• 5
  • 6
2025-06-07, 06:36
Medlem
MarcoStars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Odovacer
"Dina åsikter får stå för dig."
Den här kommentaren får det att låta som att allt bara handlar om åsikter. Så är ju inte fallet. Det är en fråga om huruvida man har stöd för vad man påstår eller inte.

Varför vill du inte svara? Det framstår som att du inte kan svara. Är det korrekt?

Jag har uppgett stöd för det jag påstår och redogjort allt jag har att säga i ämnet. Jag förstår att vi inte kommer nå konsensus och det är okej. Har sagt det jag har att säga i ämnet och sätter därför punkt.

Jag förstår att du vill diskutera vidare, så du får väl hoppas att nån annan nappar. Ha det fint nu.
Citera
2025-06-07, 08:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MarcoStar
Jag vet av erfarenhet hur kroppen reagerar på sellerijuice. Först en del acne i ansiktet när utrensningsprocessen pågår, för att sen få en klar och fin hy efter några veckor, jag märker hur hårets densitet ökar, leverfläckar försvinner, inga sura uppstötningar, ork och energi ökar, den mentala klarheten...

Du får tycka och tro vad du vill, men jag vet vad som fungerar och varför.

Att en kexchoklad som består av socker och mättat fett skulle ha några hälsofördelar ser jag ingen som helst rimlighet i, förutom att den ger en kortvarig sockerkick som säkert känns bra en stund.

Du har alltså genomför en epidemiologisk undersökning med EN deltagare och utan någon kontroll, värdet på en sådan epidemiologisk undersökning är nog inte av den kvalitén att du bör försöka publicera den i den vetenskapliga litteraturen
Citera
2025-06-07, 17:46
Medlem
Odovacers avatar
Citat:
Jag har uppgett stöd för det jag påstår och redogjort allt jag har att säga i ämnet. Jag förstår att vi inte kommer nå konsensus och det är okej. Har sagt det jag har att säga i ämnet och sätter därför punkt.

Jag förstår att du vill diskutera vidare, så du får väl hoppas att nån annan nappar. Ha det fint nu.

Nej du har absolut inte uppget stöd för det du påstår. Hur har du mage att ljuga på ett så uppenbart vis? Alla kan ju gå tillbaka och läsa vad du skrivit. Du har bara skrivit en massa påståenden.

Vi tar det första som jag frågade om: " Matstrupen, där den stöter på bakterier och depåer av skadliga syror".
Jag frågade vad är det för skadliga syror för utom saltsyra. Kan du namnge?
Om det du påstod stämmer måste du naturligtvis kunna presentera experimentella stöd för att dessa depåer med syra finns. Vart har du det?
De syror som finns där måste ju kunna strukturbestämmas och självklart har de namn som man kan ange. Så vad heter de?
Senast redigerad av Odovacer 2025-06-07 kl. 18:00.
Citera
2025-06-22, 23:40
Medlem
Odovacers avatar
Citat:

Måste be dig sluta sprida påståenden du inte kan försvara rent vetenskaligt. Det riskerar ju andras hälsa.
Citera
2025-08-07, 21:01
Medlem
Odovacers avatar
Citat:

Tänker du presentera vetenskapligt stöd för det du påstår? Annars får du säga att det är pseudovetenskap du ägnar dig åt så att du inte lurar någon.
Citera
2025-08-07, 21:10
Medlem
Citat:
Tänker du presentera vetenskapligt stöd för det du påstår? Annars får du säga att det är pseudovetenskap du ägnar dig åt så att du inte lurar någon.
Vad är den han har sagt som är så hemskt att du spammar tråden till döds?
Jag skummade igenom lite snabbt och kunde se att han tyckte man kunde ta ett glas nypressad juice på stjälkselleri på morgonen. Då det omöjligen kan vara något så trivialt måste jag fråga dig. Vad har han sagt som är så jävla farligt?
Citera
2025-08-07, 21:16
Medlem
Odovacers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dick-Jerker
Vad är den han har sagt som är så hemskt att du spammar tråden till döds?
Jag skummade igenom lite snabbt och kunde se att han tyckte man kunde ta ett glas nypressad juice på stjälkselleri på morgonen. Då det omöjligen kan vara något så trivialt måste jag fråga dig. Vad har han sagt som är så jävla farligt?
För att han sprider en massa lögner. Låter man sådant här skitsnack passera oemotsagt så kan hela samjhällsutvecklingen gå i den riktningen. Har man vetenskapligt stöd i forskningsartiklar för det man påstår så är det bara att langa fram dem. Uppenbarligen har han inte det utan har blivit lurad av pseudovetenskaplig litteratur.
Citera
2025-08-07, 21:16
Medlem
Citat:
För att han sprider en massa lögner. Låter man sådant här skitsnack passera oemotsagt så kan hela samjhällsutvecklingen gå i den riktningen. Har man vetenskapligt stöd i forskningsartiklar för det man påstår så är det bara att langa fram dem. Uppenbarligen har han inte det utan har blivit lurad av pseudovetenskaplig litteratur.
Förklara lögnen då
Citera
2025-08-07, 21:20
Medlem
Odovacers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dick-Jerker
Förklara lögnen då
Han skrev skitsnacket nedan och jag har bett honom svara på frågor och presentera stöd för det han påstår man han drog. Det är han som påstår saker och då ska han presentera stöd för det han påstår.

