2025-05-11, 22:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HerrManlig
Lägg ner holken och sluta svamla. Det finns inte ens en väg att göra en vänstersväng ifrån där. Föraren har varit ouppmärksam eller ointresserad av att stanna för tant på övergångsställe.

Skall tilläggas att bussen troligen kom i en vänstersväng/kurva. Om den kom ifrån Göteborg gjorde den det. Av bilden att döma så är det högst troligt.
Citera
2025-05-11, 22:41
Medlem
che3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chantre
Har hon kastats framför bussen?

Verkar vara spolat längre fram än där bussen står.

https://www.gp.se/images/article/04a...920&quality=75
Skulle gissa att föraren har backat bussen en aning efter påkörningen, kvinna låg kanske under bussen.
Citera
2025-05-11, 22:42
Medlem
Orcinus-orcas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klv442
Skall tilläggas att bussen troligen kom i en vänstersväng/kurva. Om den kom ifrån Göteborg gjorde den det. Av bilden att döma så är det högst troligt.

Det är en sväng där, men sikten är fri och kurvan är inte skarp och hastighetsbegränsningen är 30 km/h. Så det finns inga ursäkter för bussföraren alls i det här fallet. Dessutom inträffade det vid övergångsstället.
Citera
2025-05-11, 22:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av buisnismannen
Finns det kamera i förarsätet så kan kan se om hen snackade/använde telefonen?

Det finns kameror så han eller hon är filmad.
Citera
2025-05-11, 22:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Orcinus-orca
Det är en sväng där, men sikten är fri och kurvan är inte skarp och hastighetsbegränsningen är 30 km/h. Så det finns inga ursäkter för bussföraren alls i det här fallet. Dessutom inträffade det vid övergångsstället.

Jag har inte ursäktat något. Jag bara konstaterar att det är en vänstersväng innan. Vet du att hon blev påkörd på övergångsstället?
Citera
2025-05-11, 22:46
Medlem
Orcinus-orcas avatar
Citat:
Jag har inte ursäktat något. Jag bara konstaterar att det är en vänstersväng innan. Vet du att hon blev påkörd på övergångsstället?

Såg du inte bilden i GP?
Citera
2025-05-11, 22:48
Medlem
Citat:
Såg du inte bilden i GP?

Jo jag har sett bilden men det finns inget som säger att hon är påkörd på övergångsstället. Högst sannolikt, men hon kan likaväl blivit påkörd innan eller efter. Ofta genar folk "innan" övergångsstället för man kommer direkt från gatan till höger. Från vänster i bilden från GP
Citera
2025-05-11, 22:52
Medlem
Orcinus-orcas avatar
Citat:
Jo jag har sett bilden men det finns inget som säger att hon är påkörd på övergångsstället. Högst sannolikt, men hon kan likaväl blivit påkörd innan eller efter. Ofta genar folk "innan" övergångsstället för man kommer direkt från gatan till höger. Från vänster i bilden från GP

Jag känner väl till platsen. Äldre damer "genar" inte.
Citera
2025-05-11, 22:58
Medlem
Citat:
Jag känner väl till platsen. Äldre damer "genar" inte.

Du är enveten som en gammal kärring. Du antar och gissar. Jag känner till platsen väldigt väl. Jag har kört grön express förbi där ett flertal gånger. Gamla linje X4. Titta på bilden i GP. Det har sprungit och gått mycket folk där dom gånger jag kört där både med buss och bil.
Citera
2025-05-11, 23:05
Moderator
Parongatans avatar
Av vattnet på gatan att döma, så verkar olyckan ha skett strax efter, men inte direkt på, övergångsstället. Det kan mycket väl vara att föraren var ouppmärksam i något ögonblick, och missade kvinnan som troligen sneddade över gatan i riktning mot rådhuset, Fars Hatt och Gamla Torget. Det kanske var A-stolpen på bussen som gjorde att föraren i kombination med ett oförlåtligt slarv missade den stackars kvinnan och krossade henne under bussen.
Citera
2025-05-11, 23:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Parongatan
Av vattnet på gatan att döma, så verkar olyckan ha skett strax efter, men inte direkt på, övergångsstället. Det kan mycket väl vara att föraren var ouppmärksam i något ögonblick, och missade kvinnan som troligen sneddade över gatan i riktning mot rådhuset, Fars Hatt och Gamla Torget. Det kanske var A-stolpen på bussen som gjorde att föraren i kombination med ett oförlåtligt slarv missade den stackars kvinnan och krossade henne under bussen.
Citat:
Är ni lika tröga som genomsnittsbusschauffören eller? Vad tror ni händer om 20 ton buss smackar i en tant på 45 kilo? Hon flyger iväg ett antal meter. Hon kan också ha dragits med av hjulen i ett antal kroppsdelar ā la valfri gorevideo från tredje världen. Övergångsstället är EFTER kurvan så om inte chauffören körde 180 blås ska han ha sett kärringen om han tittade ut genom vindrutan överhuvudtaget.
Senast redigerad av HerrManlig 2025-05-11 kl. 23:36.
Citera
2025-05-11, 23:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chantre
Har hon kastats framför bussen?

Verkar vara spolat längre fram än där bussen står.

https://www.gp.se/images/article/04a...920&quality=75
Bussen kanske har backat för att kroppen låg under den.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in