2025-05-29, 20:46
Medlem
rainbowias avatar
"tufft" imorgon. Vem är nästa offer att klappa igenom?
Citera
2025-05-30, 08:23
Medlem
Månsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rainbowia
"tufft" imorgon. Vem är nästa offer att klappa igenom?
Ja, det blir spännande. Frågan är: Är Del Toro verkligen så här bra? Eller sumpar han hela loppet i någon av dagens otaliga uppförsbackar.

Pånyttfödde Carapaz är ganska stor favorit, både i dagens etapp och att vinna hela Giro d’Italia enligt speloddsen. De flesta verkar alltså tro att mexikanen INTE klarar de två hårda etapperna som följer.

3,5 ggr pengarna på att Del Toro håller rosa tröjan hela vägen är faktiskt ett ganska hyggligt spelodds.
Citera
2025-05-30, 08:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Månsan
Ja, det blir spännande. Frågan är: Är Del Toro verkligen så här bra? Eller sumpar han hela loppet i någon av dagens otaliga uppförsbackar.

Pånyttfödde Carapaz är ganska stor favorit, både i dagens etapp och att vinna hela Giro d’Italia enligt speloddsen. De flesta verkar alltså tro att mexikanen INTE klarar de två hårda etapperna som följer.

3,5 ggr pengarna på att Del Toro håller rosa tröjan hela vägen är faktiskt ett ganska hyggligt spelodds.
Det är sjukt om Carapaz vinner tutti. Känns inte som EF har de bästa hjälpryttarna som till exempel UAE har. Carapaz gör mäkta imponerande insatser i de italienska bergen och då är det kul att se hur den ecuadoriske örnen klättrar som om det vore jippo.

Dessutom kändes det inte som han var förhandsfavorit från start. Väldigt tyst runt honom. Men iom hans etappvinnarna vände mycket, även i min bedömning.
Citera
2025-05-30, 08:59
Medlem
rainbowias avatar
Citat:

Bra fråga. Väldigt ovisst.

Drog själv ett spel igår på Gee till 13,00, intalar mig att han har högsta lägstanivån. Verkar dock som Carapaz är overkligt bra just nu. Pellizzari el Caruso på pallen är inte ett helt otänkbart scenario.

Edit. Idag 17,00 på Gee.
Senast redigerad av rainbowia 2025-05-30 kl. 09:50.
Citera
2025-05-30, 10:35
Medlem
Månsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rainbowia
Bra fråga. Väldigt ovisst.

Drog själv ett spel igår på Gee till 13,00, intalar mig att han har högsta lägstanivån. Verkar dock som Carapaz är overkligt bra just nu. Pellizzari el Caruso på pallen är inte ett helt otänkbart scenario.

Edit. Idag 17,00 på Gee.
Jag fortsätter med Pidcock. Cyklister har ju en otrevlig vana att vinna någon dag efter man spelade. Mycket lite talar för Pidcock idag, men 81 ggr kan motivera några spänn i insats. + ett spel på att mexaren klarar sig hela vägen.
Citera
2025-05-30, 10:55
Medlem
rainbowias avatar
Citat:
Jag fortsätter med Pidcock. Cyklister har ju en otrevlig vana att vinna någon dag efter man spelade. Mycket lite talar för Pidcock idag, men 81 ggr kan motivera några spänn i insats. + ett spel på att mexaren klarar sig hela vägen.

Även kul att spela på att utbrytningen håller. Tog Quinten "kom igen nu då!" Pacher till ett astronomiskt odds på dagens övning.

Pidcock verkar vara fixerad av GC-placering så har varit lite av en besvikelse mtp etappvinst. Ligger bara 10 min efter i sammandraget och frågan är om det räcker för att släppa honom i utbrytning?

Edit. Troligen mer läge imorgon för Piddie.
Senast redigerad av rainbowia 2025-05-30 kl. 11:00.
Citera
2025-05-30, 12:11
Medlem
TilleyHats avatar
Två femstjärniga bergsetapper avslutar Girot innan defileringsetappen på söndag. Det borde vara någon av de i topp tre i sammandraget som även vinner totalt på söndag men med tanke på avslutningen så ska man inte vara säker på någonting. Del Toros orutin kan fälla honom. Samtidigt kan såväl Carapaz som Yates lika gärna krackelera. Del Toro är 21 år, hungrig och har ledartröjan. Ojoj, det här blir svettigt!
Citera
2025-05-30, 12:35
Medlem
MetroGoldwynMayers avatar
.
Senast redigerad av MetroGoldwynMayer 2025-05-30 kl. 13:15.
Citera
2025-05-30, 13:48
Medlem
Klasgoran88s avatar
Jag fattar inte vad så många ska gå med i utbrytningar på bergsetapper som dom har noll chans att vinna.
Citera
2025-05-30, 14:29
Medlem
FNLSs avatar
Tror du scaroni hade vunnit från klungan din jävla tjockis?
Citera
2025-05-30, 14:58
Medlem
Vad Grooves och några till hade i utbrytningen att göra kan iofs diskuteras men de fick det lite lugnare första berget iallafall.
Citera
2025-05-30, 15:17
Medlem
rainbowias avatar
Är ju fredag så kanske Taco-Isaac vinner?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in