2025-05-08, 10:55
Medlem
Paris24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarcoStar
Framförallt är det mer än ett år gammalt.
M-regeringen valdes in i 2022 inte 2025.

Det är väl känt att regeringen motarbetar bidragslinjen på alla sätt och motiverar alla att arbeta. Att maggan låtsas som om hon själv gjorde samma sak 2022 är generande eftersom hennes budget styrdes av C och L. Hon hade Höger-budget helt enkelt.
Citera
2025-05-08, 10:57
Medlem
MarcoStars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Paris24
M-regeringen valdes in i 2022 inte 2025.

Precis. Deras bidragslinje har fått full effekt nu.

Rekordstora utbetalningar från a-kassorna >>
Citera
2025-05-08, 10:59
Medlem
Paris24s avatar
Citat:
Precis. Deras bidragslinje har fått full effekt nu.

Rekordstora utbetalningar från a-kassorna >>
Det är ökande arbetslöshet i hela världen pga recession och Trump, även i Sverige.

Du är för bidrag. Under 2025 blev det fler på A-kassa i Sverige. Alltså gillar du Höger-regeringen.
Senast redigerad av Paris24 2025-05-08 kl. 11:05.
Citera
2025-05-08, 11:05
Medlem
MarcoStars avatar
Citat:
Det är ökande arbetslöshet i hela världen pga recession, även i Sverige.

Du är för bidrag. Under 2025 blev det fler på A-kassa i Sverige. Alltså gillar du Höger-regeringen.

Den här diskussionen handlade inte om vad du eller jag är "för" utan spekulationer kring opinionsläget.

Men med det sagt så är jag "för" arbete och därför är jag emot högerregeringen som ökat arbetslösheten till skyhöga nivåer. Sverige ligger i toppskiktet när det gäller arbetslöshet i EU och i bottenskiktet när det gäller tillväxt. Sämst på alla sätt alltså. Sossarna kan inte göra comeback fort nog och opinionen speglar att det är den allmänna uppfattningen.
Citera
2025-05-08, 11:07
Medlem
Paris24s avatar
Citat:
Den här diskussionen handlade inte om vad du eller jag är "för" utan spekulationer kring opinionsläget.

Men med det sagt så är jag "för" arbete och därför är jag emot högerregeringen som ökat arbetslösheten till skyhöga nivåer. Sverige ligger i toppskiktet när det gäller arbetslöshet i EU och i bottenskiktet när det gäller tillväxt. Sämst på alla sätt alltså.
Sverige hade lika dåliga siffror under Maggans regering.

Det enda som håller uppe vänsterns opinionssiffror är att de mellan valen inte behöver förklara hur S + C + V + MP ska samregera. Maggan är dessutom en katastrof i alla val, hon påminner mig om en skolbespisningstant jag hade på 1970-talet. Allt detta kommer tillbaka 2026.

Förutsätter att du känner till kriserna både i V och C...
Senast redigerad av Paris24 2025-05-08 kl. 11:10.
Citera
2025-05-08, 11:10
Medlem
MarcoStars avatar
Citat:
Sverige hade lika dåliga siffror under Maggans regering.

Det enda som håller uppe vänsterns opinionssiffror är att de mellan valen inte behöver förklara hur S + C + V + MP ska samregera. Maggan är dessutom en katastrof i alla val, hon påminner mig om en skolbespisningstant jag hade på 1970-talet. Allt detta kommer tillbaka 2026.

Återigen, färre personer levde på bidrag och ersättningar under Maggans tid. Trots covid.

Dina barndomstrauman kanske inte har med politisk opinion att göra. Men jag önskar dig allt väl.
Citera
2025-05-08, 11:12
Medlem
Paris24s avatar
Citat:
Återigen, färre personer levde på bidrag och ersättningar under Maggans tid. Trots covid.

Dina barndomstrauman kanske inte har med politisk opinion att göra. Men jag önskar dig allt väl.
Det stämmer fortfarande inte, antalet bidragstagare i Sverige sjönk både 2022 och 2023.

