2025-07-27, 14:34
Citat:
Ursprungligen postat av Eoppoyz
Det är märkligt att bland det första man gör efter lanseringen är att byta partinamn. Det låter som en mycket dålig planering.

Addera går på semester. Går på semester och byter partinamn.

Ungefär lika stabilt som TS ideologiska irrfärder i tråden.

Elsa Widding ska besegra NWO, inte illa.
Citera
2025-07-27, 17:19
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Det är märkligt att bland det första man gör efter lanseringen är att byta partinamn. Det låter som en mycket dålig planering.

Citat:
Ursprungligen postat av MrTyger
Addera går på semester. Går på semester och byter partinamn.

Ungefär lika stabilt som TS ideologiska irrfärder i tråden.

Elsa Widding ska besegra NWO, inte illa.

Här är Elsas sommartal i Swebbtv. Det var ett mycket bra tal. Efter SD så är hon min svenska favoritpolitiker. Tyvärr kommer hon inte komma in i riksdagen, men jag tror hennes parti blir större än Afs i valet nästa år.

https://swebbtv.se/w/envLv4RrmkCkG1xcXZRmiQ
Citera
2025-07-27, 17:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohanSverkersson
Här är Elsas sommartal i Swebbtv. Det var ett mycket bra tal. Efter SD så är hon min svenska favoritpolitiker. Tyvärr kommer hon inte komma in i riksdagen, men jag tror hennes parti blir större än Afs i valet nästa år.

Varför duckar hon i cannabisfrågan och vägrar ta ställning?

Det här är så jävla fegt.
Citera
2025-07-27, 18:08
Medlem
Eoppoyzs avatar
Citat:

Jag tror att hennes parti kommer att vara bortglömt fram till valet.
Citera
2025-07-27, 18:09
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Jag tror att hennes parti kommer att vara bortglömt fram till valet.

Hon har massa fans på Swebbtv.
Citera
2025-07-27, 18:13
Medlem
Eoppoyzs avatar
Citat:
Hon har massa fans på Swebbtv.

Det är inte tillräckligt för ett parti.
Citera
2025-07-27, 18:24
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Det är inte tillräckligt för ett parti.

Afs står dock och stampar på 0.1 procent efter sju år. Så jag tror EW får mer än Afs.
Citera
2025-08-02, 13:25
Medlem
Oavsett hur man vrider och vänder på det så kommer invandrarna och deras ättlingar om några årtionden att hamna i majoritet i Sverige och de andra västländerna. I Östeuropa kommer det väl att ta litet längre även om EU så smått börja bryta och bända upp dörren genom ekonomiska påtryckningar.

Det är väl möjligt att man kan få det att gå det litet saktare genom att utnyttja vågmästarrollen e dyl. Eftersom sossarna blev litet skraja tillfälligt efter Sven-Olles seger i folkomröstningen i Sjöbo år 1988 och tog det s k Lucia-beslutet 1989 så finns det kanske vissa möjligheter att strypa ner årstakten om 100 000 pers per år, speciellt tillfälligt. Men då behövs väl partier som är genuint villiga att värna svennarnas intressen och inte prioriterar andra saker, som att få regeringstaburetter eller skyla över ett förflutet i "vit makt"-sfären genom att smöra så mycket som möjligt för ett litet land vid östra Medelhavets strand, oavsett konsekvenserna av detta.

Det sistnämnda för mig osökt in på hur Sverigedemokraternas ställningstagande i Gaza-kriget i framtiden kan komma att utnyttjas för att hetsa invandrare från arabiska och muslimska länder samt andra invandrare som identifierar sig mer med de bruna människorna i Gaza än vita svennar (som t ex vänsterinriktade personer av latinamerikanskt ursprung) mot kvarvarande svennar. Nu är det "payback time!" kan olika NGO:er av George Soros-typ förkunna för invandrarna och deras ättlingar. Oavsett om resultatet blir våld typ BLM- och AFA/Antifa-kravallerna i USA 2020 (eller något värre) och/eller permanent institutionalisering av lagstiftning/rättspraxis baserad på Critical Race Theory och liknande så har vi här ett potentiellt problem som personer som ser "white gentiles" som ett problem kan exploatera i framtiden. Man måste vara fullkomligt blind och döv om man inte, efter att ha prövat tanken, inser att det finns människor som i grund och botten ogillar "white gentiles" och därför initierat storskalig invandring till alla de länder där sådana människor utgjort majoritetsbefolkningen. Detta faktum, plus det faktum att man i USA uppfunnit och lanserat "Critical Race Theory" (en egentligen fullständigt häpnadsväckande rasism mot "white gentiles") och lyckats göra detta till obligatorisk hjärntvätt på universitet, i USA:s krigsmakt och på många storföretag borde rimligen innebära att det finns en stor risk för en mer uttalad institutionaliserad rasism mot "white gentiles" i västländerna när väljarunderlaget för en dylik policy gradvis "förbättras".

