• 5
  • 6
2025-05-12, 10:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bret-Hart
Mitt sinne har förändrats när jag blivit äldre, när jag var yngre kunde jag se en kvinna och tänka att henne skulle jag vilja ha sex med, idag ser det annorlunda ut, nu är det mycket mer djupare och jag vill gärna ha en hel dag och verkligen lära känna den person jag vill ha sex med

Oj! En hel dag.
Du har verkligen blivit djup på äldre dar.
Citera
2025-05-12, 11:00
Medlem
Bret-Harts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av heegmaster
Oj! En hel dag.
Du har verkligen blivit djup på äldre dar.

Ja vem vet vad morgondagen har att erbjuda?
Citera
2025-05-12, 17:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fonder
Jag är inte asexuell, däremot verkar manlig sexualitet vara så extrem att det kan vara svårt att förstå sig på som kvinna.

Jag är kvinna och har inte svårt att förstå mig på den manliga sexualiteten. Särskilt inte sedan jag kom i klimakteriet och blev kåtare än någonsin. Gick inte en dag utan att jag tänkte på de stackars hormonstinna tonårskillarna som aldrig fick ligga. Önskar jag tagit chansen att ligga med några av dem så men min moral var lite tillkrånglad på den tiden.

Vi människor är inte så olika som vi tror när vi är unga, det är en insikt som kommer med åldern.

Jag har t ex aldrig snattat men hade likväl kunnat bli tjuv. Jag har inte varit med så många män men kan ändå relatera till den manlige bekanta som fann ett nöje i att sätta på 300 tjejer. Och inte minst kan jag relatera till äldre män som tänder på unga tjejer. Det gör inte att jag tänder mindre på dessa män. Snarare att jag ömmar lite för dem. Särskilt när jag hör vilken ovilja en del kvinnor har att möta sina män som de är. Sorgligt att bygga barriärer. Önskar alla att få det de söker tillsammans med sin livspartner. Och har inte gett upp hoppet om att själv få uppleva det en dag, gammal och rynkig som jag är.
Citera
2025-05-13, 07:50
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Halleluljah
Jag är kvinna och har inte svårt att förstå mig på den manliga sexualiteten. Särskilt inte sedan jag kom i klimakteriet och blev kåtare än någonsin. Gick inte en dag utan att jag tänkte på de stackars hormonstinna tonårskillarna som aldrig fick ligga. Önskar jag tagit chansen att ligga med några av dem så men min moral var lite tillkrånglad på den tiden.

Vi människor är inte så olika som vi tror när vi är unga, det är en insikt som kommer med åldern.

Jag har t ex aldrig snattat men hade likväl kunnat bli tjuv. Jag har inte varit med så många män men kan ändå relatera till den manlige bekanta som fann ett nöje i att sätta på 300 tjejer. Och inte minst kan jag relatera till äldre män som tänder på unga tjejer. Det gör inte att jag tänder mindre på dessa män. Snarare att jag ömmar lite för dem. Särskilt när jag hör vilken ovilja en del kvinnor har att möta sina män som de är. Sorgligt att bygga barriärer. Önskar alla att få det de söker tillsammans med sin livspartner. Och har inte gett upp hoppet om att själv få uppleva det en dag, gammal och rynkig som jag är.

https://www.opulens.se/nyheter/aldre...n-bara-battre/

– Jag tror att nästan samtliga upplever att de kan ta för sig, och se sina sexuella behov bättre ju äldre de blir. Det blir egentligen bättre och bättre. När man har förvärvat förmågan att ta för sig, att det kanske inte alltid behöver vara så långa förspel eller så vackert…utan tar för sig sexuellt så uttryckte flera “jag är som en man” eller “jag känner mig som en man”. Det sexuella begäret definieras som manligt.

Även den vilda och glupska sexualiteten benämns av flera kvinnor som manlig, konstaterar Åsa Kalmér som önskar ett samliv fritt från både mentala och verbala stereotyper.
Citera
2025-05-14, 18:17
Medlem
Hovslättsmannens avatar
Visserligen är manlig och kvinnlig sexualitet helt väsensskilda saker, men man ska ju inte skönmåla den kvinnliga sexualiteten för det. Det kan vara minst lika horig.
Kvinnors/flickors behov av bekräftelse kan ta sig ganska samvetslösa uttryck. Vill nog mena att en rätt stor andel kvinnor ser "ha roligt" som synonymt med att bli uppvaktade. Ett "kul ställe", är ett ställe där många främmande män stöter på dig.
Kvinnor suktar efter att bli uppvaktade och jagade av flera potentiella partners, på samma sätt som Eberhard suktar efter kåta, villiga tjejer.
Det där med "jag tänder bara på någon när jag känner connection" är som bortblåst efter andra groggen. Då är det "kan vi inte gå bort och prata med dem vi det där bordet?" i stället, för att de fått en flörtig blick från någon nyskild mellanchef.

Tjejer är lika stora horor som män. Det är bara valutan som skiljer.
Citera
Idag, 05:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av scaryfoot
https://www.opulens.se/nyheter/aldre...n-bara-battre/

– Jag tror att nästan samtliga upplever att de kan ta för sig, och se sina sexuella behov bättre ju äldre de blir. Det blir egentligen bättre och bättre. När man har förvärvat förmågan att ta för sig, att det kanske inte alltid behöver vara så långa förspel eller så vackert…utan tar för sig sexuellt så uttryckte flera “jag är som en man” eller “jag känner mig som en man”. Det sexuella begäret definieras som manligt.

Även den vilda och glupska sexualiteten benämns av flera kvinnor som manlig, konstaterar Åsa Kalmér som önskar ett samliv fritt från både mentala och verbala stereotyper.

Intressant, stort tack för länken!
Citera
  • 5
  • 6

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in