• 1
  • 2
2025-05-07, 12:08
Moderator
Jultrollets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KamerunHunter
Det där med att rubriken borde ändras är ju väldigt ofta relevant kritik till trådstarten som är inom topic.

Nu minns jag inte var jag såg det, men vill minnas att jag har sett en moderator säga att det kan vara en bra idé just med det argumentet jag sa.

Visserligen pratades det inte riktigt om sådana inlägg TS pratar om. Jag kanske övertolkade lite. Tänkte på som inlägg #2 i denna tråd (FB) Fartygskollision i Nordsjön – flera människor saknas (2023-10-24)
Bra idé sade jag inte, men det är ganska vanligt när det startas flera trådar att någon påpekar det i tråden med länk till den äldre tråden. Just den typen av inlägg stör inte mig, då det inte står något annat i dem och är skrivna för att vara hjälpsamma, men visst skulle jag hellre se att man lägger en RP istället. Likaså om man anser att en rubrik bör ändras osv.
Citera
2025-05-07, 12:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jultrollet
Bra idé sade jag inte, men det är ganska vanligt när det startas flera trådar att någon påpekar det i tråden med länk till den äldre tråden. Just den typen av inlägg stör inte mig, då det inte står något annat i dem och är skrivna för att vara hjälpsamma, men visst skulle jag hellre se att man lägger en RP istället. Likaså om man anser att en rubrik bör ändras osv.
Jag som vanlig användare ser gärna att andra användare gör så. Jag har noll direkt nytta av en RP. Därför förespråkar jag båda.
Citera
2025-05-09, 12:26
Moderator
Jultrollets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KamerunHunter
Jag som vanlig användare ser gärna att andra användare gör så. Jag har noll direkt nytta av en RP. Därför förespråkar jag båda.
Ja, jag ser också en nytta med det för användarna i det fallet, för det är inte alltid man uppmärksammar direkt att flera trådar finns. Däremot inte i exemplet som ges här i trådstarten, där skulle det istället ha lagts en RP med åsikten om flytt. Som du skriver är det inte riktigt samma typ av inlägg.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in