• 1
  • 2
2025-05-06, 14:23
Avstängd
Sagodjurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av uinyqanq
Ja, jag har ju läst på lite på fritiden, att vanlig mat har förlorat sin näring genom så kallad "soil depletion". Och han berättar på sidan hur mat inte innehåller tillräckligt höga halter av mineraler och vitaminer.

Vill ju se till så att kroppen har allt den behöver och mer för att inte vara sparsam med hjärnans utveckling o muskler efter gymmet

tror det är risk för opti-nojja om man gräver ner sig för mycket i, ofta, överdrivna alarmerande inlägg om näring (eller brist på).

finns ju också ett antal studier/artiklar om skadorna av FÖR STORA doser av olika tillskott och det är i så fall värre. är ju rätt dumt om man lägger ut tusentals kr per år på tillskott och sen visar det sig att man ökat risken istället för tvärtom...

muskelbyggande handlar om kalorieöverskott och någorlunda mycket protein, utan att för den sakens skull nödvändigtvis överdriva (som det ofta finns tendenser till bland byggare)

att du tar lite extra av den eller den vitaminen eller mineralen kommer inte påverka detta.
Citera
2025-05-06, 14:28
Citat:
Jag tänker nog faktiskt pröva iallafall multivitaminen, och magnesium som början.
Enligt honom så kan magnesium hindra att våra hjärnor skadas av wifi/emf etc. har länge tänkt på det så känns rimligt, läste även hans referens
Alla blir väl saliga respektive rika på sin tro. Googla lowest mortality rate all causes, och vilken dos vitamin d3 och magnesium som vanligtvis brukar leda till dessa nivåer. Allt annat är på sin höjd placebo.
Järn och ferritinnivån är den viktigaste att hålla låg genom blodgivning om du är man. Manliga blodgivare lever statistiskt sett lika länge som kvinnor rensat från andra "manliga överdödliga" faktorer.
Citera
2025-05-06, 14:29
Avstängd
Sagodjurs avatar
Citat:
Jag tänker nog faktiskt pröva iallafall multivitaminen, och magnesium som början.

Enligt honom så kan magnesium hindra att våra hjärnor skadas av wifi/emf etc. har länge tänkt på det så känns rimligt, läste även hans referens

en multivitamin tycker jag man kan köra med som en slags bas-skydd eller vad man ska kalla det, så man åminstone inte får nån akut brist på något... med fördel kan man välja nåt som t ex har sitt ursprung i organiskt odlad riktig mat... typ Garden of Life's mykind organics mens multi.

jag tror själv inte på wifi-skador osv men det spelar ingen roll, magnesium har andra fördelar så det tycker jag också man kan ta.
Citera
2025-05-06, 16:32
Medlem
PatrickEkwalls avatar
Citat:
all of the beneficial effects of things mentioned here and any other regarding health are reduced to near zero if you do one or more of the following:

EXIST NEAR YOUR WIFI-ENABLED ROUTER
USE WIFI/4G/5G ON ANY DEVICE 100M NEAR YOU

USE YOUR SMARTPHONE/TABLET

USE A CORDELESS(DECT) HOUSE PHONE(THEY EMIT HIGH LEVELS OF EMF EVEN WHILE DOCKED INTO STATION)

USE EARBUDS OF ANY TYPE

GO TO COLLEGE/SCHOOL WHERE YOU SIT IN CLASS SURROUNDED BY 20+ PEOPLE USING WIRELESS DEVICES, LAPTOPS, PHONES, MULTIPLY BY 2X FOR BOTH SENDING(TO TOWER) AND RECEIVING(FROM TOWER) EMF

HAVE SMART METER(S) IN YOUR APARTMENT/HOME AND WITHIN 100 METERS OF ANY OTHER HOMES WITH THEM INSTALLED, EVEN ONE(CAN BE MULTIPLE FOR WATER/GAS/ELECTRICITY)

LIVE NEAR 3G/4G/5G TRANSMITTERS/RADARS OR CELL TOWERS IN GENERAL [JUST PEACE OUT OF IT, UR BEYOND SAVING, ESPECIALLY IF YOU LIVE ON TOP FLOORS OF BUILDINGS THAT HAVE NEW 4G/5G TRANSMITTERS ON ROOFTOPS]

LIVE IN APARTMENT/CITY WHERE CO2 LEVELS ARE 100X WHAT THEY SHOULD BE

DRINK SODAS/TAP WATER/BOTTLED WATER, PRETTY MUCH ANYTHING BUT GLASS STORED DISTILLED WATER

USE TOOTHPASTE WITH FLOURIDE(1350PPM OF FLOURIDE.. AND YOU ABSORB IT THROUGH GUMS AND SUBLINGUAL GLANDS DIRECTLY INTO BLOODSTREAM -> BRAIN)

VACCINATED FOR COVID-19, EVEN WORSE IF MULTIPLE TIMES

LIVE WITHIN 200M RADIUS OF SOLAR PANELS(MASSIVE AMOUNT OF CONDUCTED EMF/DIRTY ELECTRICITY AND EMITTED EMF)

EAT MICROWAVED FOOD (DESTROYS ALL NUTRITIONAL VALUE AND GIVES YOU CANCER)

USE ANY SORT OF SMART/POWER SAVING MEME LIGHTBULBS, ONLY INCADESCENT IS GOOD(OTHERS HAVE INSANE LEVELS OF PWM AND DIRTY ELECTRICITY-EMF)

Härligt när man kan friskriva sig från all utebliven effekt bara så där. Jösses, ta en promenad i den grönskande naturen vetja.
Citera
2025-05-07, 18:09
Medlem
Citat:
Ja, jag har ju läst på lite på fritiden, att vanlig mat har förlorat sin näring genom så kallad "soil depletion". Och han berättar på sidan hur mat inte innehåller tillräckligt höga halter av mineraler och vitaminer.

Vill ju se till så att kroppen har allt den behöver och mer för att inte vara sparsam med hjärnans utveckling o muskler efter gymmet

Tror du bra svenskt kött tappat sina näring ? Du måste verkligen bilda dig lite. Snacka om lättlurad du är.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in