2025-05-18, 20:22
Medlem
Angeliqas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skanskman
Om jag inte har fel för mig så har den utpekade EB en vuxen son. Jag tror att sonen är i 35-årsåldern. En möjlighet i sammanhanget är att sonen är MGM, eller att han på annat sätt är inblandad. Eller så är uppgifterna om EB helt felaktiga, och varken han eller hans son har något med detta att göra.

Precis, så kan det också vara. Den anhållne mannens ålder uppges inte av åklagaren. Det finns bara två fakta om honom (bortsett kön) och det är hemmahörande i nordvästra Skåne samt ostraffad.

Är den utpekade ostraffad?

Se bara tråden om mord och mordförsök Västerås/Skultuna. Hur medlemmar blandar ihop och oavbrutet påstår felaktigheter (snart tusen...sidor med civilstånd, vårdnadstvist mm som inte stämmer överens med verkligheten) Här kan det vara t ex som du spekulerar i och någon fått för sig att det är pappan som är misstänkt. Eller något annat scenario. Eller så släpps den anhållne istället för att begäras häktad imorgon.
Citera
2025-05-18, 20:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Angeliqa
Precis, så kan det också vara. Den anhållne mannens ålder uppges inte av åklagaren. Det finns bara två fakta om honom (bortsett kön) och det är hemmahörande i nordvästra Skåne samt ostraffad.

Se bara tråden om mord och mordförsök Västerås/Skultuna. Hur medlemmar blandar ihop och oavbrutet påstår felaktigheter (snart tusen...sidor med civilstånd, vårdnadstvist mm som inte stämmer överens med verkligheten) Här kan det vara t ex som du spekulerar i och någon fått för sig att det är pappan som är misstänkt. Eller något annat scenario. Eller så släpps den anhållne istället för att begäras häktad imorgon.

Enligt medieuppgifter har den anhållne inte förnekat brott. Detta indikerar att han är inblandad på något sätt. Jag tänker mig att han antingen inte minns vad som skett p.g.a. fylla/drogpåverkan, eller att han anser att han agerat i nödvärn (vilket i sin tur kan tyda på allvarlig psykisk ohälsa, på så sätt att han upplevt sig hotad trots att det inte funnits något verkligt hot). Oavsett orsaker skulle förstås en oskyldig person tveklöst ha förnekat brott.

Utifrån ovanstående har jag svårt att tänka mig att den anhållne kommer att släppas.

Men vad gäller den anhållnes identitet är det en annan femma. Det kan mycket väl visa sig att det namn som det spekulerats kring i tråden är helt felaktigt.
Citera
2025-05-18, 21:13
Medlem
Äntligen någon som har något relevant att säga om den misstänkte gärningsmannen. Det du säger tyder ju på att han absolut är en kandidat till att vara GM.

Citat:
Ursprungligen postat av florida123
Jag har jobbat med han .Han är inte klok en riktig inpuls människa.Utnyttjat andra människor för ekonomisk vinning för sig själv.
Citera
2025-05-18, 22:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snobben337
Ja, han äger men har för mig det är en utav flera stugor som han hyr ut

Vad jag fått till mig skall stugan vara uthyrd till tidigare nämnd MGM.
Citera
2025-05-18, 23:16
Medlem
Rompers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Angeliqa

Finns inte på Krimfup
Citera
2025-05-19, 00:00
Medlem
*ddie Bag*r:s fastighet ägs inte av honom själv. Den ägs av ett par som är några år äldre än honom och bor granne. Blir intressant imorgon att se ifall det faktiskt är han som är MGM.
Citera
2025-05-19, 03:49
Medlem
ducells avatar
Nu är det 2 som pekat ut mgm här...han har tydligen bott på båda adresserna som nu är avspärrad.
Citera
2025-05-19, 05:16
Medlem
Det lär verkligen inte saknas bevis
Citera
2025-05-19, 06:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ducell
Nu är det 2 som pekat ut mgm här...han har tydligen bott på båda adresserna som nu är avspärrad.
Låter rimligt, säkert sällsynt att 2 hus blir tejpade samtidigt i samma geografiska område
Citera
2025-05-19, 06:53
Medlem
Varför väljer åklagare/polis att inte gå ut med ålder på MGM, trodde det var kutym om inte exakt år så iaf ett smalt spann… Är det p.g.a för tidigt skede?
Citera
2025-05-19, 09:23
Medlem
H M äger ett par fastigheter i området men hyr ut och har inget med saken att göra.
Citera
2025-05-19, 10:47
Medlem
Inget intresse? "Senior åklagare Kristin Vernet, som leder förundersökningen, är tillgänglig för frågor från media på telefonnummer 010-562 52 93 kl. 1300-1330 lördag den 17 maj samt samma tid söndag den 18 maj.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in