2025-05-13, 09:46
Moderator
Maviels avatar
Aktuella brott och kriminalfall --> Brott och brottsbekämpning
/Moderator
Citera
2025-05-13, 09:57
Medlem
Det skulle inte förvåna mig att de inte dömde den gäng kriminella för även detta pga han inte skulle få för sig att hämnas.
Detta är ju en sådan vi egentligen borde utvisa, men född i Sverige, så bara att fortsätta att dras med.
Det enda positiva är väl att den där gubben slutat rösta på sossarna och är nu med sverigedemokrat.
Citera
2025-05-13, 10:35
Medlem
Vad är straffet för att tända eld på någon? Jag antar att det är rätt grovt?

Hur jävla svårt vore det inte att bara addera skiten på den gängkriminella blattens befintliga straff?
Citera
2025-05-13, 10:59
Medlem
Är det någon som begärt ut filmen och skulle kunna dela?
Citera
2025-05-13, 11:00
Medlem
ImStillCutes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GeneralRuskendrul
Så är det, små brott konsumeras av grövre. Rättsväsendet står på de kriminellas sida i sosselandet Sverige.

Fast nästan 40% (38%) av tiden mellan 1976- 2025 har varit icke socialdemokratiskt.
Varför har det inte skett några ändringar under dessa nästan 40% av tiden?
Helt enkelt för att riksdagen är i det hela eniga oavsett regering.

I övrigt håller jag helt med förespråkare för bort med inbakade straff!
Ett brott ett straff, två brott 2 straff osv. Detta tillämpas bara i nuläget på vanliga svenssons
som tex. har en trasig lykta på bilen och slitna däck. Böter för 2 fel.

Gängkriminella tillåts elda på vanliga människor som betalat riksdagen.
Citera
2025-05-13, 11:29
Medlem
Jag blev grovt misshandlad för över ett år sen, vilket har påverkat mig mycket, Fick avbryta en utbildning, kan inte gå tillbaka till det jag är utbildad till på grund av astma, så därför har jag suttit arbetslös i ett helt år.

För några månaders sen fick jag ett brev om att den här personen flyttar runt bland bekanta så det går inte att få tag på.
kort därefter ringen nån och säger att det läggs ner för han har drat till ett utomeuropeiskt land som vi inte har avtal från (å ja svängdörrarna är även öppna utåt och register inte vem som kommer in eller ut).

Kort därpå ringer samma personen upp mig och säger att polisen "Sett honom" "Så vi tar upp fallet igen". Det har nu gått ytterligare fyra månader.

Så den här personen kan komma undan senare på grund av att det gått för långt tid eller ? Jag vet inte men har ju hört talas om att fall läggs ner för det har gått så lång tid att minnen kan ifrågasättas.

Jag kan säga att min tro på "Samhället har fått sig en väldigt kraftig smäll minst sagt" Jag blir ju inte ersatt för nånting ,samhället ställer samma hårda krav på mig som individ. Exempel så har jag redan blivit ifrågasatt "varför hoppade du av en utbildning" Vilket allså påverkar mig när jag på nytt vill ta upp det här med studier och allt möjligt.

jag kan ju inte släppa min misshandel heller riktigt och "Gå vidare" för lagom precis när jag gör det så får jag ett brev från Kivra,,, Nä det är nedlagt, när det är öppnat igen. Vill du vara på plats eller köra via videolänk. Så fort jag "har glömt det" då ringer nån som har med det här att göra.

Till sist nu vill jag bara lägga ner det men vet inte att jag läst runt överallt så kan GM ta upp nått mot mig och jag lägger ner det. Sådant har faktiskt hänt. har fått lite inblick och detta. Fan ni skall veta hur man gullar med brottslingar. Utsluss och skit, brottslingen får en lägenhet, massa sysselsättning. Ytterligare hjälp... trotts detta så tar en sån där IDIOT till droger och börjar hålla på. Skolan jag gick på sket i att han inte dykt upp på tre veckor. Det daltas fortfarande nått ofantligt.

Att återfallsförbrytare kunnat hämta ut Socialbidrag trotts att man gömmer sig för rättvisan där Polis skall ha tag i honom för att delge, man kan hålla sig undan utan att det är straffbart. Denna person kan lika gärna dra till nåt annat land ett tag, ändå hämta ut bidrag, och komma tillbaka och ställa till med nya problem.

På min jävla bekostand för jag har arbetat i trettio år och betalat skatt, så jag själv har betalt för att nån skall kunna komma hit, lalla runt och misshandlat mig. och jag kan inte göra ett skit åt saken, tack för det Sverige

Till sist den som misshandlat mig är inte ens svensk medborgare men vart här i åtta år.

En stor kram till Egon Malmgren, jag vet hur du mår och hur man blir när man är utsatt för nånting som ingen ska behöva uppleva.
Citera
2025-05-13, 11:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av silverfisken90
Spelar det fucking jävla roll !!

Kan du inte läsa vad som hänt eller räckte inte det för dig. jag kan förklara. NÅN TÄNDER ELD PÅ HÅRET, HÅRET BRANN !!! Fattar du nu ?
Citera
2025-05-13, 12:42
Medlem
Gubbmagens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av silverfisken90
Här har du den: https://ext.dn.se/qs/widgets/patron/....html?id=19357
Citera
2025-05-13, 13:10
Medlem
bomhulls avatar
Är ju mordförsök att tända eld på någon🤬
Lås in dessa empatilösa psykopater ! Dom kommer aldrig att bidra till något gott i samhället
Citera
2025-05-13, 13:26
Medlem
Kundalinis avatar
samhällets överdrivna fokus på kriminellas rättigheter öppnar dörren till en framtida fascistisk ordning.

Tack för det, herr förundersökningsledare mfl.
Citera
2025-05-13, 13:38
Medlem
Raktinyllets avatar
Det finns inte resurser för att lagföra folk som försöker elda upp människor, resurserna måste läggas på de riktigt farliga personerna i samhället, de som köper massage och röker gräs.
Citera
2025-05-13, 13:48
Avstängd
StigHelmutts avatar
Dom måste spara alla resurser till att utreda invandrarna Jordgubben och Räven.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in