2025-05-13, 22:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av design
Det finns några felaktigheter i ditt svar:

1. Jag påstod aldrig att det går bra att integrera olika etniciteter inom samma geografiska område.

2. Du tar nu en av de mest infekterade konflikterna folkgrupper emellan som exempel, vilket inte är rättvist i sak. Jag tror t. ex. att det hade fungerat bättre att sammanföra spanjorer och svenskar, eller kanske sydafrikaner och argentinare, vad vet jag?

Poängen är att det är svårt att blanda människor med olika kulturer inom samma avgränsade geografiska område på ett bra sätt, t. ex. en kommun.

Där tydlig segregation verkligen skapar problem, och det gör även integration.

Vidare har jag upplevt att det är större problem i områden (Stockholms förorter) med FÅ etniciteter som blandas än FLER.

Rinkeby, där många araber och somalier tycks utgöra majoriteten verkar ha mer problem än Jakobsberg, där väldigt många folkgrupper samlas. Bara för att ta ett exempel från mitt eget liv.
Det var endast inlägg 803 jag utgick ifrån när jag skrev inlägget.

Där du skrev att det inte fungerar att segregera etniciteter inom samma land.

Så jag tolkade det som att du menar att integrera dem skulle fungera bättre, men du menade alltså att det inte fungerar att ha allt för olika etniciteter och kulturer i samma land?

I så fall menar du att exempelvis muslimska afrikanska negrer inte fungerar alls att ha i Sverige?

Och att enda sättet att blanda kulturer och erniciteter i sverige är att förinta den sammamhållna och sammanhängande svenska etniciteten och kulturen genom att väldigt många folkgrupper tvångsintegreras med ännu mer white flight som resultat?

Sista frågan baserar jag på att enda alternativet till att invandrarna slängs ut är total segregering eller förintelse av den svenska etniciteten och kulturen genom "väldigt många folkgrupper" överallt.
Citera
2025-05-14, 07:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ziggehej
Det var endast inlägg 803 jag utgick ifrån när jag skrev inlägget.

Där du skrev att det inte fungerar att segregera etniciteter inom samma land.

Så jag tolkade det som att du menar att integrera dem skulle fungera bättre, men du menade alltså att det inte fungerar att ha allt för olika etniciteter och kulturer i samma land?

I så fall menar du att exempelvis muslimska afrikanska negrer inte fungerar alls att ha i Sverige?

Och att enda sättet att blanda kulturer och erniciteter i sverige är att förinta den sammamhållna och sammanhängande svenska etniciteten och kulturen genom att väldigt många folkgrupper tvångsintegreras med ännu mer white flight som resultat?

Sista frågan baserar jag på att enda alternativet till att invandrarna slängs ut är total segregering eller förintelse av den svenska etniciteten och kulturen genom "väldigt många folkgrupper" överallt.

Ja, jag menar att det är problematiskt att blanda kulturer i ett och samma land.

Nej, jag menade att ditt exempel på att blanda palestinier med israeler var ett extremt exempel på detta, men att folkgrupper som INTE har en konflikt med varandra garanterat har en bättre chans att leva sida vid sida.

Nej, nu tycker jag du ser svartvitt och går till det extrema igen. Jag tror inte att dessa två alternativ du nämner är de enda.

Jag tror att det skulle gå bra att ta in andra kulturer i Sverige, men inte alls i den nivå vi har gjort, och för att få det att fungera isåfall: sprid ut dem.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in