2025-05-06, 19:39
Medlem
carminaburanas avatar
Helt sjukt att denna inte har en egen trd (jag skte men fann inget)

Den hade alla ingredienser att bli hur stor som helst, vrdlsstjrnor,russobrderna och kostade 320 miljoner dollar att gra, nd gick den under radarn p i princip alla.

Baserad p underbarnet Simon Stlehags kockstarter.

Nn som sett den?
Senast redigerad av carminaburana 2025-05-06 kl. 19:53.
Citera
2025-05-06, 20:33
Medlem
Ja, ganska trist historia trots allt du nmner, fick inte ens ver 6/10 p imdb.
Citera
2025-05-06, 21:00
Medlem
Man-At-Armss avatar
The Electric State finns p Netflix.
Tack fr tipset carminaburana. Jag kommer att se filmen i dagarna!
Citera
2025-05-06, 22:43
Medlem
carminaburanas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Man-At-Arms
The Electric State finns p Netflix.
Tack fr tipset carminaburana. Jag kommer att se filmen i dagarna!

terkom grna med tankar!
Citera
2025-05-09, 16:50
Medlem
Man-At-Armss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av carminaburana
terkom grna med tankar!
Skn film. Jag gillar miljerna och historien r ocks tilltalande: med sin retro science fiction eller vad det kallas fr.
Jag har inte lst Simon Stlenhags bok och antar att det r dr skon klmmer hos en del som rstat p imdb? Att mnga fans blev besvikna p filmatiseringen.
Det r en hrligt tramsig film och inget msterverk, men om jag skulle frska mig p att betygstta "The Electric State" skulle den landa p 7/10 inte 5.9/10 som betyget ligger p nu.
Citera
2025-05-10, 11:22
Medlem
carminaburanas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Man-At-Arms
Skn film. Jag gillar miljerna och historien r ocks tilltalande: med sin retro science fiction eller vad det kallas fr.
Jag har inte lst Simon Stlenhags bok och antar att det r dr skon klmmer hos en del som rstat p imdb? Att mnga fans blev besvikna p filmatiseringen.
Det r en hrligt tramsig film och inget msterverk, men om jag skulle frska mig p att betygstta "The Electric State" skulle den landa p 7/10 inte 5.9/10 som betyget ligger p nu.

Ja som jag forstod det so ar boken mycket morkarenoch monga fans blev natuligtvis besvikna. En annan kritik jag horde var att den kanns sjallos
Citera
2025-05-10, 20:29
Medlem
Coffeemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av carminaburana
Ja som jag forstod det so ar boken mycket morkarenoch monga fans blev natuligtvis besvikna. En annan kritik jag horde var att den kanns sjallos

Det var min upplevelse, vldigt snygg men s vldigt basal. S ABC att man faktiskt glmde det stilistiska nr man sg den.

Jag tror det r en tempo-frga. Handlingen r ju nd ovsentlig fr den r s dlig. S man kunde lika vl kunnat lugna ner scenerna en hel del s att tittaren kan smlta in all design. Och kanske d kunnat finna lite mer djup, fr det finns faktiskt ngot dr i det universum som nu bara hintas.

Nu blir det bara en av mnga filmer som vill vara lite halvsmart och slppa onliners. Och jag har inget emot Chris Pratt men det r ju lite av vad han gr.

Knns lite bortslsat, tminstone p mig som har lst Robocalypse tio gnger.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in