2025-05-11, 14:30
Medlem
Tjena!

Någon som handlat från sidan "yanira-stockholm" och kan säga om det är en bra sida eller ej? Ser väldigt nystartad ut och de har sin rot i Nederländerna ser det ut som. Deras saker som de säljer ser ju dock väldigt najs ut, men man är såklart skeptisk!
Citera
2025-05-11, 14:41
Medlem
manfalangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lullebob
Tjena!

Någon som handlat från sidan "yanira-stockholm" och kan säga om det är en bra sida eller ej? Ser väldigt nystartad ut och de har sin rot i Nederländerna ser det ut som. Deras saker som de säljer ser ju dock väldigt najs ut, men man är såklart skeptisk!
Luktar scam lång väg. Man ser de laddat hen en mall för hemsidan direkt. Vissa texter överlappar.
Beställ icke!
Citera
2025-05-11, 14:42
Medlem
One2Manys avatar
Citat:
Tjena!

Nej det är inte en "scam" sida, däremot en äcklig dropship sida som säljer kinesiskt skräp direkt från shein/temu till ett högre pris.

Här är deras "retro manchesterskjorta Johan" för 579 spänn: https://yanira-stockholm.com/products/johan

Här är samma skjorta på amazon.com, men nu heter den ChengLUS och kostar $27:
https://www.amazon.com/ChengLUS-Tren.../dp/B0DP7QX6SQ

Dubbla priset för kinesiskt skräp, det är bara att slå till på undermålig kvalitet. Vilken deal
Citera
2025-05-11, 14:45
Medlem
franges avatar
Vad tror du själv? Med tanke på sidans upplägg, ytterst diskuterbara Google Translate-svenska, kontaktuppgifter i ett annat land, inga namngivna ägare eller kontaktpersoner, inget telefonnummer, och således ingen svenskt företagsnummer... Men så klart jättebra priser! Vaaaaad skulle kunna gå fel?

Och som sagt, som One2Many redan är inne på - om det nu skulle vara ett riktigt företag - så är det uppenbart kinesiskt lågprisskit från Shein som du får betala svenska priser för...
Citera
2025-05-11, 14:48
Medlem
kalkryggars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av manfalang
Luktar scam lång väg.

Nej det gör det inte.

Citat:
Ursprungligen postat av manfalang
Man ser de laddat hen en mall för hemsidan direkt. Vissa texter överlappar.
Beställ icke!

De flesta mindre aktörer idag använder mallar. Även många lite större gör det också.

Men visst det var några lite knepiga saker som jag inte anser att en seriös verksamhet skulle släppa igenom som hur de felstavar i länkar som exempel.

Visst kan det vara en scam. Allt kan vara en scam. Men det ser inte mer scam ut än annat idag. Däremot så skulle jag inte bli förvånad om det är drop shipping. Om de då säljer kinesiskt skräp till överpris så är jag beredd att hävda att det gränsar till scam.
Citera
2025-05-11, 14:54
Medlem
kalkryggars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av One2Many
Nej det är inte en "scam" sida, däremot en äcklig dropship sida som säljer kinesiskt skräp direkt från shein/temu till ett högre pris.

Här är deras "retro manchesterskjorta Johan" för 579 spänn: https://yanira-stockholm.com/products/johan

Här är samma skjorta på amazon.com, men nu heter den ChengLUS och kostar $27:
https://www.amazon.com/ChengLUS-Tren.../dp/B0DP7QX6SQ

Dubbla priset för kinesiskt skräp, det är bara att slå till på undermålig kvalitet. Vilken deal

Skulle inte förvåna mig om man hittar samma skjorta på Temu ännu billigare.

Citat:
Ursprungligen postat av frange
Vad tror du själv? Med tanke på sidans upplägg, ytterst diskuterbara Google Translate-svenska, kontaktuppgifter i ett annat land, inga namngivna ägare eller kontaktpersoner, inget telefonnummer, och således ingen svenskt företagsnummer... Men så klart jättebra priser! Vaaaaad skulle kunna gå fel?

Och som sagt, som One2Many redan är inne på - om det nu skulle vara ett riktigt företag - så är det uppenbart kinesiskt lågprisskit från Shein som du får betala svenska priser för...

Jo det där opersonliga som sidan har gör att jag aldrig skulle beställa där.
Citera
2025-05-11, 15:00
Medlem
kalkryggars avatar
Bilden över deras kontor är en stock image

Så det är inte deras kontor. Det såg jag med en gång då jag själv sett den som stock image förut och kände igen den med en gång. Det var en bild som jag hade som inspo-bild för när jag skulle bygga om ett kontor.
Citera
2025-05-11, 15:55
Medlem
VetusSpirituss avatar
Citat:
Tjena!

Med tanke på att sidan har 0 trafik och 0 i värde är det garanterat en scam. Du gör helt rätt i att vara skeptisk.
Citera
2025-05-12, 22:04
Medlem
Kul med alla svar! Var mest nyfiken och hade inte tänkt handla där utan var mest nyfiken på om någon annan hade gjort det. Känns som att det börjar blir rätt vanligt med dessa sidor. Snubblade precis över en likadan på nedan länk..
https://lindberg-stockholm.se/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in