Godmorgon (” ”)!
Jag har ett dilemma som jag hoppades att någon härifrån med tjackis-expertis kanske skulle kunna ge råd och tips om? En mittemellan-ljuvlig morgon som denna
Innan jag kommer till min fråga så ska jag måla upp bakgrunden för er… Nyligen gick min hårddisk sönder, med mitt väldigt-väldigt-väldigt viktiga skolprojekt, och den går inte att reparera. Nu är deadlinen nästa vecka och jag har hur mycket som helst att komma ikapp med för att hinna.
Min ”geniala” lösning igår, var att blanda ihop saft med en smula amfetamin i en vattenflaska. Som jag tog med mig till skolan lite diskret så där. Det var kanske ca 5st normala nycklar utspätt i en mittemellan-stor vattenflaska. Tror jag.
Jag tog bara några smuttar och sista var vid 17-tiden. Jag mådde inte direkt som stjärnan i Super Mario. Utan effekten var ganska mild, men jag fick ändå lättare att koncentrera mig. Lämnade plugget strax innan 22. Efter en intensiv skoldag var jag så trött i kroppen/skallen, att jag till och med tog en taxi hem istället för kollektivtrafiken.
När jag gick till sängs vid 01:30-tiden, trodde jag att jag skulle somna exakt samma sekund som huvudet landade på kudden. Men nix-pix! Inte har jag sovit ens en endaste minut i natt. Bara legat i sängen med slutna ögon i timmars timmar. Jag har testat allt från sömnhypnos, brusljud, binaural beats till djupandningsövningar och någon typ tanketeknik för att trötta ut huvudet. Jag testade till och med att ta två oxascand. Ingenting har funkat, inte ens lite. Jag har hört förut att om man har svårt att sova, så ska man fortfarande fortsätta att blunda och ligga stilla. Då kan hjärnan och kroppen lyckas göra åtminstone en liten del av den återhämtning som egentligen ska göras om natten. Men det är så obehaglig känsla att ligga å blunda så där länge utan att sova eller veta hur lång tid som gått, dessutom fick jag den tråkiga sidoeffekten att behöva gå upp å kissa säkert 10 gånger under natten.
Egentligen satte jag dagens väckarklocka på 10.00, eftersom att jag redan var i behov av att komma ikapp med sömn ens innan allt det här. Men nu (08) har jag legat här så pass länge att jag faktiskt inte har lust att lyssna på fler morgonfåglar eller ducka för solens strålar som lyser in genom gardinen.
Känner mig lite vimmelkantig, något bränd i skallen och helt slut i kroppen. Ovanpå allt det där så har studentlivet gjort att jag möjligtvis har varit lite undernärd de senaste dagarna, vilket knappast hjälper situationen. Men jag har verkligen verkligen verkligen inte råd att missa en dag i skolan, varje dag räknas för att jag ska komma ikapp med mitt förlorade arbete. Att stanna hemma och återhämta mig är tyvärr inte ett alternativ.
Utbildningen jag pluggar kräver en del hjärnceller. Det är tekniskt komplicerat och det gäller att ständigt hålla tungan rätt i mun. Blir det ens något litet misstag, så kan det leda till att man kommer behöva börja om helt och hållet senare i processen och således förlora en hel dags arbete. Så det är inte riktigt ett alternativ att ”
ligga i låg växel”. Det kommer att krävas inte bara en ansträngning av mig, utan även någon slags hjärnaktivitet.
SÅ MED DEN INFORMATIONEN ÄR MIN FRÅGA SOM FÖLJANDE. Ni som är högfunktionella vardagstjackisar, hur återhämtar ni er från en sömnlös natt innan ni behöver ta er till jobb eller universitet? Har ni något gyllene tips? Helst för att känna sig mindre död, men tips om hur man även kan
se mindre död ut välkomnas också.
Jag funderar på om det räcker med en iskall dusch, stor frukost och ta med en stor matlåda idag (Istället för att plundra skolans gratis fruktkorg

). Är det dumt att förlita sig på den där vattenflaskan igen om jag spär ut den med mer saft, dricker mindre och tar sista smutten vid 15? Är det jättedumt eller är det just dundersaften som kan rädda mig bara för idag?
Tänker att det är väl så många läkare, advokater och finansfolk som tar till sig sådan här hjälp och fortfarande behöver vara skarpa på arbetsplatsen och kammar till luggen. Kanske inte utblandat med saft, men hey! Don’t knock it until you try it
Alla tips mottages!
Tack! <3