Flashback bygger pepparkakshus!
2025-05-10, 20:05
Medlem
ziracorns avatar
Sverige slår USAi semi. USA med sina snabbskrinnare blir frustrerade av hur långsamma svenskarna är, så dom orkar till slut inte åka skridskor any more...

Sveriges tyngd avgör.

Final mot Kanada. Tyvärr torsk.

Crosby/Mackinnon eller nån annan jävla idiot avgör.

Fan vad jag hatar Kanada. Mkt värre än USA.
2025-05-10, 20:06
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av darkestpassenger
Spelar ingen roll om det är sista sekunden.

Bara man vinner är det godkänt.

Matchen är 60 minuter. Gör inget att gå från 1-2 till 3-2 på 15 sekunder med 4 minuter kvar. Skaplig blykeps på schnitzlarna efter det.

Citat:
Ursprungligen postat av darkestpassenger
Nej verkligen inte.

Zibanejad är en skön snubbe, går liksom inte att tycka illa om honom.

Jag reagerade reflexivt negativt på honom tidigare men han verkar vara helt ok så jag har släppt min fixa idé runt honom.

Citat:
Ursprungligen postat av Artsoppamedflask
ja plattmatcher sker, men inte så ofta med den här typen av lag mot rena skräplag som Österrike som vi inte har förlorat mot på typ 90 år, det hade naturligtvis varit bättre om Sverige hade spelat bra och stabilt, om man såg att det fanns en bra kemi i laget etc..."att det sker" är ingen ursäkt...

Som andra påtalat, Kanada såg inte så starka ut heller. Det tar ett tag att spela ihop sig och skapa kemin. Det är en kort turnering där man har råd att floppa en eller två matcher i grundserien men resten är vinst som gäller i varje match.
2025-05-10, 20:12
Medlem
KaktusFlaktuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snubchurp
Blir ingen lång turnering för Sverige om det fortsätter såhär.

Om det fortsätter med 4-2 segrar blir turneringen så lång som den kan bli, bortsett från att finalen inte kommer avgöras på sudden.
2025-05-10, 20:14
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KaktusFlaktus
Om det fortsätter med 4-2 segrar blir turneringen så lång som den kan bli, bortsett från att finalen inte kommer avgöras på sudden.

Straffar?
2025-05-10, 20:16
Medlem
ziracorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RudyardKipling
Matchen är 60 minuter. Gör inget att gå från 1-2 till 3-2 på 15 sekunder med 4 minuter kvar. Skaplig blykeps på schnitzlarna efter det.

Jag reagerade reflexivt negativt på honom tidigare men han verkar vara helt ok så jag har släppt min fixa idé runt honom.

Som andra påtalat, Kanada såg inte så starka ut heller. Det tar ett tag att spela ihop sig och skapa kemin. Det är en kort turnering där man har råd att floppa en eller två matcher i grundserien men resten är vinst som gäller i varje match.

Håller med till stora delar, men SÅ JÄVLA KORT är ju inte turneringen. 10 MATCHER INNAN GULD!
2025-05-10, 20:21
Medlem
Kändes som vi inte riktigt hade stinget idag på samma sätt...
Behövs mer glöd, men 4-2 är en vinst ändå, men väldigt sena mål, borde stängt matchen tidigare.
78 år sen Österrike vann mot Sverige.
2025-05-10, 20:22
Medlem
Citat:

Klassiskt Kanada.
Får hoppas att dagens match också beror på att det tar lite tid att spela ihop sig.
Man vet ju hur illa det kan gå när Sverige kör över alla i grundspelet...
2025-05-10, 20:29
Medlem
geek12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ziracorn
Så är det. 7 matcher i gruppspel. Inte trötta ut sig.

Men det ser ju för jävligt ut.

Ziba hängde 2 men var ABSOLUT SÄMST PÅ PLAN!

haha nej, en som var sämre idag var ju Heineman te.x. riktig osynlig.
2025-05-10, 20:30
Medlem
Artsoppamedflasks avatar
Citat:

Att Kanada spelar dåligt är ingen ursäkt för att Sverige inte ska spela bra, man kan inte relativisera allt på det sättet, det finns ingen mening med det, som sagt innan så förlorade inte Sverige en enda match mot ett skräplag när de vann guld åren 2013, 17, 18. De var aldrig ens så här nära att torska mot ett skitlag under de tre turneringarna.
2025-05-10, 20:30
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ziracorn
Håller med till stora delar, men SÅ JÄVLA KORT är ju inte turneringen. 10 MATCHER INNAN GULD!

Precis, på 10 matcher kan du klanta till de första 1-2 matcherna utan att det är hela världen. Sen är det skärpa!!

Citat:
Ursprungligen postat av DoxMingo
Kändes som vi inte riktigt hade stinget idag på samma sätt...
Behövs mer glöd, men 4-2 är en vinst ändå, men väldigt sena mål, borde stängt matchen tidigare.
78 år sen Österrike vann mot Sverige.

Instämmer. Det var nog lite underskattning och lite "finlir" som ställde till det. Kändes dock aldrig riktigt nervöst.

Citat:
Ursprungligen postat av flashbackstasi
Klassiskt Kanada.
Får hoppas att dagens match också beror på att det tar lite tid att spela ihop sig.

Säger bara Salt Lake City 2002. Hade bunkrat med öl och chips och annat onyttigt och när de fittade ut sig själva satt jag bara i soffan som i chock. Fullständigt oväntat. Chockartat. Där borde vi tagit vårt andra OS-guld, så jäkla överlägsna var vi. Inte bara vi tyckte det, alla såg Sverige som nr 1.
2025-05-10, 20:31
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Artsoppamedflask
Att Kanada spelar dåligt är ingen ursäkt för att Sverige inte ska spela bra, man kan inte relativisera allt på det sättet, det finns ingen mening med det, som sagt innan så förlorade inte Sverige en enda match mot ett skräplag när de vann guld åren 2013, 17, 18. De var aldrig ens så här nära att torska mot ett skitlag under de tre turneringarna.

I hear you.
2025-05-10, 20:31
Medlem
Artsoppamedflasks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackstasi
Klassiskt Kanada.
Under 2013, 17 18 så förlorade Tre kronor inte en enda match mot ett skitlag i gruppspelet.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in