2025-05-05, 05:22
Medlem
samuelssonlirars avatar
Vad är det bästa ni lagat där ni bara tagit vad ni har hemma och testat och skapat eget recept?
Senast redigerad av samuelssonlirar 2025-05-05 kl. 05:25.
Citera
2025-05-05, 06:41
Medlem
GastonLeMans avatar
Gulaschsoppa på burk och blanda i pulvermos.
Citera
2025-05-05, 06:52
Medlem
Pripps0.0s avatar
Bästa, vet jag inte, men när barnen var små och det var knapert uppfann jag en rätt de även ville ha när kassan var stadd. Jag tog överblivet kokt ris. Stekte upp färs och hackade en lök. Blandade i riset och stekte lite till, kryddade med curry, salt, peppar och en skvätt mrs chengs mushrom soya. Serverade med lite färsk gurka om jag hade.
Citera
2025-05-05, 11:29
Medlem
silverrings avatar
Brukar göra dumplingsoppa. Koka upp vatten, häll i diverse smaksättare som fond, soja, ostronsås, vitlök osv, sånt som finns helt enkelt, sen ha i frusna dumplings från typ ica. Koka i ca 3-4 min, lägg bladspenat i en skål, häll över dumplings och buljongen. done.
Citera
2025-05-05, 12:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av samuelssonlirar
Vad är det bästa ni lagat där ni bara tagit vad ni har hemma och testat och skapat eget recept?
Det finns ofta överbliven pasta, ris eller kokt potatis i kylen. Och alltid lök och ägg i skafferiet. Säkert lite gamla ostkanter i frysen också.

Där har du receptet på det magiska. Dutta gärna i lite sriracha eller Tabasco också.

Naturligtvis kan man även ha i annat man hittar i köket, som grovhackad skinka, överbliven karré, falukorv med mera, med mera.

Tror tusan restmat är det godaste man kan göra.
Senast redigerad av Stiffinger 2025-05-05 kl. 12:29.
Citera
2025-05-05, 13:53
Medlem
Gitarrvalpens avatar
Egentligen var det ett storartat misstag från min sida, men spiskummin och vanlig krossade tomater tillsammans smakar exakt som heinz vita bönor på burk.

Inget ont om heinz vita bönor. Dom smakar jättebra. Men vill ni göra det själv är det ett tips!
Citera
2025-05-06, 19:48
Medlem
Nån tabbouleh-inspirerad maträtt med ris, rödlök, vitlök, pressad citron, koriander, persilja +div kryddor (garam masala, chili) med lite yoghurt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in