Flashback bygger pepparkakshus!
2025-05-16, 20:35
Medlem
Efter att ha avtjänat minst 10 år av livstidsstraffet kan den dömde ansöka om att få sitt straff omvandlat till ett tidsbestämt straff. Om ansökan beviljas, får det tidsbestämda straffet inte understiga 18 år, vilket motsvarar det längsta tidsbestämda straff som kan dömas ut i Sverige .

Om 18 år kan den här dåren vara ute igen, om han sköter sig på anstalten samt ej utgör ett större hot, vore så mycket enklare om det absurda landet Sverige införde livstidsstraff utan chans till frigivning som i USA, även England har detta till extremt våldsamma fall som dessa, det enda sättet att hålla den här människan inlåst resten av hans liv är om han blir dömd till rättspsykiatrisk vård, men då måste han lida av en allvarlig psykisk störning, det tror jag inte att han gör, hans tidigare tid i livet tyder inte på det.
Citera
2025-05-16, 21:22
Medlem
BadBoy-13s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mimosan87
Misstänker att H hittades nära hemmet. Då videon på polisbilen som för honom till helikoptern är på ett fält som ligger ca 2-300m ifrån hans bostad. Kan då ha varit att han skadat sig själv i hemmet polisen hittar honom och kör han till "kärrbo planen 200m bort där helikoptern kan landa.

Bilen kom körandes från typ gsm masten, enligt en bekant som såg när den kom med H.
Citera
2025-05-16, 21:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hallonet11
Det låter som om även det var fallet med hans exfru. Han la tydligen ner sin själ i ett hus även i den relationen och man kan ju föreställa sig att det måste tagit mycket energi för hans del den här gången när han knappt orkar ha ett vanligt jobb med tanke på biverkningar efter sin sjukdom mm Han har väldig otur med att välja bra partners.

...och man kan ju också säga att dessa kvinnor sannerligen hade otur med val av partner....
Citera
2025-05-16, 21:43
Medlem
Angående bord L är det rätt spännande (nu endast i spekulationssyfte) att H:s förra bil helt plötsligt blev hans pappas bil! H äger ingen bil längre men hans pappa äger hans sista bil! Har jag fel nu ber jag om ursäkt! Då är jag nog i någonform av psykos och minns delar av det jag skrev imorgon… eller så har jag bara druckit!
Citera
2025-05-16, 21:57
Medlem
Om jag läste rätt tidigare i tråden, så har alltså J lagt upp en kärlekstavla på pinterest för 3 månader sedan till sin nya kärlek ’D’.

Sveriges vanligaste mansnamn är D*niel. Så troligtvis är den en D*niel. Måste vara någon som vet något om denna personen?
Senast redigerad av flb3455 2025-05-16 kl. 21:59.
Citera
2025-05-16, 23:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Challe321
Eftersom texten är saxad från VLT är det VLT's "pajasskribent" som sprider eventuell desinformation. Inte ovanligt att sådana har svårt med läsförståelsen.

Det är inte desinformation att säga att det inte kommer väckas åtal så snabbt då en mordutredning tar tid, trots att det finns en misstänkt. Däremot får man inte ha längre tidsspann än 2v när en person sitter häktat. Men detta kan sedan förlängas 1-2 veckor åt gången om det krävs för att färdigställa utredningen.
Citera
2025-05-16, 23:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Estellegetty
Angående bord L är det rätt spännande (nu endast i spekulationssyfte) att H:s förra bil helt plötsligt blev hans pappas bil! H äger ingen bil längre men hans pappa äger hans sista bil! Har jag fel nu ber jag om ursäkt! Då är jag nog i någonform av psykos och minns delar av det jag skrev imorgon… eller så har jag bara druckit!

Berätta mer!
Citera
2025-05-16, 23:48
Att Henrik fick barnen hämtade under torsdagen är det ganska många som vet. Och det var nog knäckande för honom. Det är ingen tråd osanning som någon här skrev.

Ni som inte vill tro på det behöver såklart inte.
Citera
2025-05-17, 00:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Herremingod
Att Henrik fick barnen hämtade under torsdagen är det ganska många som vet. Och det var nog knäckande för honom. Det är ingen tråd osanning som någon här skrev.

Vet man varför han blev av med barnen?
Citera
2025-05-17, 00:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flb3455
Om jag läste rätt tidigare i tråden, så har alltså J lagt upp en kärlekstavla på pinterest för 3 månader sedan till sin nya kärlek ’D’.

Sveriges vanligaste mansnamn är D*niel. Så troligtvis är den en D*niel. Måste vara någon som vet något om denna personen?

Så det måste vara en Daniel eftersom det är Sveriges vanligaste mansnamn!?!? Är du seriös nu eller?
Citera
2025-05-17, 00:37
Medlem
Har du källa som styrker påståendet?

Citat:
Ursprungligen postat av Herremingod

Citera
2025-05-17, 00:43
Medlem
Kollade också upp detta alldeles i början. Registreringsnumret syntes på fb, kollade upp via biluppgifter. H ägde bara bilen några månader, den nya ägaren är hans pappa. Om jag inte minns fel skedde detta under hösten 2024.

Citat:
Ursprungligen postat av trazdockans
Berätta mer!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in