2025-05-12, 09:07
Medlem
Utifrån bilderna och hur de har spolat så ser det ju ut som att bussen har backats efter att man säkrat offret. Annars så måste det ha varit en jävla fart genom luften på kvinnan och då kan inte bussen ha hunnit stanna redan PÅ övergångsstället. Det går inte ihop. Så, man kan ju med fog misstänka att efter att polisen dokumenterat situationen så har bussen backats så att man kan spola rent asfalten.
Citera
2025-05-12, 09:09
Medlem
Enligt kommentarer från Facebook (från folk som åkte med bussen, enligt dem själva) så körde föraren med mobiltelefonen i handen!
Citera
2025-05-12, 10:09
Medlem
Tervulls avatar
99% av alla busschaufförer är blattar som kör i Sverige så som de kör i sina hemländer. Som vanligt, importerar man Afghanistan så får man Afghanistan….
Citera
2025-05-12, 10:29
Avstängd
Fader.Runkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pisseman
Enligt kommentarer från Facebook (från folk som åkte med bussen, enligt dem själva) så körde föraren med mobiltelefonen i handen!
Har sett detta 100 gånger själv. Att de pratar i sina mobiler samtidigt som de kör. Även vanligt att någon negerförare står och kacklar på sitt negerspråk med någon bekant som råkade ha vägarna förbi och skulle med bussen.

Han kommer åka på detta.
Citera
2025-05-12, 12:05
Avstängd
buisnismannens avatar
Citat:

Oväntat precis det jag misstänkte i början av tråden.
Citera
2025-05-12, 12:08
Medlem
LuluBrooksies avatar
Man ska överlag vara väldigt försiktig med bussar. Om man t ex står och väntar på bussen i en kurva och en annan buss passerar så kan bussens bakdel ta ut kurvan alldeles för brett, enbart pga hur den är byggd, så att den bakre kanten lappar till en. Inte säkert att man överlever sånt.

Står jag och väntar på en buss försöker jag alltid undvika att stå nära trottoarkanten.
Citera
2025-05-12, 12:09
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Det är väl inte lagligt!
Citera
2025-05-12, 12:27
Medlem
Citat:
Utifrån bilderna och hur de har spolat så ser det ju ut som att bussen har backats efter att man säkrat offret. Annars så måste det ha varit en jävla fart genom luften på kvinnan och då kan inte bussen ha hunnit stanna redan PÅ övergångsstället. Det går inte ihop. Så, man kan ju med fog misstänka att efter att polisen dokumenterat situationen så har bussen backats så att man kan spola rent asfalten.

Eller som jag lite var inne på, att kvinnan kommit på vägen från höger, cyklat ut framför bussen, blivit påkörd bakifrån, ramlat en bit längre fram, slagit huvudet i backen och avlidit. Det skulle förklara bussens placering, bussens brist på skador och spolområdet.

Men om uppgiften stämmer att hon verkligen gick på övergångsstället stämmer så blir det faktiskt svårt att få ihop scenariot. Om hon flugit 5-10 meter borde ju bussen haft skador.
Citera
2025-05-12, 13:11
Medlem
Megaforces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Burkgurka
Eller som jag lite var inne på, att kvinnan kommit på vägen från höger, cyklat ut framför bussen, blivit påkörd bakifrån, ramlat en bit längre fram, slagit huvudet i backen och avlidit. Det skulle förklara bussens placering, bussens brist på skador och spolområdet.

Men om uppgiften stämmer att hon verkligen gick på övergångsstället stämmer så blir det faktiskt svårt att få ihop scenariot. Om hon flugit 5-10 meter borde ju bussen haft skador.

Det är bara 30-sträcka där så bussen har inte haft så hög fart, men föraren var ouppmärksam och bromsade för sent. Hastigheten i kollisionsögonblicket kan ha varit väldigt låg, men ändå tillräcklig för att kvinnan skulle slungas iväg. Hon kanske hade klarat sig om hon t.ex. hade varit cyklist och haft cykelhjälm på sig.
Citera
2025-05-12, 14:44
Medlem
Moderna bussar(vet inte hur nytt det inblandade fordonet är) har automatiskt nödbroms i låg fart.
Så den borde ha aktiverats genom att först varsko föraren och sen klippa till.
Jag kan inte säga om föraren gjort sig skyldig till någonting.
Kvinnan kan ha klivit rakt ut i gatan utan att se sig för eller bländats av solen.
Föraren ska givetvis göra det han kan för att undvika en olycka.
Citera
2025-05-12, 14:55
Medlem
Tragiskt att se hur snabbt en diskussion urartar till rasistiska spekulationer. Även om det är Flashback med högt till tak så har ni faktiskt ansvar för era ord.

Är det någon som har namn på kvinnan som så tragiskt förolyckades?
Citera
2025-05-12, 16:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Morris756
Tragiskt att se hur snabbt en diskussion urartar till rasistiska spekulationer. Även om det är Flashback med högt till tak så har ni faktiskt ansvar för era ord.

Är det någon som har namn på kvinnan som så tragiskt förolyckades?
Min vän såg hela förloppet, hon satt i bilen från andra sidan.
Det var en äldre krum kvinna med rollator som gick på ÖVERGÅNGSSTÄLLET
och blir överkörd!!

Hon hade 1 m kvar till trottoaren. Det är fri sikt, en 30 sträcka. Men föraren en "man" i 50 års åldern av utländsk börd tittade tydligen åt annat håll... I mobil säger vittnen...

Flera människor rusade till Det tog en stund innan han ens gick ut o tittade på kvinnan som dog direkt...
Jag är ofta i Kungälv, jag har sett hur illa dessa "män" till bussförare kör....anmält ibland....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in