Citat:
Ursprungligen postat av
Meldemilb
Jag har ett par diskar hemma som är ur funktion, jag vill återställa filerna i dessa diskar, det som man gör i renrum, där man har mjukvaruprogram som är gratis, fast vart kan jag gå en snabbutbildning för detta?
Har pinsamma saker på mina diskar som jag inte vill att andra ska se, därför vill jag inte lämna ut mina diskar till ställen som gör detta.
En av diskarna är en SSD.
Renrum är lite överdrivet, de flesta använder bara en kåpa som är trycksatt. (Tänk en låda som är öppen hälften nedtill så du kan arbeta med händerna och fläktar i taket som trycksätter med filtrerad luft) Laminar Flow t.ex.
Sekundärt, antalet seriösa firmor som sitter och glor på innehållet är väldigt få, möjligen mohammed på hörnet som lagar cyklar och räddar trasiga hårddiskar.
Utrustningen som används kan se om filer är trasiga eller fungerande, man behöver varken titta på bilden eller öppna dokumentet för att se det.
Så lämnar du in den till någon vettig behöver du inte oroa dig.
Har man sett en så har man sett alla, det blir rätt tröttsamt i längden att snoka på varenda hårddisk man pillar på så det görs inte. Sen är ju alla olika och det kan finnas någon väldigt nyfiken, men de blir ofta inte långvariga på såna anställningar.