Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2025-05-07, 00:33
Medlem
Paranoixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av twoeggs
Kina har väl också anspråk på del av Kashmir? Tror du de kan bli indragna i konflikten eller på något sätt dra nytta av situationen som uppstått?

Skulle inte tro det. Kina är allierade med Pakistan och tror varken Pakistan eller Indien "bryr sig" om den delen. Är väl mest att Kina kan bygga om den gamla vägen till Tibet typ som gynnar dom
Citera
Medlem
Dumdrygs avatar
Två kärnvapenmakter som har startat krig mot varandra alltså?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rumpkorven
Jag googlade och läste massor på olika sidor och det var väldigt tydligt. Orkar inte hitta allt igen, men googla så får du se.
Dom har nära relationer med en del länder. Det betyder inte att dom har militära allianser. För det är militära allianser som åsyftas när man pratar om allianser.

För en stund sen visste du inte vad kriget handlade om, eller var kashmir låg nånstans.
Det kanske är bättre om du läser istället för att skriva på flashback just nu.
Citera
2025-05-07, 00:34
Medlem
GoranPongs avatar
Väldigt allvarlig utveckling men jag tvivlar starkt på att någon vågar använda kärnvapen. Däremot kan det bli ett långt och utdraget krig.
Citera
2025-05-07, 00:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MundoAzul
Den vinkeln har jag inte ens hunnit tänka på, men du har helt rätt. Det här kan spåra ur även på europeisk mark.

Vi såg det inte komma.

Kollar man på världskartan så är det sjukt så få någorlunda demokratiska länder som man faktiskt kan aliera sig med i framtiden. Diktatorer och sharia överallt och eu är kört om 10 år, de etniska konflikterna kommer bara öka.

Starmer är fucked om det blir massupplopp i england just nu, han vill väl framstå som den starka ledaren mot Putin och trump och avleda från den katastrofala inhemsk politik.
Citera
Medlem
LittleFishs avatar
Suck. Istället för detta föga förvånande som alla i hela världen "väntat på" i åratal att det skulle hända kan vi istället ställa denna frågeställning. Vad är det som gör 2020-talet så instabilt? Någon som har några spekulationer de vill dela med oss andra? Det är ju inte så att ursprungsfrågeställningen är förvånande eller för den delen oförutsägbar. *Gäsp*
Citera
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Diagoras
Pakistan är ett extremt heterogent land, bor massvis med olika folkgrupper i det landet. Jag tror det finns ca fyra miljoner kristna i landet också. Alla är inte rabiata islamister, långt ifrån. Det bor fler muslimer i Indien än vad det gör i Pakistan.

Pakistan: 93% muslimer. Indien: 14% muslimer.
Citera
Medlem
Ganska vågat av Amsterdam-flyget att fortsätta på denna kurs. Så värt kan det väl inte vara att komma till Bangkok?

https://www.flightradar24.com/KLM843/3a36b81f
Citera
2025-05-07, 00:37
Medlem
Chokladpojkens avatar
Hoppas "Operation Sindoor" går bra och Indien ger terroristerna på truten ordentligt! Nu får Indien äntligen nytta av sina toppmoderna Dassault Rafale!

Pakistans arméchef Asim Munir drog igång det här kriget med terrorattacken i Kashmir bara för att förlänga sin tid som "big boss" (han närmar sig pensionsåldern).
Senast redigerad av Chokladpojken 2025-05-07 kl. 00:57.
Citera
2025-05-07, 00:37
Medlem
Mellan 2004-2018 utförde usa 430 drönarattacker i pakistan
https://en.wikipedia.org/wiki/Drone_strikes_in_Pakistan
Citera
2025-05-07, 00:38
Medlem
RAKA-KORTs avatar
Om jag kunde satsa pengar på kärnvapen Indien vs Pakistan 2025 så skulle jag gå all in. Jag är säker.
Citera
2025-05-07, 00:38
Moderator
Diagorass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
Pakistan: 93% muslimer. Indien: 14% muslimer.

Som andel av befolkningen ja. Indiens befolkning är mycket större än Pakistans.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in