En sak man också kan notera är att företeelser som Critical Race Theory och AFA/BLM-kravaller är rasbaserade företeelser. Även om folk är integrerade, talar samma språk, äter samma äppelpaj och tittar på samma Super Bowl och basketliga på TV så kan icke-vita människor ändå hetsas mot vita människor. Det är en illusion att bara invandringsmotståndare kan tänka rasbaserat. Invandringsförespråkare tänker också rasbaserat. Det problem som de som vräkt in invandrare i västländerna, speciellt de senaste 40 åren, ser är inte att den vita befolkningen i dessa länder har fel kultur. De har i stället fel ras. Critical Race Theory är ett tydligt uttryck för denna mentalitet.

Så även om vi assimilerar utomeuropeiska invandrare så att de på Mattias Karlsson-vis hoppar omkring och sjunger "små grodorna" så kan vi ändå få ett väljarstöd hos den framtida majoritetsbefolkningen för lagstiftning baserad på Critical Race Theory och liknande samt våldskampanjer av AFA/BLM-typ år 2020 i USA. Och i värsta fall anammar man inte bara ett snävt grupp-egoistiskt tänk utan anammar också ett "nu är det payback time"-tänk. De som hetsar mot "white gentiles" genom Critical Race Theory m m är utan tvivel kapabla att tuta i den framtida majoritetsbefolkningen något dylikt.

Om den framtida minoritetsbefolkningen - svennarna - i framtiden kommer att förknippas med SD:s ställningstagande i Gaza-konflikten där man motsätter sig att sätta press på Israel att släppa in mer matleveranser m m i Gaza genom att hota upphäva frihandelsavtalet med Israel så innebär detta en ökad risk för att svennarnas upplevda företrädare, alltså SD, indirekt genom detta kommer att legitimera en framtida upplevd motreaktion mot detta (som eventuellt kommer att initieras av något typ George Soros-NGO:er). Detta kan förutom i form av diskriminerande lagstiftning och storföretags policies även komma till uttryck i våldsanvändning à la BLM/AFA i USA 2020. Eller varför inte något typ det som händer i Sydafrika? Här har vi förutom en omfattande diskriminering av vita i utbildningsväsendet, vid anställningar och vid upphandlingar även en omfattande våldsanvändning.

Mot bakgrund av ovanstående tror jag att det kan vara klokt att ge den framtida majoritetsbefolkningen (och NGO:er som vill manipulera dem) så litet förevändningar som möjligt för framtida diskriminering av den framtida minoritetsbefolkningen (white gentiles). Ett bra exempel på detta vore att stödja moderaternas och sossarnas linje när det gäller Gaza i stället för Sverigedemokraternas. Så om Elsa Widding och/eller hennes parti kunde göra ett kort uttalande om att man stödjer regeringens ställningstagande i Gaza-konflikten och inte SD:s så tror jag att detta skulle vara en investering för framtiden. Detta även om Elsa Widdings parti aldrig blir speciellt stort. Det är alla fall något. Det blir väl ungefär som när ett antal rabbiner (100 st) i västländerna reser krav på att släppa in fler matleveranser till Gaza och när ett större israeliskt oppositionsparti och israeliska människorättsorganisationer protesterar mot det som sker.

Några länkar/citat/kommentarer:

-----------------

SD-ilska mot regeringens nya press på Israel
Publicerad 1 augusti 2025 kl 11.54
https://www.friatider.se/sd-ilska-mo...ress-pa-israel

-----------------

Trump: "Mitt folk börjar hata Israel"
Publicerad 1 augusti 2025 kl 09.22
https://www.friatider.se/trump-mitt-...ar-hata-israel

-----------------

Folkrättsexperter om folkmord i Gaza: ”Har ändrat uppfattning”
Uppdaterad idag 11:08 Publicerad igår 21:37
https://www.svt.se/nyheter/utrikes/f...at-uppfattning

"Två israeliska organisationer gick nyligen ut med att de anser att Israels agerande i Gaza kan klassas som folkmord. Vilket även Amnesty tidigare gjort."

