2025-05-11, 01:05
Medlem
NiveaBodylotions avatar
För mig har det varit jefferson curls. Underskattad och många verkar ta avstånd från den för den säljs som riskabel, inte så känd numera och är inte någon vidare hypertrophy(som så många bryr sig om)övning vad jag vet. Jag tränar dock för att det är kul, stärka mig, hålla muskler aktiva och för att hålla mig hälsosam.
Den tränar en hel del muskler med så många fördelar med jefferson curl. Härlig stretch på baksidan av benen med.

Chatgpt:
Genom denna övning känner jag betydligt mindre värk i ryggen överlag och känner mindre värk när jag ligger ned numera.

Vilken ryggövning har varit till stor hjälp för dig? Vilken är din favorit?
Citera
2025-05-11, 02:06
Avslutad
Pull/chinups såklart. Gör de hemma hela tiden lol

strikt för gymmet: gillade T-bar rows förut men länge sedan jag gjorde dem nu. Underhandsgrepp

Aldrig haft nån ryggskada men facepulls på låg vikt hjälpte en mindre axelskada, kan ju göras med band också
Senast redigerad av ThereIsBearCum 2025-05-11 kl. 02:09.
Citera
2025-05-11, 02:10
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Marklyft. Alltid.
Citera
2025-05-11, 02:11
Medlem
bogerts avatar
Kobralyft är en skön övning att köra. Sexlivet har förbättras ordentligt med den.
Citera
2025-05-11, 05:18
Medlem
Zaedrewss avatar
Good morning. Den tog. Rekar den dock inte till någon. Under att man inte sabbade ryggen med den. Men med extremt lätt vikt kan den nog vara väldigt bra. Stärka ryggkotan. Men likväl sabba den.
Citera
2025-05-11, 10:00
Medlem
S.O.Stolps avatar
Sittande rodd i olika varianter. Smalt grepp, brett grepp. Långsamt och kontrollerat men ibland med hög vikt och lite "fusk".
Citera
2025-05-11, 13:34
Medlem
NiveaBodylotions avatar
Härliga bidrag till tråden.
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Good morning. Den tog. Rekar den dock inte till någon. Under att man inte sabbade ryggen med den. Men med extremt lätt vikt kan den nog vara väldigt bra. Stärka ryggkotan. Men likväl sabba den.
Bra att du nämnde den. Brukade göra GM med band för nedre delen av ryggen. Ska på den igen.

Citat:
Ursprungligen postat av S.O.Stolp
Sittande rodd i olika varianter. Smalt grepp, brett grepp. Långsamt och kontrollerat men ibland med hög vikt och lite "fusk".
Denna är som en sittande jefferson curl nästan fast man har oftast benen lite böjda när man sitter och "roddar".
Citera
2025-05-11, 14:03
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NiveaBodylotion
Härliga bidrag till tråden.

Bra att du nämnde den. Brukade göra GM med band för nedre delen av ryggen. Ska på den igen.

Gött vi är få! Mest kul med GM är ju under alla år på gymmet har man aldrig sett en annan köra den. Den är utvald för ett få
Citera
2025-05-17, 13:38
Medlem
Krappfiskarns avatar
För bröstryggen är denna roddmaskin min favorit, kör en sida åt gången och kan få rejäl stretch. Skön belastningskurva också.

Latsdrag med smal neutral grep (handflatorna inåt) är en ny favorit.

Ländrygg tränas bäst för mig med goodmornings och rumänska marklyft.
Citera
2025-05-20, 09:28
Avslutad
1: Marklyft
2: Latsdrag
Citera
2025-05-22, 14:09
Avslutad
Latsdrag med brett (klassiskt) grepp.
Marklyft.
Citera
2025-05-22, 15:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews

Varför skulle du sabba ryggen? Så länge du använder god teknik och inte försöker lyfta mer än du klarar så är det ju inga problem.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in