Citat:
När man dricker ett stort glas sellerijuice (halvliter) går den genom kroppen som en hinderbana såhär:

- Matstrupen, där den stöter på bakterier och depåer av skadliga syror.
- Tröskeln till tolvfingertarmen, där det finns en massa skräp från proteiner, fetter, konserveringsmedel och annat som tjocknat till en seg, frätande massa. Sellerijuicens natriumklustersalter börjar blöta ner denna giftiga gegga och löser upp den lite varje gång.
- Tolvfingertarmen, där juicen stöter på H. pylori, streptokocker och andra bakterier.
- Mag-tarmkanalen, där juicen balanserar ph-värdet och motverkar försurningen.
- Längre in i tarmkanalen finns en massa streptokocker, e-coli och andra problembakterier, samt olika typer av svamp som sellerijiucen går till angrepp mot. Finns även härsknat fett längs tarmväggen som juicen städar upp lite för varje gång.
- Sellerijuicen neutraliserar överskottsadrenalin i tarmkanalerna som binjurarna har utsöndrat vid stress eller fettrik mat.
- Juicen tar sig vidare ner till tjocktarmen och tas upp i blodet, via portalvenen in i levern, som hos de flesta är förorenad av gifter, bekämpningsmedel, plaster, patogener, virus och bakterier.
- När sellerijuicen kommer in i gallproduktionsregionen, stärker den gallan som levern skickar till gallblåsan och kan börja lösa upp och avlägsna pålagringar och slem i gallblåsan samtidigt som den bryter ner och löser upp gallstenar.
- Efter en tids selleridrickande när systemet är rent och friskt, lämnar juicen gallblåsan med gallan när den utsöndras i tarmkanalen.
Citera
2025-08-07, 21:29
Medlem
Citat:
Han skrev skitsnacket nedan och jag har bett honom svara på frågor och presentera stöd för det han påstår man han drog. Det är han som påstår saker och då ska han presentera stöd för det han påstår.
Å fan... jag blev lurad av topic och trodde i min enfald att ni snackade om parasiter. 😁
Citera
2025-08-07, 21:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bayeux
Malaria är en synnerligen dödlig parasitsjukdom. 597 000 människor dog av sjukdomen 2023, de flesta i Afrika.

Jag hittar ingen ny data men 2013 så var det Leishmaniasis som var på andra plats. med en bråkdel så många dödsfall som malaria. 2013 så dog 1 miljon människor av parasitskjukdomar totalt.

https://speakingofmedicine.plos.org/...ths-parasites/
Citera
2025-10-29, 17:47
Medlem
Parasiter ligger bakom dom flesta sjukdomar och åkommor. Allt från cancer, trötthet, övervikt, till depression, schizophreni, bipoläritet, till det sexuella; homosexualitet, hypersexualitet, abnormala sexuella preferenser som sodomi/analsex, porrtittande m.m.

Homosexuella har 1000x högre mängder tarmparasiter än heterosexuella t.ex. I gamla ryska mentalsjukhus så tvingades patienter fasta upp till 11 dagar, vilket gjorde att deras parasiter dog och folk blev läkta.

Jag rekommenderar alla att ändra sina kostvanor. Parasiter gillar socker, godis, bröd, pasta, mjölk. Man vill skapa matvanor som parasiter inte gillar, t.ex extra mycket vitlök och lök i alla maträtter, brukar köra 2 stora vitlökar i alla måltider nuförtiden, och man ska också pilla i sig 1-2 råa vitlöks-klyftor under dagen.

Man brukar ge husdjur anti-parasit medel, men när det gäller människor så sker inte detta! Och nu släpper vi in folk från tredje världen och dom tar med sina bajsparasiter hit och sprider deras sjukdomar här. Läkemedelsindustrin skulle förlora miljarder kronor om sanningen bakom parasiter kom ut och har ett intresse att folk inte lär sig om parasiter.

Här är en lista på saker som parasiter inte gillar:
Rosmarie
Timjan
Oregano
Salvia
Basilika
Gurkmeja
Mejram
Ingefära
Koriander
Svartkummin Olja (Kallpressad)
Malört
Kryddnejlika
Pumpafrön
Papayafrön
Kanel
Anis
Ricinolja

Många av dessa växter kan användas i te för att drickas.

Här är mer information om parasiter:
https://files.catbox.moe/ue69ab.pdf
https://files.catbox.moe/9rbtxh.pdf
https://files.catbox.moe/wupj3t.pdf

Kom ihåg att folk med parasiter i deras hjärna vill inte att folk ska få reda på dessa sanningar. Dom är slavar till parasiterna som kontrollerar deras beteende, så det är bara att ignorera dom!
Citera
  • 5
  • 6

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in