• 7
  • 8
2025-05-12, 22:36
Medlem
MrFolds avatar
Kan inte alla okunniga tomtar med bögnoja i tråden sluta tjata om cider som varande en sötsliskig dryck? Visst, kulturlösa människor tänker bara på cider som det man får om man inhandlar en Kopparbergs på bolaget, eller möjligen en alkoholfri Herrljunga eller liknande i mataffären. Men den traditionella cidern, en dryck som går minst 2000 år tillbaka i tiden är torr eller åtminstone åt det torra hållet. Varför det skulle vara fjolligt att inta en sådan kan jag inte för mitt liv begripa. Det finns öl som är sötare för h-e!

En torr cider för den som lärt sig uppskatta den (inte för att de är särskilt svårdruckna, men är man van vid Kopparbergs blir det kanske en viss chock de första klunkarna när den inställsamma sötheten uteblir) är bland det bättre man kan inte i alkoholväg utöver tjusigare viner. Besöker man dryckens två stora hemländer - Storbritannien och Frankrike -kan man som andra skrivit hitta ett brett urval av sorter där det övervägande flertalet är torra.
Citera
2025-05-13, 02:01
Medlem
Bertil85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av samuelssonlirar
när jag växte upp i en svensk småstad så var det väldigt många män som tyckte det var gay att dricka cider, varför? (här i köpenhamn bryr sig ingen, så frågan är väl riktad till småstads män som tycker det kanske)

1 Svensk småstad (ej förvånad) i en sådan stad finns inte många män.

2 Gay visste inte det fanns i Sverige.

3 Vi exporterar mycket Cider till UK. Om det är gay får du fråga little brittian.

https://youtu.be/gfpsnT5BBgs?si=gHZ8CXRnyQ1g1lKY
Citera
2025-05-13, 11:03
Medlem
Jag vet inte varför det anses gay att dricka cider eller suga av en kompis, det finns väl inget gay i det övht?
Citera
2025-05-14, 00:32
Medlem
samuelssonlirars avatar
frågan var egentligen hur kan man koppla cider med sexuell läggning, känner att det är ganska olika saker vaaaaa hahah
Citera
2025-06-09, 11:41
Citat:
Ursprungligen postat av I-van-Toer
Strongbow for the win. En torr engelsk cider. Ye Olde English, halvtorr, är också OK. Vem fan gillar inte cider en varm sommardag? Då är man dum i huvudet.

Klart som fan att det är gott! Jag tycker det är mer "bögigt" att dricka vin! 😅
Citera
  • 7
  • 8

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in