• 7
  • 8
2025-05-08, 12:04
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Patch1
Kärnvapen må vara förödande, men det som skrämmer mig mycket mer är biologiska vapen. Där kan vi snacka om skräckscenario.

Nej det finns inga biologiska vapen som fungerar för nationsstater, bara för terrorism. Typiskt så får du ett begränsat utfall i ett område med effekter lång tid efter att vapnet används och du kan inte styra exakt vilka det är som blir smittade. Kemiska vapen har betydligt mer precision än biologiska vapen och är mycket billigare att framställa.
Citera
2025-05-08, 13:36
Medlem
Mindbusinesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av neix
Jo det vet jag, läste dig fel. Tror däremot om han hade haft kärnvapen så hade han använt dom likt USA som ett bevis på styrka. Då hade ett det blivit ett kallt krig efter Europa, Ryssland och Afrika blivit säkrat troligen.

Sannolikt hade Hitler smällt av en atombomb, eftersom han då inte hade någon uppfattning om konsekvenserna. Till skillnad mot bio och kemiska vapen.
Citera
2025-05-08, 13:38
Medlem
Mindbusinesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Patch1
Kärnvapen må vara förödande, men det som skrämmer mig mycket mer är biologiska vapen. Där kan vi snacka om skräckscenario.

Håller med dig. Det är det märkliga i Terminator-filmerna. Varför använder inte Skynet biovapen? Då hade ju Skynet kunnat utplåna mänskligheten på nolltid.
Citera
2025-05-08, 17:59
Medlem
RAKA-KORTs avatar
Såja nu börjar dom massakrera varandra igen.

I bet Indians and Pakistanis are too scared to use nukes, typical weak people. Afraid pussies.
Citera
2025-05-10, 09:08
Moderator
farbror_barbros avatar
Lade till ett frågetecken till rubriken då inga atombomber såvitt känt använts under 2025.

/Mod
Citera
2025-05-15, 09:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av llundberg57
Varför skulle det betyda jordens undergång?
visst, kanske inte bokstavligt talat jordens undergång, men bomberna hade förstört så många områden och dödat upp mot flera miljarder människor.
Citera
  • 7
  • 8

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in