• 7
  • 8
2025-05-12, 07:38
Medlem
AndersPersson99s avatar
Att ge stöd till Ryssland är att ge stöd till Sveriges fiende. Då är man en landsförrädare och bör t.ex. skickas ut ur landet.

Sen tycker jag man får uttrycka olika åsikter och ha diskussioner, men att ta parti för landets fiende är ju en fientlig handling.

Kriminella invandrare bör såklart också skickas ut.
Citera
2025-05-12, 19:07
Medlem
scoremaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AndersPersson99
Att ge stöd till Ryssland är att ge stöd till Sveriges fiende. Då är man en landsförrädare och bör t.ex. skickas ut ur landet.

Sen tycker jag man får uttrycka olika åsikter och ha diskussioner, men att ta parti för landets fiende är ju en fientlig handling.

Kriminella invandrare bör såklart också skickas ut.

Det är allt gott och väl, men kortegen ifråga handlade om firandet av segern av WW2, en konflikt som vi lyckligtvis inte var inblandade i överhuvudtaget.
Därför blir det inte helt solklart varför just dessa skall ut pga bristande vandel, för vad Ryssland gör 80 år senare mot Ukraina.

För såvitt inte Sverige tar bladet från munnen ordentligt, så är vi såvitt jag vet inte i krig med Ryssland ännu.
Blir nog lite svårt att få det till Landsförräderi då..
Citera
2025-05-12, 20:03
Medlem
DaEzzs avatar
Helt rätt. Om du som utlänning i Sverige öppet stöttar pågående Rysk aggression och brutala krigsbrott i Ukraina på olika sätt och samtidigt uppsåtligen sprider Ryska propagandalögner, inklusive anti-svenska sådana, i olika sammanhang så är du en uppenbar säkerhetsrisk och har inget här att göra.

Bristande vandel + hot mot den nationella säkerheten = Återkallat uppehållstillstånd, grip, deportera.
Senast redigerad av DaEzz 2025-05-12 kl. 20:17.
Citera
2025-05-12, 20:27
Moderator
Strix m/94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustTrolling
Fantastiska nyheter!

Dags att åka hem till Ryssland!

Skitbra förslag, hoppas det blir av. Dessa smutsiga ryssråttor kommer att fortsätta spamma forumet med sin dynga, såklart. Men dom kommer få göra det från Novosibirsk.

Ja, det får jag nog instämma i. Sedan blir det förstås bara bättre om man också skickar ut kriminella och islamister, men att skicka ut ryssapologeter är en god början.
Citera
2025-05-12, 20:35
Medlem
AndersPersson99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scoremax
Det är allt gott och väl, men kortegen ifråga handlade om firandet av segern av WW2, en konflikt som vi lyckligtvis inte var inblandade i överhuvudtaget.
Därför blir det inte helt solklart varför just dessa skall ut pga bristande vandel, för vad Ryssland gör 80 år senare mot Ukraina.

För såvitt inte Sverige tar bladet från munnen ordentligt, så är vi såvitt jag vet inte i krig med Ryssland ännu.
Blir nog lite svårt att få det till Landsförräderi då..

Sverige stödjer Ukraina. Ryssland har pekat ut Sverige som fientligt land. Och sluta larva dig, Ryssland är det enda realistiska hotet mot Sverige.
Citera
2025-05-12, 20:39
Medlem
Eoppoyzs avatar
Det finns ingen anledning att ryska femtekolonnare ska vara i Sverige. Dessutom borde man utvisa de proryska quislingarna som själva är svenskar, men som har begått högförräderi mot Sverige.
Citera
2025-05-12, 20:41
Medlem
scoremaxs avatar
Citat:
Sverige stödjer Ukraina. Ryssland har pekat ut Sverige som fientligt land. Och sluta larva dig, Ryssland är det enda realistiska hotet mot Sverige.

Jojo, men då kan du väl berätta för mig hur du skall få någon fälld i den kortegen för Landsförräderi??
Citera
2025-05-12, 20:44
Medlem
AndersPersson99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scoremax
Jojo, men då kan du väl berätta för mig hur du skall få någon fälld i den kortegen för Landsförräderi??

Du bygger en stor jävla katapultstol, sen sätter du allt från proryssar, illegala invandrare till feminister där, sen fjong.
Citera
2025-05-12, 20:48
Medlem
scoremaxs avatar
Citat:
Du bygger en stor jävla katapultstol, sen sätter du allt från proryssar, illegala invandrare till feminister där, sen fjong.

Jag utgår naturligtvis ifrån att du är realistisk i dina tankegångar.
Det sitter en hel hög med användare på forumet, och det är Ditten och datten, men om det inte finns någon substans i det så kommer det här utspelet att vara totalt skitsnack, eller så finns det något konkret, typ spioneri eller liknande.

Önsketänkande, som man dessutom upprepar i tråd efter tråd på forumet är meningslöst.

Tills jag ser annat är detta utspel av Joar Forsell i klass med Annika Strandhälls twittrande.
Senast redigerad av scoremax 2025-05-12 kl. 20:52.
Citera
2025-05-12, 21:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Eoppoyz
Det finns ingen anledning att ryska femtekolonnare ska vara i Sverige. Dessutom borde man utvisa de proryska quislingarna som själva är svenskar, men som har begått högförräderi mot Sverige.

Jag vet en man som är svensk men beundrar aset i Kreml. Han är osympatisk på flera sätt: snål (fast han har gott om pengar), snokande, dubbelmoralistisk. Ironiskt nog är han bög. Han verkar inte ha tänkt så djupt.
Citera
2025-05-12, 21:22
Medlem
NoTruces avatar
Klart det kliar i utvisningsfingret på ministern när de som ska utvisas inte är "bruna kroppar". Jävla nolla. Ni har velat i tre år! Att NU komma med grötmyndig stämma och peka med hela handen är så jävla genomskinligt och kommer knappt ens att lura den veligaste av lättborgarna.

Fan vad jag vill köra upp en späckkorv i röven på Johan och waterboarda honom med vodka tills han erkänner det han redan vet, det de alla vet men vägrar erkänna öppet, nämligen att hotet redan är här, och det heter inte Ivan. Hotet var här långt innan 7 oktober 2023 också, det har bara blivit öppnare.

Måste vara så skönt att kunna luta sig tillbaka på antiryssretoriken sedan tre år tillbaka så man slipper ta itu med det verkliga gisslet. Alla Europas så kallade ledare borde swisha Vladde ett par rubel så han kan unna sig en hora där borta i datjan i Krim.

Och bara så det är glasklart: Jag avskyr miffot i Moskva, så givetvis hoppas jag att horan bjuder på såväl drypan som bögpesten.
Citera
  • 7
  • 8

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in