-----------------

Gazabevakningen sågas – av Gazajournalisterna
Uppdaterad idag 21:02Publicerad igår 18:59
https://www.svt.se/kultur/500-journa...gaza-bevakning

Journalisten Edgar Mannheimer som också protesterar har ett judiskt efternamn.

----------------

Trådstart här på Flashback:

Nationalistisk skribent: SD borde försöka locka invandrarröster, annars förlorar de
2025-07-29

Kommentar av signaturen Grunkz i den tråden 2025-07-30:

Citat:
Ursprungligen postat av Grunkz
Med tanke på SD:s villkorslösa stöd till Israel blir detta ett näst intill omöjligt uppdrag, om det nu finns sådana ambitioner från partiets sida.

En mer realistisk ambition är väl att åtminstone se till att inte i onödan ge invandrarna (och de som vill hetsa dem mot oss) förevändningar att ge sig på oss. Men det är ju klart, en del invandrare kan ju inse att det ligger en poäng i att försöka vidmakthålla det samhälle som skapats av svennar och liknande figurer, och att det nog inte skadar om en del sådana människor finns kvar. Det jag tror på här är väl inte något typ ett Mattias Karlsson-recept (typ att låtsas att man politiskt blir samma sak som en svenne om man sjunger Små grodorna) utan att man försöker skapa en förståelse för poängen med en västerländsk rättsstat (alltså den typ av samhälle man efter Kalla Krigets slut gradvis börjat montera ner). Den västerländska rättsstaten är en färgblind konstruktion som icke-vita och människor av blandat ursprung kan anamma utan falskhet. Japan och Sydkorea har skapat samhällen enligt västerländsk förlaga. En hake med resonemanget ovan är i och för sig att även den breda massan av white gentiles har rätt dålig känsla av vad en västerländsk rättsstat är. Ett undantag var kanske i viss mån USA förr i tiden där man i skolorna marinerade eleverna i resonemang om hur helig den amerikanska konstitution och dess Amendments (tillägg), rörande t ex yttrandefrihet, var.

Ett liknande resonemang som ovan kan väl också föras när det gäller ny lagstiftning som skulle göra det möjligt att plocka av ett fåtal invandrare deras medborgarskap. Okej, med en sådan lagstiftning skulle man kanske kunna plocka av någon enstaka gängkriminell vederbörandes medborgarskap om vederbörande inte hunnit avsäga sig sitt utländska medborgarskap. När det gäller volymerna på invandringen gör dock detta knappast någon skillnad. Resultatet blir väl att man vrider klockan tillbaka till 1980-talet när invandrare var tvungna att avsäga sig sitt utländska medborgarskap för att få svenskt medborgarskap. Resultatet blir alltså antagligen att människor från arab- och muslimländer precis som på 80-talet avsäger sig sitt utländska medborgarskap. I alla fall om de tänkt göra politiskt kontroversiella ställningstaganden typ Ahmed Rami (vilket jag föreställer mig skulle vara den främsta grunden för att upphäva svenska medborgarskap enligt SD och Alice Teodorescu Måwe).

Undrar om inte Elsa Widding borde profilera sitt parti som ett anständigt alternativ som värnar rättsstaten och den enskilde individens rätt. Tror det då också skulle vara lättare att locka anständiga personer till valsedlar. Folk skulle då också mer sannolikt tordas donera pengar även om bitcoin väl erbjuder viss anonymitet (frågan är dock om större anonyma donationer via bitcoin ryms inom lagens ramar). Jag tror inte att en person typ framlidne Gustaf Petrén skulle ha kunnat tänka sig stödja ett parti som SD.
Senast redigerad av Tarningen 2025-08-02 kl. 13:36.
Citera
2025-08-02, 13:34
Medlem
Har inte sett att någon tidigare i tråden upplyst om att Elsa Widdings parti fått ta namnet Ambition Sverige i stället för Sverige först. Här är en länk till nya hemsidan (som man omdirigeras automatiskt till om man går in på gamla hemsidan):

https://ambitionsverige.se/

Uppenbarligen bottnar namnbytet i en tvist med Hans Jensevik om rätten till namnet Sverige Först.
Citera
2025-08-02, 20:17
Medlem
Måste korrigera en grej jag postade i ett inlägg 2025-05-30, kl 07:05 :

Citat:
Ursprungligen postat av Tarningen

Del 1

[- - -]

Visst, det går ju att försöka processa om saken. Men då får man ta tvisten i mark- och miljödomstolen. Och då gäller inte rättsskyddet i hemförsäkringen som begränsar förlusten till självrisken om 20 % om målet inte överskrider hemförsäkringens maxbelopp. Hemförsäkringens rättsskydd gäller bara tvist i allmän domstol (tingsrätt/hovrätt/HD), inte mark- och miljödomstolarna.