Du kan ju stillsamt fundera på varför (s) förlorade valet med sin första kvinnliga partiledare. Trots att hon var sittande statsminister, ekonomin såg bra ut, och motståndaren var beroende av det förhatliga SD.
Senast redigerad av Paris24 2025-05-08 kl. 11:16.
Citera
2025-05-08, 11:14
Medlem
MarcoStars avatar
Citat:
Du kan ju stillsamt fundera på varför (s) förlorade valet med sin första kvinnliga partiledare. Trots att hon var sittande statsminister, ekonomin såg bra ut, och motståndaren var beroende av det förhatliga SD.

Det gjorde de inte. S fick fler röster än hela regeringen tillsammans i senaste valet. De valde dock att ta makten ändå, med stöd av de bruna.
Citera
2025-05-08, 11:15
Medlem
Paris24s avatar
Citat:
Det gjorde de inte. S fick fler röster än hela regeringen tillsammans i senaste valet. De valde dock att ta makten ändå, med stöd av de bruna.
Höger fick makten eftersom de klarar att samarbeta.

Maggan vägrade släppa in C + L i regeringen trots att hon styrdes av deras budget. Hon valde att vara en slags marionett åt Högern och opinionen sa Nej tack till detta ytterligare en gång.
Senast redigerad av Paris24 2025-05-08 kl. 11:18.
Citera
2025-05-08, 11:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Graavarg
Alla fyra oppositionspartier (V, S, MP, C) ligger nu över spärren, med sammanlagt 56,7%.

De tre regeringspartierna (L, KD, M) har tillsammans 25,3%, vilket med SDs 18,9% ger 44,2% för Tidö-samarbetet.

Om det var val idag skulle L (2,8%) hamna under spärren, vilket innebär ungefär 58% stöd för oppositionen och 42% för KD+M+SD.

Och M är det parti som tappar mest (2,2%).

Tja, Tidöregeringen får inte mycket gjort.

Men alternativet...Herregud. Skall vi få S-märkt "brottsbekämpning" igen med en ny Dan Eliasson som uttrycker sympati för utländska mördare? En Löfvén som säger "det är oacceptablet" efter varje brott och sedan inte gör någonting. Som hänvisar till Arnstad som en expert. Som börjar svamla om "metoo" när han får frågan om det är rimligt att utländska medborgare som begått våldtäkter i Sverige får stanna kvar. Och så en överdos av MP:s "klimatpolitik" på det? Och en invandringspolitik i "gymnasieamnestins" anda? Utformad av tanter som har afghanska inneboende?

I stort sett det enda som motiverar mig att fortfarande gå att rösta är att undvika att dessa totala galningar återkommer till makten.
Citera
2025-05-08, 11:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klinkerhofen
när man tittar på staplarnas färg är centern grönare än miljöpartiet

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/s...av-moderaterna

är det 1 centerpartist som har varit framme med färgkritorna?

Miljöpartiets färg är ljusare än Centerpartiets. MP har färgkoden #53A045 och C #114838. https://www.mp.se/profil-och-logga/ https://www.centerpartiet.se/press/grafisk-profil
Citera
2025-05-08, 11:20
Medlem
Paris24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeTeigneux
Tja, Tidöregeringen får inte mycket gjort.

Men alternativet...Herregud. Skall vi få S-märkt "brottsbekämpning" igen med en ny Dan Eliasson som uttrycker sympati för utländska mördare? En Löfvén som säger "det är oacceptablet" efter varje brott och sedan inte gör någonting. Som hänvisar till Arnstad som en expert. Som börjar svamla om "metoo" när han får frågan om det är rimligt att utländska medborgare som begått våldtäkter i Sverige får stanna kvar. Och så en överdos av MP:s "klimatpolitik" på det? Och en invandringspolitik i "gymnasieamnestins" anda? Utformad av tanter som har afghanska inneboende?

I stort sett det enda som motiverar mig att fortfarande gå att rösta är att undvika att dessa totala galningar återkommer till makten.
Nu påminner du om exakt varför (s) tappade makten. Detta är dock märkligt bortglömt mellan valen men kommer naturligtvis fram som skelett i garderoben inför nästa val. Jag säger bara Morgan Johansson. Eller kärnkraft. Eller Palestinier. Eller bensinskatt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in