• 5
  • 6
2025-05-12, 12:19
Medlem
franges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av engammalfisk
ÄR Nord Koreas "Demokratisk Republic" försök helhjärtat & ärligt?

Österrike är dom ärligaste med sin direktdemokrati det vill säga riktig demokrati.
The definition of a fool is someone who does the same thing over and over again expecting different results.

Tack för att du just bevisade min ståndpunkt - med ett praktexempel på No true Scotsman.
Citera
2025-05-12, 13:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jenlov
Finns det någonstans någon studie som belyser detta ämne. Tänker att det går att tänka både att de är långt till höger "bryr mig inte om alla andra svälter ihjäl", eller långt till vänster "staten ska betala mig ostron och champagne utan att jag behöver lyfta ett finger". Finns det någon som vet vad som faktiskt är vanligast? Utan att veta tänker jag kanske att byta ytterkanterna är överrepresenterade, att få psykopater befinner sig i den breda mitten. Men det är bara något jag tänker.

Skulle vara intressant om det fanns det som verkligen visste. Och jag vill alltså ha svar som verkligen har något att gå på, inte användare som svarar att de som inte tycker som de själva är svin, och då självklart också psykopater. Oavsett vilket så är någon procent av befolkningen psykopater, vilket innebär att även om psykopater är överrepresenterade till höger eller vänster, så är det fortfarande en väldigt liten del av den sidan som är psykopater.

Första som kommer till tanke är "inga skatter", men tror det är otroligt individuellt men inom vissa områden misstänker jag att det är generellt en annan axis de verkar ifrån.
Ideén om "ge pengar till andra länder för humanitära ändamål" tror jag skulle vara en axis som de verkar emot mer i generella drag.
Citera
  • 5
  • 6

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in