[- - -]

FORTSÄTTNING NEDAN

I alla fall en del försäkringsbolags hemförsäkringars rättsskydd täcker mål i mark- och miljödomstolar om det är fråga om fastighetsmål (s k F-mål). Men det är ju ändå inte roligt att behöva riskera självrisken, eller ännu mer, om maxbeloppet i rättsskyddet (brukar vara 300 000 kr) inte täcker de egna och motpartens ombudskostnader. Speciellt inte om motparten är en förening där man ju delar på kostnaderna genom föreningens företagsförsäkring. Det här innebär väl att en del fastighetsägare drar sig för att stämma även om föreningen i fråga delat ut servitutsliknande förmåner eller nyttjanderättsförmåner på ens egen bekostnad. Så vill man inte öka riskerna i fastighetsägande som inbegriper samfälligheter så är det nog vettigast att inte låta samfälligheter ta över lantmäteri-uppgifter. Det räcker väl att man kan få justera andelstal i vissa sammanhang utan att tillkalla lantmätare. Egentligen är det väl rätt häpnadsväckande att man överhuvudtaget kommer på tanken att låta samfälligheter ta över myndigheters roll. Speciellt i ljuset av att man i Jordabalken 1:1 explicit anger att "sämjedelning är utan verkan".

Ett annat problem är hur transparent ett nyttjanderättssystem som handhas av samfällighetsföreningar blir och vilka möjligheter fastighetsköpare då får att kunna kolla upp vilka nyttjanderätter som belastar fastigheten och dess samfällighetsandelar. Spontant tycker jag att det här borde öka risken för otrevliga överraskningar. Det finns väl en anledning till att man gjort det billigt att registrera avtalsservitut och att det sedan år 1972 inte är möjligt att bevilja muntliga servitut. Och det är väl transparensen visavi nya ägare av en fastighet. Jag kan inte förstå vitsen med att skapa mer osäkerhet kring ägande och därmed röra sig bort från vad som brukar känneteckna rättssystemet i utpräglade I-länder. Att Villaägarna kan komma rätt långt med förslag som innebär mindre transparens och mindre rättssäkerhet är ett slags sjukdomstecken. Det är väl ett utslag av att folk bryr sig mindre och mindre om att värna ett civiliserat rättssystem. Jag ser det här som en del i ett större mönster där man börjar rulla tillbaka den tidigare utvecklingen mot ett mer civiliserat rättssystem. Det är väl i det ljuset jag tycker att Elsa Widdings parti bör se den problematik jag redogjort för.
Citera
2025-08-03, 17:05
Medlem
Ambition Sverige är ett ointressant parti. Då röstar jag hellre på SD, men som det finns ett antal punkter att rikta kritik emot.
Citera
2025-08-03, 18:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tarningen

[- - -]

Jag ser det här som en del i ett större mönster där man börjar rulla tillbaka den tidigare utvecklingen mot ett mer civiliserat rättssystem. Det är väl i det ljuset jag tycker att Elsa Widdings parti bör se den problematik jag redogjort för.

Sedan kan man väl hitta exempel som skulle kunna tas som intäkt för att man snarast konsoliderar rättsstaten och skapar ökad säkerhet för egendom (vilket historiskt gjort att folk med pengar från U-länder generellt haft en tendens att "säkra" sina tillgångar genom placeringar i västliga I-länder, gärna högt utvecklade sådana som Schweiz). Rättsfallet NJA 2018 s. 753 som hänvisar till egendomsskyddet i RF 2:15 skulle kanske kunna anses vara ett sådant exempel. Den allmänna trenden tycker jag dock pekar i motsatt riktning. Bankernas godtyckliga användning av penningtvätts-reglerna, som främst används mot politiska avvikare är ny grej som inte fanns förr. Finansinspektionens hämnd-aktioner mot väldigt milda politiska avvikare som Sven Hagströmer och Mats Qviberg (Finansinspektionen plockade felaktigt av HQ-bank dess bank-oktroj efter att Hagströmer och Qviberg stöttat Nej-sidan i Euro-omröstningen). Man brukade heller inte tidigare neka kontroversiella figurer inresa. Nu senast har vi exemplet Mark Collett:

Hade fel "värderingar" – låstes in på Arlanda och utvisades
Publicerad 3 augusti 2025 kl 16.49

https://www.friatider.se/hade-fel-va...-och-utvisades
Senast redigerad av Tarningen 2025-08-03 kl. 18:21.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in