såg det hela blev väl orolig att du skulle ge dig på barnen.

Precis. Oavsett om kvinnan är förälder till barnen eller inte vet nog både barnen och kvinnan att det är något konstigt med den som bor i just det huset. = Barnen är nyfikna och vill se och kvinnan vill inte att något ska hända.

Den som är kuf, i det här fallet ts, vet nog inte själv om att han är märklig och vilken uppfattning omgivningen har.
Citera
2025-05-14, 13:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av enworsker
Kort sagt såg 2 barn (ca 7-9 år) som springer omkring och tittar in i husets fönster, som att de letade efter nåt bestämt. Har noll kontakt med grannar så känner inte igen dem, tomten/huset är eget och lever ett så omärkvärdigt liv som möjligt. Jag kommer ut och deras första reaktion är att försöka springa iväg (dvs de vet väl att de har nåt för sig man inte får göra).

Jag frågar dem vad de håller på med, och varför de är inne på annans tomt och tittar in. De säger att de fick höra huset är övergivet och att "en kompis" sa detta till dem. Detta varar i ca 15 sekunder då kommer nån 40-50 år gammal kvinna fram från ute på gatan (nästan som hon stått gömd runt hörnet hela tiden). Hon ropar på dem (som de var hästar - typ "komsi komsi såfåj du gojdis"), jag vänder mig då till henne för at få klarhet med det där om övergivet.

Den gamla kvinnan är typ som låst vid barnen, som hon inte hörde/såg mig så jag går fram till henne och frågar ifall de är hennes barn så säger hon att hon känner dom inte, att hon "skyddar barn". Fick uppfattningen att hon försöker hindra ungarna från att säga nåt mer, hon typ ställer sig mellan mig och dem ryggen vänd mot mig och leder iväg dem som hästarna.

Jag kallar henne för psykkärring och går därifrån, in i huset. Tänkte på detta ett tag , kom sen på att det måste varit kärringen som sagt till ungarna att de skall gå in på tomten och ta reda på saker för henne, och att det är hon de menade är "kompis".

Min fråga , är det nåt brottsligt begånget här ? Att säga till barn att de skall gå in på annans egendom och luska ? Värt gå till polis ? ps tog bild på kärringen med mobilkamera+såg vilket hus hon gick in i sen.

Hade barn som alltid genade över min tomt när jag bodde i marklgh. Grymt irriterande. Tomten var avgränsad med låga buskar. Dom lydde inte men funderade oxå på om det var nån form av regelbrott. I villaområden gör man väl sällan så?
Citera
2025-05-14, 17:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av egzcxfasd

När jag var liten höll i princip alla ungar på så. Pallade äpplen, smög på spännande personer och hus.
Om någon gubbe var skum eller blev förbannad och skrek på en var det extra spännande att smyga på den gubben/deras tomt.
Så har barn i alla tider gjort, det kallas att leka och att växa upp och testa gränser.
TS beskriver sig själv som någon som håller sig för sig själv och har noll kontakt med grannar. Han känner inte ens igen sina grannar, varken barn eller vuxna.
Precis en sådan "mystisk" person som det uppstår skvaller om och som blir spännande för barn.

Vi har ingen aning om ifall det var barnens mamma, och barnen varken bröt sig in hos någon eller stal något så på vilket sätt skulle de vara inbrottstjuvar?
Citera
2025-05-14, 18:18
Medlem
anothes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aramir2
När jag var liten höll i princip alla ungar på så. Pallade äpplen, smög på spännande personer och hus.
Tog ni också med morsan ?
Citat:
TS beskriver sig själv som någon som håller sig för sig själv och har noll kontakt med grannar. Han känner inte ens igen sina grannar, varken barn eller vuxna.
Precis en sådan "mystisk" person som det uppstår skvaller om och som blir spännande för barn.
Nu står det i ts, om du läser, att ungarna var intresserade av huset - inte den som bor där. Deras ursäkt var att huset var övergivet vilket inte går ihop ifall lampor lyser. Pekar på att kärringen som blandade sig i var i själva verket orsak. Vilket också var frågan - ifall en vuxen begår brott som ber barn snoka omkring annans hus.
Citera
2025-05-14, 18:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anothe
Tog ni också med morsan ?Nu står det i ts, om du läser, att ungarna var intresserade av huset - inte den som bor där. Deras ursäkt var att huset var övergivet vilket inte går ihop ifall lampor lyser. Pekar på att kärringen som blandade sig i var i själva verket orsak. Vilket också var frågan - ifall en vuxen begår brott som ber barn snoka omkring annans hus.

Det är antaganden helt dragna ur arslet.
Om du läser så kom kvinnan fram efter, TS har ingen aning om ifall det är barnens mamma eller inte och har ingen som helst aning om ifall kvinnan bett barnen snoka.
Mer troligt att kvinnan ser en hotfull och grinig man med små rädda barn och att hon går fram för att skydda dem.

Att kolla i hus och smyga på personer är totalt normalt beteende för barn. Extremt vanligt.
Barnen säger att de har hört att det är övergivet. Precis sådana rykten och skvaller som går bland barn om "konstiga" hus.

Polisen skulle inte bry sig en sekund om TS anmälde det här.
Sk direktavskrivning.
Citera
2025-05-14, 19:44
Medlem
Sonny00s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VolleybollMolly66
Hade barn som alltid genade över min tomt när jag bodde i marklgh. Grymt irriterande. Tomten var avgränsad med låga buskar. Dom lydde inte men funderade oxå på om det var nån form av regelbrott. I villaområden gör man väl sällan så?

Var det verkligen din tomt då? Det normala för uteplatser är att marken ägs av hyresvärden/bostadsrättsföreningen men att den boende får disponera ett viss yta.
Citera
2025-05-14, 21:40
Medlem
anothes avatar
Citat:
Det är antaganden helt dragna ur arslet.
Vilket ? Det ts berättar ? eller det du själv anser mer troligt hände istället och spinner vidare på ?
Citat:
Om du läser så kom kvinnan fram efter
Ja från runt hörnet, efter att ha stått och lyssnar i 15 sekunder. Vissa drägg njuter att beskåda resultatet av sina uppmaningar. Sen spelar hjälte win-win
Citat:
Att kolla i hus och smyga på personer är totalt normalt beteende för barn. Extremt vanligt.
Inte vuxna , par med barnvagn om du läser själv. Vid vilken ålder går gränsen ? eller normaliserar du psykopatbeteendet för alla åldrar ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in