2025-05-10, 13:55
Medlem
Vad tycker ni om bilister som använder påfarter och avfarter samt andra ställen för att tjäna in någon/några billängder i rusningstrafik?

Jag har sett alla möjliga varianter där någon bilist viker av från körbanan enbart för att tränga sig före framförvarande bilister.

Senast den här veckan så använde någon en busshållplats på höger sida och skulle tränga sig före mig vid ett trafikljus.

Jag färdades i ett större fordon vid den tiden och gav inte med mig och tryckte till den andra bilen ner i diket.
Citera
2025-05-10, 14:14
Medlem
S.O.Stolps avatar
Det är svinigt beteende men i trafiken råder numera närmast djungelns lag. Särskilt vid bilköer. Undrar hur just djungelns lag kom att börja tillämpas i Sverige?
Citera
2025-05-10, 14:28
Medlem
Förjävligt naturligtvis. Så gör man inte.

Däremot körde jag själv över heldragen linje häromdagen för att jag var på väg mot fel avfart och hade verkligen ingen lust att behöva ta allt jävla bök som hade kommit med om jag körde fel. En bil tutade på mig, vilket var förståeligt.
Citera
2025-05-10, 14:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av obyn
Vad tycker ni om bilister som använder påfarter och avfarter samt andra ställen för att tjäna in någon/några billängder i rusningstrafik?

Jag har sett alla möjliga varianter där någon bilist viker av från körbanan enbart för att tränga sig före framförvarande bilister.

Senast den här veckan så använde någon en busshållplats på höger sida och skulle tränga sig före mig vid ett trafikljus.

Jag färdades i ett större fordon vid den tiden och gav inte med mig och tryckte till den andra bilen ner i diket.

Så nu sitter du häktad för mordförsök?
Citera
2025-05-10, 14:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av S.O.Stolp
Det är svinigt beteende men i trafiken råder numera närmast djungelns lag. Särskilt vid bilköer. Undrar hur just djungelns lag kom att börja tillämpas i Sverige?

Ja, väldigt svinigt, men ibland straffar det sig själv. För några månader sedan så åkte jag i Årsta tunneln och det var ganska lite trafik vid tillfället. Framför mig så åkte två bilar samt en lastbil och bakom mig helt bilfritt. Jag ser att det smyger upp en bil bakom mig, för att sedan vika av mot påfarten på höger sida. Sedan gasar bilisten upp för att försöka köra om bilarna innan påfarten slutar. Jag ser att bilen glider in precis före lastbilen och sedan ett rökmoln när lastbilen mosar bilen. Årsta tunneln stängdes sedan i flera timmar på grund av detta.
Citera
2025-05-10, 14:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FallerIfallerA
Så nu sitter du häktad för mordförsök?

Nja, det gick ganska sakta. Idioten trängde sig in precis framför mig när det blev grönt ljus.

Polisen ansåg att det var den andra förarens idiotiska manöver som orsakade olyckan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in