2025-05-08, 09:59
Medlem
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...dEntry=1375523

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/va...ramfors-a4y0re

Citat:
Ytterligare två personer har anhållits som skäligen misstänkta för mordet på en man i 55-årsåldern i Kramfors i tisdags.

Citera
2025-05-08, 10:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nickko
Sägs vara to**y plak**i som körde bilen
Jag har hört samma och den tredje ska vara M*g*us öh**n
Citera
2025-05-08, 10:32
Medlem
Vilka bokstäver fattas i namn T? Fattar nada...
Citera
2025-05-08, 10:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svennebanan74
Vilka bokstäver fattas i namn T? Fattar nada...
Mm och tt fattas
Citera
2025-05-08, 10:50
Citat:
Ursprungligen postat av Ranme
Jag har hört samma och den tredje ska vara M*g*us öh**n

Hittar iaf den där T*mmy, verkar vara 66 år ?

Märkligt klientel må ja säga.

Vem var det som drunknade i Kramforsån ?
https://www.tidningenangermanland.se...-till-sjukhus/
Senast redigerad av ugglanpataket 2025-05-08 kl. 10:52.
Citera
2025-05-08, 11:05
Medlem
Det behöver inte ha någon koppling alls men en del namn man hört rörande detta hör till det klientel (alagare/knarkare) som ofta befinner sig runt Kramfors ån. Någon med mer inblick om vem som fiskades upp med allvarliga skador? Känns som en udda tid att vara ute och promenera där om man är en mer vanlig medlem i samhället.
Citera
2025-05-08, 13:06
Medlem
Onuzys avatar
Är det Samhall Magnus från Sundsvall som är mgm?
Citera
2025-05-08, 13:41
Citat:
Ursprungligen postat av Slibzen
Det behöver inte ha någon koppling alls men en del namn man hört rörande detta hör till det klientel (alagare/knarkare) som ofta befinner sig runt Kramfors ån. Någon med mer inblick om vem som fiskades upp med allvarliga skador? Känns som en udda tid att vara ute och promenera där om man är en mer vanlig medlem i samhället.

Det var en kvinna iaf.
Nej det är ingen som är ute så tidigt i vanliga fall tror jag, möjligen kan en brevbärare kan ha hittat henne, vid laxtrappan tydligen hörde jag på radion. Är väl ganska högt just där så hon lär vara illa skadad. Lite mystiskt sammanträffande är det med tanke på mordet.
Kvinnan måste i såna fall haft en enorm tur att någon hittade henne så tidigt.
Senast redigerad av ugglanpataket 2025-05-08 kl. 13:43.
Citera
2025-05-08, 14:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ugglanpataket
Det var en kvinna iaf.
Nej det är ingen som är ute så tidigt i vanliga fall tror jag, möjligen kan en brevbärare kan ha hittat henne, vid laxtrappan tydligen hörde jag på radion. Är väl ganska högt just där så hon lär vara illa skadad. Lite mystiskt sammanträffande är det med tanke på mordet.
Kvinnan måste i såna fall haft en enorm tur att någon hittade henne så tidigt.
Polisen misstänker att det inte ligger nåt brottsligt bakom kvinnan i ån. De lär ju ha nån anledning att tro det. Så det är nog bara ett sammanträffande.
Citera
2025-05-08, 15:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onuzy
Är det Samhall Magnus från Sundsvall som är mgm?
Vet inte om de är samma Magnus du tänker på, men Magnus som nämns i tråden kommer från Sundsvall egentligen.
Citera
2025-05-08, 18:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av solvetheproblem
När det talas om Bruket i Kramfors, har det nada att göra med Frånö och dådet skedde inte i närheten.

Det talas här om Frånö, och i Frånö finns ett område som i folkmun kallas för bruket. På bruket I Frånö bor diverse pundare och tjuvar. Den genomgående vägen på den höjden heter bruksvägen, därav "bruket".
Citera
2025-05-08, 20:36
Medlem
Absolut inte irrelevant, finns ett område i Frånö som kallas bruket där mycket skumt folk bor/bott - så den som startade det trodde att det handlade om det områdets .

Citat:
Ursprungligen postat av SyntaxError66
Gamla tider, klart det funnits ett Frånö Bruk men det är helt oväsentligt vad gäller ämnet
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in