Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2025-05-07, 00:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MundoAzul
En gränsstad som heter Poonch, i indiska Kashmir på gränsen till pakis del av Kashmir.

OK då fattar jag.
Citera
2025-05-07, 00:26
Medlem
TUKs avatar
Glad att jag inte bor i London just nu. Diasporan där från dessa två länder är enorm. Lär bli raskravaller där om detta eskalerar till fullskaligt krig.

Tror ni tröskeln sänks för att Ryssland använder kärnvapen mot Ukraina om kashmirkriget eskalerar till kärnvapen?
Citera
2025-05-07, 00:27
Medlem
LostinDarknesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SegPanda
Häromdagen? Det var 3 veckor sedan.
2 veckor plus 1 dag om vi ni ska vara petnoga.
Tiden går fort när man har annat att göra.
Citera
2025-05-07, 00:27
Medlem
twoeggss avatar
Citat:
Både Pakistan och Indien har kontroll av varsin del i Kashmir. Indien attackerade ett mål i den pakistanska delen, och nu är det strider i den indiska delen på streamen.
Kina har väl också anspråk på del av Kashmir? Tror du de kan bli indragna i konflikten eller på något sätt dra nytta av situationen som uppstått?
Citera
2025-05-07, 00:28
Citat:
Ursprungligen postat av LostinDarkness
2 veckor plus 1 dag om vi ni ska vara petnoga.
Tiden går fort när man har annat att göra.

Ja tiden går fort i allmänhet nu för tiden, jag var chockad att det var grönt ute i naturen och Maj redan idag.
Citera
2025-05-07, 00:28
Medlem
Rumpkorvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goderian2
Varifrån får du att dessa är allierade?
Jag googlade och läste massor på olika sidor och det var väldigt tydligt. Orkar inte hitta allt igen, men googla så får du se.
Citera
2025-05-07, 00:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TUK
Glad att jag inte bor i London just nu. Diasporan där från dessa två länder är enorm. Lär bli raskravaller där om detta eskalerar till fullskaligt krig.

Tror ni tröskeln sänks för att Ryssland använder kärnvapen mot Ukraina om kashmirkriget eskalerar till kärnvapen?
Den vinkeln har jag inte ens hunnit tänka på, men du har helt rätt. Det här kan spåra ur även på europeisk mark.
Citera
2025-05-07, 00:30
Moderator
Diagorass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Villekulla90
Pakistan måste, jämte Afghanistan och möjligen några skithål i Afrika som somalia, mali osv. vara värsta skithålet i världen. Rabiata islamister, inavlade, skitiga, kastsystem och hederskultur. De har tränat al-qaida och andra terrorister (länge med usas goda minne), gömt usama bin Laden, när de inte skickat skitfolk till väst som gruppvåldtagit vita flickor en masse. Lynchning av hinduer och allehanda minoriteter är vardagsmat. Hela stället får gärna bombas sönder. Död åt islam.

Pakistan är ett extremt heterogent land, bor massvis med olika folkgrupper i det landet. Jag tror det finns ca fyra miljoner kristna i landet också. Alla är inte rabiata islamister, långt ifrån. Det bor fler muslimer i Indien än vad det gör i Pakistan.
Citera
2025-05-07, 00:31
Citat:
Ursprungligen postat av TUK

Helt rätt tänkt, det kommer bli krig mellan indier och pakistanier i majoriteten av västerländska länder dom invaderat.
Citera
2025-05-07, 00:31
Medlem
RAKA-KORTs avatar
Citat:
Den vinkeln har jag inte ens hunnit tänka på, men du har helt rätt. Det här kan spåra ur även på europeisk mark.
Vilka ska man alliera sig med för att legitimera att ge sig på båda sidor? Om man hatar båda menar jag
Citera
2025-05-07, 00:33
Medlem
RAKA-KORTs avatar
Rykten om 2 nedskjutna indiska fighter jets.
Citera
2025-05-07, 00:33
Medlem
Bewnhurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Duvlort
Går bra nu för Brics, två länder ligger i krig och vilken sida skall Kina välja? 🤔

Kina och Indien har gränsdispyter sedan länge. Ibland så hettar det till och då blir det slagsmål med påkar och andra tillhyggen men båda sidorna verkar nöja sig med det än så länge.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in