Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2025-05-05, 21:59
Avstängd
Blev förvånad att inte RadioSkugga hade någon tråd men kanske stavade fel. Men vad tyckte ni om första programet? Jag hade lite svårt att förstå mig på det tror jag. Jag gillade public service väldigt mycket men detta hade jag svårt för.
Mvh MR Sixton
Citera
2025-05-05, 23:04
Medlem
Jordgubbes avatar
Länk till Godmorgon Världen från igår (börjar vid 1:21:45, tror jag).
Citera
2025-05-05, 23:49
Medlem
Politisk satir på SR har mycket att jobba med. Kan inte komma på någon form av humor som gör mig lika ledsen.
Citera
2025-05-06, 11:35
Medlem
sommarlovs avatar
Har inte lyssnat, sörjer fortfarande över att ”public service” försvann.
Är det en ersättare?
Citera
2025-05-11, 10:55
Medlem
Takpapps avatar
Finns ingenting alls att skratta åt där. Tragisk brist på humor. Jag tror att "Public Service" blev avpoletterade för att de var för dyra och nu har de hittat nån som inte tar särskilt mycket betalt, och resultatet blir därefter.

Som vanligt på SR, pengar ner i sjön. Du betalar.
Citera
2025-06-01, 10:47
Medlem
Takpapps avatar
Hörde det nyss igen, borde ju stängt av istället.

Maken till värdelös skit får man leta efter. Är detta en arbetsmarknadsåtgärd för långtidsarbetslösa sinnesslöa estetelever?

Hörde jag namnet Gedin på slutet? Är det återigen nepotism som ligger bakom?

Och public "service" tjuter över eländet att de måste spara pengar...
Citera
2025-06-08, 10:47
Moderator
Pojken med guldbyxornas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Takpapp
Hörde det nyss igen, borde ju stängt av istället.

Maken till värdelös skit får man leta efter. Är detta en arbetsmarknadsåtgärd för långtidsarbetslösa sinnesslöa estetelever?

Hörde jag namnet Gedin på slutet? Är det återigen nepotism som ligger bakom?

Och public "service" tjuter över eländet att de måste spara pengar...

Det är ofattbart torftigt men måste nog tolkas som en redaktionens (barnsliga) protest mot sparpaket, antar jag. Titta så dåligt det blir när vi måste skära ned, är ni nöjda nu? osv.
Citera
2025-06-11, 20:24
Medlem
Blev glad av nyheten med ett nytt satirprogram, det behövs verkligen.och saknaden efter public service är stor.
Har hört två avsnitt nu, och är rejält besviken. Fåniga namn på länder/reportrar verkar vara huvudfokuset, och skämtet i övrigt mest återapning av någon nyhet i veckan. Hoppas de kan växa in i det, kommer nog leva på hoppet och lyssna ett par gånger till, men har inget hopp om att roas.
Citera
2025-06-15, 10:34
Medlem
Meningslöst och urtråkigt.
Citera
2025-09-21, 10:40
Medlem
Finns det någon som tycker att detta inslag ”Radioskugga” är roligt? Jag har gett det flera chanser men det är närmast plågsamt att lyssna på.
Citera
2025-10-05, 10:45
Medlem
Ja, detta kan väl inte någon tycka är roligt? Känns som nåt de slängt ihop på en kafferast. Lägg ner…
Citera
2025-10-05, 23:55
Medlem
Idén är skamlöst plankat av Utkantssverige som var ett tidigare satirinslag i Godmorgon. Det programmet hade iallafall en intelligent ansats (som exempelvis låta en SYO vara parodi på bortträngda minnen).

Det här är ett haveri där man också måste meddela vilken händelse man parodierar och skämtet är korta och platta.

Fruktansvärd smörja och lär väl läggas ned snart också.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in