2025-05-09, 01:58
Medlem
triptykens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WetCigarette
För er som inte fattar så är inte homofilbilderna problemet. Det är faktumet att han undanhöll att informera om dess existens på säkerhetskontrollen.

Finns det saker som en man i känslig position vill hålla hemlig så utgör det per automatik en påverkansmöjlighet. Det utgör också frågetecken i om man kan lita på honom.

Fast och det här är kanske bara jag som önsketänker det liksom KÄNNS fel? Jag menar gamla Grindrbilder ... visserligen inte så gamla eftersom Grindr inte funnits så länge, men ändå? Sånt måste ju glida genom stolarna konstant?

Citat:
Ursprungligen postat av Sagodjur
meh, durå!

Varför är ni heteron alltid så känsliga för litet ret ?
Citera
2025-05-09, 01:58
Medlem
Flor-Idas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anubis-
Statsministern har riktigt dåligt omdöme, de flesta väljare i sverige är heterosexuella och vill inte ha ministrar som styr sverige och är rumppuffare... Än mindre vill man se "sina" statsmän på porrsiter med viftande kladdiga könsorgan.
Och absolut inte som ansvarig för högsta säkerheten för landet.

Statsministerns förra val var lika galet, då var det en kompis han gav jobbet som spred säkerhetsklassade dokument likt konfetti...

Man bör nog ställa statsministern inför en förtroendeomröstning i riksdagen, Hur svårt kan det vara att välja en heterosexuell hederlig svensk med godkänd säkerhetsklassning till höga tjänster...
Instämmer till fullo.
Dessutom har jag nu inte längre den minsta tvekan om att Uffe själv är bög. (Finns en egen tråd om det). Den här misslyckade rekryteringen var nog en inkvotering av en ny bög efter att en lämnat skeppet (Billström).
Citera
2025-05-09, 01:59
Medlem
Galejans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slUrp42
” Det här är gamla bilder från ett konto jag tidigare haft på dejtingsajten Grindr. Jag borde ha informerat om detta men det gjorde jag inte. Jag har därför meddelat att jag inte avser tillträda tjänsten som nationell säkerhetsrådgivare.”

KällaN
Se där. Grindr. Där män som ligger med män är medlemmar för att spontant och anonymt ligga med män. Vår tids bögporrbio och bastuklubb. Det är i så fall sannolikt kukbilder och framåt böj i assless chaps det handlar om. Kanske med någon liten twink som mottagare.

Ja, det hade ju varit smaskens för främmande makt. Sådan sådd, sådan skörd.

Jag förstår inte varför det kryllar av stjärtpulare i den moderna politiken. Samma på andra sidan, var det inte Dan Eliasson som hade varit på bögklubb med ung älskare på typ Teneriffa för några år sedan?
Senast redigerad av Galejan 2025-05-09 kl. 02:02.
Citera
2025-05-09, 02:01
Medlem
Att ej berätta om vanliga poserbilder är ju helt ok. Det är ingen skandal.

En mer rimlig gissning är att det görs något på bilderna som kan skada Sveriges anseende och göra det svårt att arbeta seriöst. Med religiöst föremål, någons flagga, symboler...
Citera
2025-05-09, 02:04
Medlem
triptykens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Galejan
Jag förstår inte varför det kryllar av stjärtpulare i den moderna politiken. Samma på andra sidan, var det inte Dan Eliasson som hade varit på bögklubb med ung älskare på typ Teneriffa för några år sedan?

Han åkte med sin familj till Kanarieöarna under Covid
Citera
2025-05-09, 02:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WetCigarette
För er som inte fattar så är inte homofilbilderna problemet. Det är faktumet att han undanhöll att informera om dess existens på säkerhetskontrollen.

Finns det saker som en man i känslig position vill hålla hemlig så utgör det per automatik en påverkansmöjlighet. Det utgör också frågetecken i om man kan lita på honom.

Ja, vi kan jämföra med Sverker Åström. Han var ju studentårsfascist och sedermera patologisk pederast hela sin karriär på UD - men han var fullkomlig öppen med det redan på 1940- och 1950-talen (cheferna var såna som Undén, Erlander och Palme).
Citera
2025-05-09, 02:09
Medlem
MrMadoffs avatar
Så få se om jag har förstått det här rätt nu. Vi har haft två säkerhetsrådgivare som avgått med kort varsel inom en kort period? Varav den första för att han var oförsiktig med säkerhetsklassade dokument inte bara vid ett tillfälle utan flera. Varav den ena gången glömt dokumenten på en ica affär? Nu har den senaste säkerhetsrådgivaren hamnat i blåsväder för några Grindr bilder på sig själv?

Ja om inte detta är tydliga tecken för att lämna detta landet en gång för alla så vet jag inte vad som skulle kunna göra det än tydligare?

Sådant här förekommer inte ens i dåliga deckare.
Citera
2025-05-09, 02:10
Medlem
Krimkolls avatar
Han får säkert mångmiljonfallslärm och pengar tills han blir pensionär ändå, han kan skratta hela vägen till banken efter att ha jobbat i 12 timmar.
Citera
2025-05-09, 02:14
Medlem
RocketShips avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krimkoll
Han får säkert mångmiljonfallslärm och pengar tills han blir pensionär ändå, han kan skratta hela vägen till banken efter att ha jobbat i 12 timmar.
Vad får dig att tro detta?
Citera
2025-05-09, 02:19
Medlem
Wotans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrdrutt
Det här är en av de mest intressanta händelserna i svensk inrikespolitik på länge😆.
Vad skulle "bilden" eventuellt kunna illustrera? En "dickpic" eller någon situation där Thyberg hailar kanske...

Nej, inte hailning. Då blir man automatiskt utsedd till ordförande i KU.
Citera
2025-05-09, 02:22
Medlem
GilGrissom82s avatar
Det var sannerligen en kort karriär som nationell säkerhetsrådgivare. Vad ska han göra nu? Kan han ens återgå till sin tidigare ambassadörspost? Eller har den uppdagade bilden "av känslig karaktär" förstört hans chanser till alla jobb inom området?
Citera
2025-05-09, 02:23
Medlem
Wotans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av triptyken
Han åkte med sin familj till Kanarieöarna under Covid

Nej, han åkte och semestrade/hälsade på dottern på betald arbetstid och påstod att det var en jobbresa och att han hade med datorn. Rykten om ev bögsex florerade också, oklart om det var sant.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in