2025-05-09, 22:08
Medlem
Vet vi att det är dubbelmord eller finns det möjligtvis chans till att det är utvidgat självmord?
Citera
2025-05-09, 22:09
Avstängd
CalzoneItalias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KFCnogger
Vet vi att det är dubbelmord eller finns det möjligtvis chans till att det är utvidgat självmord?

Är gm död?
Citera
2025-05-09, 22:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CalzoneItalia
Är gm död?
Det är ju det jag undrar. Har en av de två dräpt den andra sen sig själv
Citera
2025-05-09, 22:12
Medlem
Nytt lustmord?
Någon som vill spela Allan-Ballan och tror att han inte kommer åka fast? I denna digitala era?
Pfft.

Var det Edvin som handlat på sitt kontokort på Biltema och torskade på silvertejpen?

Denna GM kommer också att torska.
Mer förr än senare.
Citera
2025-05-09, 22:13
Medlem
Citat:

Vad vi vet nu är att det utreds som ett dubbelmord...

Citat:
– Vi utgår från att det är ett dubbelmord, säger Leif Fransson vid polisen.
Citera
2025-05-09, 22:13
Medlem
RickNesss avatar
Citat:

Nej det är ett dubbelmord enligt polisen
Citera
2025-05-09, 22:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Manneniburen
Finns det såna fall i Sverige? De håller ju sig mest till att lura och utpressa äldre. Kan inte minnas ett dubbelmord på äldre där kringresande/internationell brottsliga är gärningsmän.

Finns flera ouppklarade liknande fall. Dessa skit är mycket mobila. Rånmördar idag, imorgon kan de vara i Polen eller Baltikum. Kommer ihåg några år tillbaks var det några ryssar/ukrainare som mördade en gubbe för att ta hans bil. En av dem togs sen av polizei i Tyskland.
Citera
2025-05-09, 22:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chrisemil
Vad vi vet nu är att det utreds som ett dubbelmord...

Citat:
Ursprungligen postat av RickNess
Nej det är ett dubbelmord enligt polisen

Ja det utreds som dubbelmord för att de inte vill släppa den tanken, när de kommit vidare kanske de inte finner någon utomstående därför jag frågar om det är helt uteslutet att det bara är dessa två?
Citera
2025-05-09, 22:18
Medlem
Citat:
Ja det utreds som dubbelmord för att de inte vill släppa den tanken, när de kommit vidare kanske de inte finner någon utomstående därför jag frågar om det är helt uteslutet att det bara är dessa två?

Rent önsketänkande att det skulle vara något mer än vad det utreds som. Utvidgat självmord hade antagligen fått dem att utreda annorlunda efter en kvart, med tanke på brev etc. Sånt ser utredare relativt snabbt.

Varför kan man inte bara ta det som det är på Flashback längre? Varför måste allt vara så extraordinärt?
Citera
2025-05-09, 22:21
Medlem
Dubbelmord på etniska svenskar i den här åldern är ju extremt sällsynta.

Vi pratar väl i snitt om ett till två fall per år. Om ens det.

Så det är ganska ovanligt.

Men någon skrev om en anhörig, det är nog där jag hade lagt mina slantar också.

Tror inte detta är det klassiska rika paret med massa stålar, mannen gammal trafiklärare som extraknäcker som statist, bor inte i någon dyr villa, klippan.

Känns som GM bör vara någon dom känner
Citera
2025-05-09, 22:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chrisemil
Rent önsketänkande att det skulle vara något mer än vad det utreds som. Utvidgat självmord hade antagligen fått dem att utreda annorlunda efter en kvart, med tanke på brev etc. Sånt ser utredare relativt snabbt.

Varför kan man inte bara ta det som det är på Flashback längre? Varför måste allt vara så extraordinärt?

Det är inte önsketänkande, polisen spänner bågen alltid högre för att sedan tratta ner till vad det egentligen är. Det är varje vecka trådar här på föashback dör ut för att det visar sig vara något annat.
Citera
2025-05-09, 22:28
Medlem
Citat:
Det är inte önsketänkande, polisen spänner bågen alltid högre för att sedan tratta ner till vad det egentligen är. Det är varje vecka trådar här på föashback dör ut för att det visar sig vara något annat.
Håller med. Mycket är oklart fortfarande. Bara att avvakta mer info.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in