2025-05-06, 23:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tobes
Rent trams.

Mina allra närmaste vänner är av det motsatta könet och dom har varit det oavsett mitt och deras relationsstatus. Att man har sån skräck för att ens partner umgås med personer av andra könet berättar nog mer om sig själv än något annat.

Det som är respektlöst är att försöka tvinga någon att sluta träffa sina vänner pga sin egen osäkerhet.

Om man tror att ens partner kommer att vara otrogen bara för h*n är utanför huset själv och det finns personer av motsatta könet i närheten så är nog det första man bör göra att helt enkelt avsluta det eftersom det uppenbarligen inte finns någon tillit överhuvudtaget i förhållandet.

Jag skulle aldrig stanna i ett förhållande där jag inte litar på min partner.

När din partner väljer att tillbringa sin fredagskväll med personer hon tidigare legat med, samtidigt som du sitter hemma, då är det inte längre en fråga om tillit, det är en fråga om respekt.

Det handlar inte om att förbjuda eller kontrollera, det handlar om att visa att man prioriterar sitt förhållande högre än gamla ligg eller festkvällar med folk som hade händerna i trosorna innan du ens fanns på kartan. Kalla mig gammaldags, men jag kallar det sunt förnuft och ett vuxet sätt att bygga ett stabilt förhållande.
Citera
2025-05-06, 23:48
Moderator
tobess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DodMenSkyldig
När din partner väljer att tillbringa sin fredagskväll med personer hon tidigare legat med, samtidigt som du sitter hemma, då är det inte längre en fråga om tillit, det är en fråga om respekt.

Det handlar inte om att förbjuda eller kontrollera, det handlar om att visa att man prioriterar sitt förhållande högre än gamla ligg eller festkvällar med folk som hade händerna i trosorna innan du ens fanns på kartan. Kalla mig gammaldags, men jag kallar det sunt förnuft och ett vuxet sätt att bygga ett stabilt förhållande.

Fast det du beskriver har ju inget med kön att göra. Om ens partner väljer att spendera alla helger med andra, helt oavsett könet på dessa, medan du själv sitter hemma och ugglar så är det inte ett fungerande förhållande (förutsatt att det nu inte är något man kommit överens om och är okej med).

Du blandar ihop det faktum att vartefter folk blir äldre så lockar i allmänhet nattklubbar och krogar mindre och fredagsmys i soffan mera med att det skulle vara 'kutym' att folk stannar hemma bara för att undvika att umgås med folk av andra könet.

Med åldern byts nattklubbarna och krogarna i lång utsträckning mot en fika, lunch eller något annat liknande. Möjligen en eller två öl ute på en pub.

Jag har svårt att tänka mig något mindre lockande än att gå till någon stinkande nattklubb och betala överpris för någon blaskig skitöl och stå tillsammans med ett gäng 20-åringar på ett dansgolv kl 4 på morgonen där skitmusik spelas på öronhinnespräckandes hög volym. Hade jag på något oförklarligt sätt blivit tillsammans med någon som har det som intresse hade förhållandet tagit slut där och då helt oavsett vem det är hon går dit med.
Citera
2025-05-07, 02:59
Avstängd
JordenIsPlatts avatar
Vad är det för jävla cuck konferens i tråden. Vill du ha en oskuld ts så skaffa en oskuld för det där får du ju bestämma dig för innan och inte bli ihop med någon och sen börja gnälla. Dessutom är det en massiv red flag om bruden har massa orbiters och simps runt sig. Festa kan ni göra tillsammans så det är inget större problem men vill du faktiskt ha en konservativ tjej så kan du inte bli ihop med en partybimbo det fattar du nog själv.

Ta dessutom ett chill pill och sluta vara så brådmogen. Om 20 år lär du inte ens minnas denna bruden.
Citera
2025-05-07, 14:55
Medlem
Incendios avatar
Ingen utom du själv kan hjälpa dig. Väg saker mot varandra och se vad som är viktigast. Stör du dig på en sådan enkel sak som hennes vänner kanske ni ändå inte är kompatibla.
Citera
2025-05-12, 02:27
Medlem
, du är förälskad efter 2 månader inte kär, förälskad är bra för det kan utvecklas….. men du behöver vara tydlig mot dig själv ock henne. Ock du kan inte förändra henne, är du konservativ vill ha en tjej som är mer som du måste du vara mogen nog att se att hon inte är något för dej…….

Samtidigt kan du acceptera att hon är din motsats ock mötas där men du kan inte moralisera ock tro du har bättre åsikter hur man ska leva sitt liv
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in