Citat:
Ursprungligen postat av
Mrhugin
Jag kan klargöra en del saker kring EB då jag umgicks med honom dagligen under ca1-1,5 år
Han är INTE intelligent (Han gjorde ett iq test som jag fick han att göra för att jag ville han skulle bevisa att han var så intelligent han påstod, ett Godkänt test)
Resultatet blev 89 iq (han fick göra om det 5 gånger) högsta och lägsta vid första testet var 74 iq.
Han har ett hemskt temperament och har vid flera tillfälle hotat mig med diverse saker (knivar, yxa mm) för att jag ifrågasatt saker han sagt! Han reagerar Alltid med skrik, hot mm mot ALLA som ifrågasätter honom
Han påstod tex följande
1 jobbat som snickare i 20 år
Bagare i 15 år
Skötare av gräsmattorna på fotbollsplaner som Chef 15 år (han klippte gräs där under en tid)
Skogsarbetare 10 år
Industriarbetare 15 år
Trädgårdsmästare 10 år
Han har inte en enda yrkesutbildning
Ingen a-kassa , inget från försäkringskassan
Han fick pengar varje fredag (God man tror jag) men så aldrig var dom kom ifrån
Jag har pratat med de han jobbat svart för och de 8-12 jag pratade med sa i princip samma sak
De ville inte ha han kvar då han blev ARG när nån sa till han
Han visste inte vad han gjorde
Betedde sig obehagligt
Rune som han bodde hos blev han arg på och kastade en sax som satte sig i låret på han och han var nära att förblöda. Rune hade inte städat (Runes hem och han är inte helt med sen stroken)
Han misshandlade sin Pappa för att han inte var tacksam för att EB hade hjälpt honom
EB ljuger i princip 70-90% av allt han säger och för att säkert veta han ljuger så ifrågasätter man han blir han ARG ljuger han!
Han är FULLT medveten om vad han gjort och tycker förmodligen att det var DERAS fel på nåt sätt ( det har jag hört i andra sammanhang om andra saker, han har ALDRIG gjort nåt fel)
Mm mm mm
Han dricker inte sprit (inte under den tid jag umgicks med honom och enligt han själv) missbrukar inget (Ritalin utskrivet 100 mg/dag)
Dom sålde han
Han tror tex att fotografiska minne är följande
Han tittar på en person sen säger han till hjärnan att ”klicka ” så sparar han bilden i huvudet som ett foto
Tack för din intressanta input.
Om han ovanpå alla dessa förfärliga egenskaper dessutom har ett motbjudande utseende tycker jag synd om kvinnan som han har barn med.
Ritalina brukade man förr skriva ut till personer med ADHD. Tydligt är att han verkar spritt språngande och antagligen blir värre utan medicinen.
Vid dådet sade sig BO vara väldigt full. Med hans sätt att bete sig i vanliga fall borde han ha varit fullkomligt livsfarlig vid dådet - och det var han ju.
Och med det humöret i bagaget kanske han retade sig på något speciellt hos BO och exploderade.
Det kanske räckte med bara något ord från BO. Jag tror han gick till fel hus i villan och fyllan och att BO var chanslösa mot denne dåre.
Hur orkade du umgås med en person som så lätt tar till knivar och yxor?