• 3
  • 4
2025-05-11, 05:45
Medlem
AlfaQhards avatar
Samma här, till viss del. Det är betong som en kärring borrar i åtminstone 2-3 timmar varje helg på kvällarna. Har svårt att tro att det finns mycket kvar att borra i. Är orolig över att hon försöker göra en portal in till min lägenhet.
2025-05-11, 06:45
Medlem
Hur vet du vilka grannar det är? Ljudet från borrande i betong kan sprida sig från långa vägar..
2025-05-11, 07:00
Medlem
Masingas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av daTkonshens
Hur vet du vilka grannar det är? Ljudet från borrande i betong kan sprida sig från långa vägar..
För att jag har sett dem genom fönstret, vi båda bor på en bottenvåning. Jag har sagt till dem EN gång också.
2025-05-11, 08:11
Medlem
Isterbandsdoktorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Masinga
Jag bor i en lägenhet och för ca 1 år sedan så flyttade det in ett par i lägenheten bredvid mig. Senaste tiden ca 2 mån så har dessa idioter borrat och hamrat 5dag/v, vafan finns det att göra i en lägenhet på ca 50kvm. Är dessa människor normala?
De har säkert flyttat ifrån ett hus där de fått utlopp för sin snickarglädje i fri atmosfär. Tycker du skall baka bullar till dem och bjuda på saft när de har rast
2025-05-11, 08:46
Medlem
Ingen är förmodligen förskonad från arbetsstörande grannar. Bor centralt i ett mindre samhälle och fick för 5 år sedan nya grannar. Innan dess hade det varit lungt och skönt under de ca 50 år jag bott i min villa. Nu har det pågått ett ständigt byggstörande med allt från motorsågar, bilmaskiner, jordborrar, hammare, jordfräsar, stenkrossar, virkessågar, motorgräsklippare mm. Har under de 5 åren aldrig sett mannen i grannvillan i annat än snickarkläder. För att spä på oväsendet har han under sina arbetspass alltid en "bergsprängare" med samma gamla discomusik stående 10 meter från mitt vardagsrumsfönster. Förmodligen får jag stå ut med oväsendet i något år till då det fn pågår bygge av pool med däck och just påbörjats ett garagebygge.
2025-05-11, 09:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Masinga
Jag bor i en lägenhet och för ca 1 år sedan så flyttade det in ett par i lägenheten bredvid mig. Senaste tiden ca 2 mån så har dessa idioter borrat och hamrat 5dag/v, vafan finns det att göra i en lägenhet på ca 50kvm. Är dessa människor normala?
Gissningsvis har de bestämt sig för att renovera men de har underskattat arbetet och överskattat sin egen förmåga. Efter sina vanliga jobb orkar de bara jobba ett par timmar per dag. Vissa dagar inte alls. Nu tar det ett antal veckor, kanske månader att byta köksluckor. Ring Arga Snickaren.
2025-05-11, 09:18
Moderator
Tystnads avatar
finns sedan länge en sådan samlingstråd där vi diskuterar störande grannar :
(FB) Den stora samlingstråden om besvärliga grannar
Så denna låses nu// Moderator
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto