• 1
  • 2
2025-05-12, 21:42
Medlem
carminaburanas avatar
Ingen trå om denna så jag skapar en.

Bygger på en bokserie ,tydligen full med LGBTQ om en säkerhetsandroid (och givetvis skrivna av ett fruntimmer, vad annars?) som blir kognisant,men vill helst sitta hemma och kolla rymdsåpor och hitta sin plats i världen. Dock måste han ta farliga uppdrag.

Apple + så det finns stålar bakom, men jag tycker hela upplägget känns trött som fan, och vi har sett likanande innan, där robotar skall kämpa med "vad är det att vara mänsklig" etc.

Jag har inga problem med LGBTQ om det passar storyn.

Vad tror ni? Nån som läst böckerna?
Citera
2025-05-12, 22:31
Medlem
Jag har läst de första fyra (fem?) böckerna och tyckte om dem. Det blev lite tjatigt i längden när nyhetens behag lagt sig efter första tre böckerna men grundidén och humorn var fenomenal i mitt tycke. Duktig författare!

Kommer inte ihåg LGBT-etc delarna (orkar inte lägga märke till sådant längre) men om det var med i böckerna lär de ju få en framstående plats även här. Även om woke är på väg ut så lär ju filmbranschen vara en av dess sista och tyngsta bastioner.

Har dock inte Apple + så det blir att vänta och se om det dyker upp någon annan stans.
Citera
2025-05-13, 00:11
Medlem
kalkryggars avatar
Aldrig hört talas om. Är det framtidsscenario eller nutid? Men sucker för sci-fi som man är så lär man kolla ett eller två avsnitt som minst i alla fall.

Citat:
Ursprungligen postat av carminaburana
.. men jag tycker hela upplägget känns trött som fan, och vi har sett likanande innan, där robotar skall kämpa med "vad är det att vara mänsklig" etc.

Ju mer robotar vi får i samhället och desto mer avancerade och människoliknande de blir ju mer av detta lär vi sköljas över av. Ämnet kommer sannolikt bli en stor debatt i samhället om 10-20 år och filmer, böcker och tv-serier lär sändas på alla kanaler samtidigt.
Citera
2025-05-13, 18:53
Medlem
peergs avatar
Böckerna är svinbra, jag håller på och läser om dom nu. Tyvärr har dom gett huvudrollen till en av universums tråkigaste skådespelare så jag är beredd på att bli besviken.
Citera
2025-05-15, 08:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av peerg
Böckerna är svinbra, jag håller på och läser om dom nu. Tyvärr har dom gett huvudrollen till en av universums tråkigaste skådespelare så jag är beredd på att bli besviken.
På sätt och vis passar ju hans 'stiffa' och lite tråkiga uppsyn rollen ganska bra. Men jag förstår vad du menar!
Citera
2025-05-17, 10:58
Medlem
peergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ladicius
På sätt och vis passar ju hans 'stiffa' och lite tråkiga uppsyn rollen ganska bra. Men jag förstår vad du menar!

Han var faktiskt över förväntan i rollen. Avsnitten över lag också över förväntan, men tyvärr alldeles för korta.
Citera
2025-05-17, 12:50
Medlem
Citat:
Han var faktiskt över förväntan i rollen. Avsnitten över lag också över förväntan, men tyvärr alldeles för korta.
Kul! Blev faktiskt sugen på att läsa om böckerna och se serien nu.

Är det bara Apple + man kan se den på än så länge?
Citera
2025-05-17, 14:34
Medlem
peergs avatar
Citat:
Kul! Blev faktiskt sugen på att läsa om böckerna och se serien nu.

Är det bara Apple + man kan se den på än så länge?

Ska man se den lagligt är det Apple + som gäller. Går säkert att få tag på på annat sätt, men jag har blivit för gammal och oteknisk för att fatta hur man gör längre.
Citera
2025-05-17, 14:38
Medlem
Citat:
Ska man se den lagligt är det Apple + som gäller. Går säkert att få tag på på annat sätt, men jag har blivit för gammal och oteknisk för att fatta hur man gör längre.
Haha, samma här DC++ och Kazaa-dagarnas magi är förbi, brända skivor och DivX passé.
Citera
2025-05-17, 21:45
Medlem
carminaburanas avatar
Citat:

Citat:
Haha, samma här DC++ och Kazaa-dagarnas magi är förbi, brända skivor och DivX passé.

Asså det finns streamingnsidor med allt man kan tänka sig..behöver inte ladda ner eller ens köra vpn.
Citera
2025-05-17, 23:25
Medlem
franges avatar
Citat:
Jäpp, sitter nu och kollar på den på lookmovie2.to, visserligen bara i 480p men jag tänker inte betala för premium på piratstreamingsajter
Citera
2025-05-17, 23:50
Medlem
peergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frange
Jäpp, sitter nu och kollar på den på lookmovie2.to, visserligen bara i 480p men jag tänker inte betala för premium på piratstreamingsajter

Då tackar farbror för tipset!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in