Om öppnar ett fönster i mitt rum och det blåser in/ut luft. Och sätter på en stående golvfläkt med 3 power options. Sätter på power 2. Hurdant påverkas luftrycket?
Power Options
1: weak
2: normal
3 STROng
0
Så vad jag vill vet att hur luftrycket ändrar sig i rummet. Med olika lägen|fläkt| på öppna fönstrar, dörrar och ventiler?
Ni kan lägga till andra oPT1ONs än bara rummet och andra ut/in gångar av "lufttryck".
Ni får själva välja storleken av rummen i vilka mått ni vill. Jag vet själv inte alla mått. Här är några exempel vad jag vet. m3, mm, cm, m, km etc. Och finns ju många direktioner universum. Som sagt, ni får välja alla direktioner. LUFT--TRYCK eller andra. Jag vet inte alla ni får själva välja hurdana ni vill använda. pi kunde användas ganska häftigt. För att det finns oänndligt med sträckor av pi i rymden. Hypotetiska såna så har jag nästan ingen aning.
Så kan ni göra några ekvationer av dessa olika modeller och scen4rios?
Jag undrar vad svåraste ekvationen är, svåraste eller näst svåraste?
( TOTAL ) ::::::::::: ----------- ::::::::::::: ::::::::::: ----------- ::::::::::::: ::::::::::: ----------- ::::::::::::: ::::::::::: ----------- :::::::::::::
ekvation 1: På tex. modellen ett hus på 10m2 stor kub. Fönstren är 40cm, 34mm. Och 3 starka golvfläktar med liknande egenskaper jag förklarade åvan. lufttrycket i rummet är normalt i början. Allt är stängt. Sen oppnar du 40cm fönstret och det blåser normalvind på 5m sekunden rakt mot fönstret hela tiden. Hur skulle man kunna göra en ekvation av det? Med ett datorspel? he
ekvation 2: Den lättaste modellen ni kan komma på?