Citat:
Ursprungligen postat av
Zidious85
Jag servade precis min lilla Kia Rio och det kostade 5900kr vid 5300 mil.
Förra året kostade det 3000kr och vad jag kan se har de gjort typ samma grejer. Nog för inflationen men det är ju nästan 100% i ökning. Samma serviceställe som sist, Hedins Bil. Någon annan som har märkt något liknande?

beror nog på att skatteverket börjat ta bort riktig pris konkurrens med hederliga små verkstäder som körde bra priser på service förut istället för att skicka allt till skatteverket och tokhöja priserna som man tvingats göra.
nu är det idioter till kunder som betalar med swish och kort så då blir det dyra priser.
Samma sak som med pizzerior som hade riktigt bra priser förut innan skatteverket började jävlas med dom och kom ut med svarta lådan som tokhöjde alla priser för färdigmat.
Nu kostar en kebab eller falafel 79-99kr pga de sjuka skatterna och giriga fastighetsägare med höga hyror som man inte reglerar.(förut kostade det 25-39kr)
Man låter storföretagen ta ut hundratals miljarder ur landet varje år och skickar själva hundratals milajrder ur landet varje år till skit som krigsindustrin,coronafonder och annat skit men småföretagare som konsumerade tillbaks pengarna in i eknomin och skapade jobb ska minsann inte ha nån tusenlapp extra i fickan att konsumera.