2025-05-10, 15:23
Medlem
https://www.friatider.se/atal-regnba...liga-patienter

Inrikes. Läkaren och Christian Abi-Khalil, 38, hyllades för sin kamp mot homofobi. Nu åtalas HBTQ-profilen för nio våldtäkter mot åtta olika unga manliga patienter. Han kunde fortsätta arbeta som läkare även efter att ha fått sparken på grund av anmälningarna.
2025-05-10, 15:54
Medlem
Europes avatar
Ur den i trådstarten länkade artikeln:

Citat:
Flera av offren ska ha utsatts för orala övergrepp under pågående vårdsituation, medan andra har vittnat om att läkaren smekte deras könsorgan.

Men en vän av ordningen kanske undrar om det inte kan ha varit medicinskt motiverat? Men i nästa stycke:

Citat:
Åklagaren Gunnar Brodin anser att ingenting i gärningsbeskrivningen är medicinskt motiverat.

Där ser man.

Jag gillar även att artikelns hänvisning till en artikel om regnbågsläkaren i UNT och därefter i SVT:

Citat:
– När vi satt i bastun kom badvakten in och kollade runt. Han gick sedan ut till de andra besökarna. Jag gick ut och hörde honom säga ungefär: "Hörni, grabbar ni får säga till om det är några konstiga typer här som stör, som stöter på er eller gör något konstigt ”, berättar Christian Abi-Khalil och fortsätter:

– Han sa också något i stil med att han försökte bli av med "de här typerna, få bort dem så att de inte ska störa".

Hur reagerade du?

– Jag fick en smärre chock. Det var väldigt obehagligt. Varnar någon för att det finns bögar i lokalerna och vi är två bögar där, då känner man sig väldigt utpekad, säger han.

Christian Abi-Khalil konfronterade badvakten som svarade att han vet vilka de homosexulla är och att de organiserar sig via hemsidor för träffar på Fyrishov.
https://www.unt.se/nyheter/uppsala/a...munen/lyd0vwvl

Jag förstår det, varje gång någon nämner sexuella predatorer som trakasserar det väna könet, så känner även jag mig utpekad för att jag är heterosexuell. Det är ju inte alls ett tecken på att man kanske känner sig träffad för att man har gjort sig skyldig till någonting och därför desperat med alla medel vill stoppa att folks varnas för det som pågår.

Lyckligtvis kan offentliga verksamheter idag köpa avlatsbrev för dyra pengar. Skattebetalarna pyntar. Från ovanstående artikel med min fetning:

Citat:
Nyligen polisanmälde Christian Abi-Khalil en av Fyrishovs badvakter för att ha trakasserat honom och en annan homosexuell besökare. "Det pågår en häxjakt", säger han. Nu kan hans anmälan leda till att Fyrishov ska HBTQ-certifieras.
2025-05-10, 16:11
Medlem
crocodilelilos avatar
Tråd finns:
(FB) Läkare misstänks för nio våldtäkter mot patienter i Region Uppsala (2025-02-06)
2025-05-10, 16:38
Moderator
Maviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crocodilelilo
Tråd finns:
(FB) Läkare misstänks för nio våldtäkter mot patienter i Region Uppsala (2025-02-06)

Tack, då låser vi denna.

/Moderator

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in